کد خبر 73353
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۰ - ۱۷:۲۵

به دستور رييس جمهور 100ميليارد تومان براي مديريت بحران در شهر تهران اختصاص يافت.

به گزارش مشرق به نقل از جام جم، مصطفي محمد نجار روز دوشنبه هنگام بازديد از اردوگاه اسكان اضطراري و نمايشگاه تجهيزات فرماندهي مديريت بحران در بوستان ولايت از دستور احمدي نژاد خبر داد.

وي خطاب به خبرنگاران گفت:‌ قانون سازمان مديريت بحران در سال 87 به تصويب رسيد كه بر اساس آن رييس جمهوري به عنوان رييس شوراي عالي مديريت بحران شناخته شده و وزير كشور  قائم مقام اوست.

در شوراي عالي مديريت بحران 13 وزارتخانه و 15 نهاد و سازمان عضو هستند.

محمد نجار در ادامه با اشاره به بازديد از اردوگاه اسكان اضطراري گفت: اردوگاهي كه در بوستان ولايت داير شده نمايشگاهي براي نشان دادن توانمندي هاي ما براي مديريت بحران در زمان وقوع حادثه است.

وزير كشور با بيان اين كه توانمندي ها براي مقابله با بحران، نسبي است گفت: حوادثي كه در دنيا رخ مي دهد بسيار پيچيده است مانند حادثه سونامي كه در ژاپن رخ داد.

" با وجود آمادگي ژاپن براي مقابله با حوادث طبيعي اين كشور ، توكيو نتوانست بحران سونامي و زلزله را به خوبي مديريت كند. "

وي ادامه داد: دولت در خصوص مديريت بحران دو موضوع را در دستور كار دارد كه اول شناخت وضع موجود و دوم رسيدن به وضع ايده آل است.

محمدنجار ادامه داد: براي مديريت بحران چهار مرحله پيش بيني شده است كه شامل پيش بيني و پيشگيري، آمادگي، مقابله و بازسازي است.

" در بخش پيش بيني و پيشگيري آمادگي نسبي براي ما ايجاد شده است هر چند كافي نيست."

وي با بيان اين كه براي مقابله با بحران زلزله دستگاه هاي جديدي خريداري شده است، اظهار داشت: در نمايشگاهي كه امروز در بوستان ولايت داير شده است بخشي از تجهيزات مورد استفاده در شهر تهران به نمايش گذاشته شده است.

وزير كشور گفت: براساس برنامه ريزي انجام شده براي هر يك از استان هاي كشور، يا چند استان معين و كمك كننده در نظر گرفته شده است تا در زمان بروز حادثه بحران را مديريت كنند.

وي در بخش ديگري از اظهارات خود با اشاره به اين كه طرح ملي كاهش خطرپذيري در استانها در حال تكميل شدن است، اظهار داشت: از 34 نوع حادثه اي كه در دنيا رخ مي دهد امكان وقوع بيش از 20 حادثه از آن در ايران وجود دارد.

نجار افزود: براي مقابله با پيامدهاي حوادث طبيعي مقاوم سازي مسكن روستايي مورد توجه قرار گرفته است طوري كه تا كنون يك ميليون و 400 هزار مسكن روستايي مقاوم سازي شده و 200 هزار مسكن روستايي نيز در حال مقاوم سازي است.

وي خاطر نشان كرد: در نتيجه مقاوم سازي هاي انجام شده در روستاها ديگر مانند گذشته زلزله هاي چهار و يا پنج ريشتري تلفاتي ايجاد نمي كند.

وزير كشور همچنين با بيان اين كه آموزش از موضوعات مورد توجه در مديريت بحران است گفت: تا كنون هزار نفر از مديران در اين خصوص آموزش ديده اند.

محمد نجار در پايان يادآور شد‌: اقدام ديگر ستاد مديريت بحران كشور مشاركت مردم در مديريت بحران است.
وي ادامه داد: شوراي عالي مديريت بحران كشور مديريت يكپارچه بحران را دنبال مي كند تا همه دستگاه ها وظايف خود را بدانند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس