کد خبر 734044
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۳:۵۵
امیر قطر

امیر قطر ظهر امروز سه شنبه با صدور بخشنامه ای به نیروهای مسلح این کشور دستور آماده باش کامل را برای مقابله با هر تجاوزی به خاک این کشور صادر کرد .

به گزارش مشرق، امیر قطر ظهر امروز سه شنبه با صدور بخشنامه ای به نیروهای مسلح این کشور دستور آماده باش کامل را برای مقابله با هر تجاوزی به خاک این کشور صادر کرد.

 
در این بخشنامه که رسانه های قطری آن را به صورت فوری منتشر کردند، عبدالله بن ناصر بن خلیفه آل ثانی نخست وزیر قطر اعلام کرده است که پس از انجام هماهنگی های لازم با شیخ تمیم بن حمد امیر این کشور به نیروهای مسلح قطری دستور داده می شود که در آبهای خلیج فارس به حالت آماده باش درآیند و در صورت مشاهده هرگونه تجاوز نیروهای خارجی صلاحیت مقابله با آن را خواهند داشت.
 
نخست وزیر قطر همچنین دستور داده است تا نیروهای گارد مرزی و ساحلی به نیروهای مسلح این کشور بپیوندند تا با هر تهدید نظامی مقابله کنند.
 
این مقام قطری افزوده است: هر گونه کشتی و یا لنج نظامی و غیر نظامی که بدون هماهنگی از بخش های غربی و شرقی قبلی وارد آبهای منطقه ای قطر شود در معرض تیراندازی قرار خواهند گرفت.
 
نخست وزیر قطر لنج ها و کشتی های ورودی از سمت مرزهای مشترک با جمهوری اسلامی ایران را از این امر مستثنی کرده است.
 
عربستان پیش از این امکان هرگونه میانجی گری میان ریاض با دوحه را رد کرده بود. عربستان به همراه امارات، بحرین، مصر، دولت شرق لیبی،جزایر مالدیو و رئیس جمهوری فراری و مستعفی یمن روابط سیاسی خود را با قطر قطع کردند.
 
اظهارات منتسب به «شیخ تمیم بن حمد آل ثانی» امیر قطر علیه سیاست های منطقه‌ای عربستان سعودی با واکنش شدید رسانه‌های گروهی و مقام‌های ریاض و ابوظبی علیه وی، همراه شده است.
 
این اظهارات که یک روز پس از سفر دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا به ریاض صورت گرفت و نشانه وجود اختلاف عمیق میان قطر و عربستان در مورد سیاست‌های منطقه‌ای دو کشور عضو شورای همکاری خلیج فارس است، دستاوردهای آل سعود از مانور سیاسی در اجلاس ریاض را تحت الشعاع قرار داد.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۲:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۷
    1 2
    وااااااو چه اقتداری

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس