حادثه تروریستی لندن

یک خودروی ون سفید با سرعت بالا حداقل ۱۵ تا ۲۰ نفر را زیر گرفت. گزارشات حاکی از آن است که راننده بعد از پیاده شدن از خودرو، با چاقو به مردم حمله کرده است.

به گزارش مشرق؛ منابع محلی انگلیسی از هجوم یک خودرو به میان جمعیت عابران پیاده روی پل «وست مینیستر» در شهر لندن خبر می‌دهند.

 شاهدان حاضر در صحنه می‌گویند یک خودروی ون سفید با سرعت بالا حداقل ۱۵ تا ۲۰ نفر را زیر گرفته اما این آمار هنوز توسط پلیس تایید نشده است. پلیس لندن محوطه پل وست مینیستر را محاصره و مسدود کرده و نیروهای امنیتی ضد تروریسم و چندین خودروی امدادی به محل حادثه اعزام شدند.

گزارشات حاکی از آن است که راننده بعد از پیاده شدن از خودرو، با چاقو به مردم حمله کرده است.

تروریستی بودن و یا حادثه بودن این واقعه هنوز تایید نشده است. پلیس لندن از مردم خواست به محوطه پل و تمام مناطق اطراف نزدیک نشوند. ایستگاه مترو پل لندن نیز تخلیه و بسته شد.

گفته می‌شود خودرو زمان زیر گرفتن مردم، ۸۰ کیلومتر بر ساعت سرعت داشته است.

اسکای نیوز به نقل از یک شاهد عینی گزارش داد چندین صدای تیراندازی در محل شنیده شده است.

شبکه «ال‌بی‌سی» به نقل از شاهدان عینی نوشت: بعد از توقف خودرو، سه فرد مسلح به چاقو از آن پیاده شده و به مردم حمله کردند.

گفته می‌شود برخی از قربانیان در این حادثه بریدگی‌هایی بر اثر ضربه چاقو در ناحیه گلو دارند. تعداد این افراد ۳ تا ۷ نفر اعلام شده است.

در همین حین اسکاتلندیارد اعلام کرد نیروهای امنیتی مشغول مقابله با یک حادثه امنیتی دیگر در مرکز خرید نزدیک پل وست مینیستر هستند.

شبکه «سی‌ان‌ان» هم گزارش داد ۲ نفر با چاقو وارد رستورانی در این مرکز خرید شده و چند نفر را زخمی کردند.

هم‌زمان در خبری دیگر گزارش شده در یک رستوران در لندن درگیری روی داده که در جریان آن دو نفر با چاقو  مجروح شده اند.

پلیس تایید کرده همچنین در حال رسیدگی به واقعه تیراندازی در منطقه بورو مارکت لندن است، محله‌ای که از محل حادثه اول در «پل لندن» دور نیست.

به گزارش بی‌بی‌سی، صدای چهار یا پنج گلوله یا چیزی شبیه آن نیز شنیده است. یک شاهد عینی هم گفته است در محله بورو مارکت مردی با قمه بزرگ وارد یک رستوران شده و چند نفر را مجروح کرده است.

پلیس مسلح در منطقه برو مارکت لندن مستقر شده است، منطقه‌ای که گفته می‌شود در آنجا تیراندازی روی داده است.

اسکای نیوز نوشت پلیس لندن اعلام کرد دو حادثه امشب «تروریستی» بوده و به دنبال ۳ فرد مسلح دخیل در این عملیات می‌گردد.

پلیس انگلیس اعلام کرد سومین حادثه تروریستی امشب لندن نیز در منطقه «واوکس هال» در جنوب این شهر رخ داده است. در این منطقه مقر اصلی سازمان امنیتی انگلیس (MI۶) قرار دارد.

اسکاتلندیارد در بیانیه‌ای به تمام کسانی که امشب در خیابان‌های لندن هستند هشدار داد: «فرار کنید، مخفی شوید، گزارش دهید!»

هشدار پلیس انگلیس: فرار کنید، مخفی شوید، با پلیس تماس بگیرید

براساس آخرین گزارش‌ها تاکنون ۷ نفر کشته و تعدادی دیگر مجروح شده اند. دو مهاجم بر روی پل لاندن بریج به ضرب گلوله پلیس کشته اند.

پل وست مینیستر چندی پیش (۲ فروردین) نیز شاهد حادثه تروریستی مشابه، کشته شدن ۵ و زخمی شدن ۴۰ نفر بود.

واکنش‌ترامپ و ترزا می به حوادث تروریستی لندن

درپی حوادث امنیتی لندن، کابینه امنیتی بریتانیا  با حضور «ترزا می» نخست وزیر، تشکیل جلسه می‌دهد. «ترزا می» نخست وزیر انگلیس اعلام کرد با حوادث وحشتناک در لندن بعنوان اقدامات «تروریستی بالقوه» برخورد می‌کند.

«دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا طی پیام توئیتری، با دستاویز قرار دادن حملات امشب لندن، مجددا بر قانون منع مهاجرت از کشورهای اسلامی به ایالات متحده تاکید کرد و از دادگاه‌ها خواست اجرای آن را تصویب کنند.

فرماندار نیویورک خواستار افزایش تدابیر امنیتی در مراکز حساس شد

شبکه تلویزیونی المیادین اعلام کرد، در پی حوادث لندن، فرماندار نیویورک دستور داد در مراکز حیاتی به ویژه در فرودگاهها، تدابیر ویژه امنیتی به اجرا گذاشته شود.

واکنش استرالیا

وزیر امور خارجه استرالیا روز یکشنبه حوادث «پل لندن» و «بازار بارو» در پایتخت انگلیس را "تکان دهنده" توصیف کرد.

در بیانیه «جولی بیشاپ» وزیر امور خارجه استرالیا در این باره آمده است: "ما برای کمک به دولت انگلیس در پاسخ به این حملات آماده هستیم و با آسیب دیدگان این حوادث و خانواده های آنها ابراز همدردی می کنیم."

این بیانیه می افزاید دولت استرالیا به دنبال آگاهی از این موضوع است که آیا اتباع این کشور نیز در حوادث مذکور، تحت تاثیر قرار گرفته اند یا نه.

واکنش رئیس جمهور فرانسه

به گزارش خبرگزاری فرانسه، امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه روز یکشنبه اعلام کرد در پی وقوع حملات در لندن، فرانسه بیش از هر زمان دیگر در کنار انگلیس ایستاده است.

واکنش وزارت خارجه آمریکا

وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد به دقت در حال نظارت بر حوادث اخیر در لندن است. وزارت خارجه آمریکا همچنین به شهروندان آمریکایی در انگلیس توصیه کرد به هشدارهای مقامات عمل کنند و از لحاظ امنیتی، هشیار باشند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، وزارت خارجه آمریکا روز یکشنبه در بیانیه ای اعلام کرد "حملات بزدلانه در لندن که غیر نظامیان بی گناه را هدف قرار داد" محکوم می کند.

ابراز همدردی مرکل با مردم انگلیس

«آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان در واکنش به حمله تروریستی نیمه‌شب گذشته در لندن با مردم این شهر و دوستان انگلیسی خود ابراز همدردی کرد.

وی گفت: «من در این لحظات مراتب همدردی و همبستگی خود را با دوستان انگلیسی و همه مردم لندن ابراز می‌کنم.»

صدراعظم آلمان اعلام کرد که احساسی در حال حاضر وجود دارد، فراتر از مرزهای اندوه است. وی همچنین گفت که آلمان در تمامی اشکال مبارزه با تروریسم در کنار انگلیس خواهد بود.

شایعه بمب‌گذاری 200 زخمی در ایتالیا برجا گذاشت

همچنین وحشت ناشی از تهدید به بمبگذاری در میان هواداران تیم فوتبال یوونتوس که برای تماشای بازی این تیم با رئال مادرید در تورین ایتالیا تجمع کرده بودند موجب شد هنگام فرار از صحنه دچار ازدحام شوند و 200 تماشاگر در اثر این ازدحام مجروح شوند.

هرچند گفته می‌شد بمبی در میدان سنت کارلو تورین که محل تجمع ۳۰هزار نفر از هواداران یوونتوس برای دیدن مسابقه فینال لیگ قهرمانان اروپا مقابل رئال مادرید بود، منفجر شده است، اما رسانه های ایتالیایی می‌گویند هیچ بمبی منفجر نشده و فقط یکی از هواداران در ازدحام جمیعت،‌ پس از گل سوم رئال مادرید،‌فریاد زده است: بمب، بمب!

ظاهرا همین فریاد، موجب ترس مردم و فرار آنها شده و عده ای زیر دست و پا مانده اند.

رسانه‌ها از افزایش تلفات در شهر تورین ایتالیا به ۶۰۰ زخمی خبر می‌دهند. گزارش گاردین حاکی از آن است که حادثه ی پس از دیدار یوونتوس و رئال مادرید در میدان سن کارلو پیزا در تورین ایتالیا تاکنون ۶۰۰ زخمی برجای گذاشت. برخی از منابع تعداد زخمی ها را تا حدود هزار نفر هم اعلام کرده‌اند.

صادق خان: مردم انگلیس خونسرد و هوشیار باشند

«صادق خان» شهردار لندن در بیانیه ای گه پس از حادث تروریستی شب گذشته لندن صادر کرد از مردم انگلیس خواست تا خونسرد و هوشیار باشند.

وی با بیان اینکه سطح تهدیدات تروریستی در لندن بالاست از مرم این شهر خواست تا خونسردی خود را حفط کنند.

وی همچنین در مورد انتخابات زودهنگام که قرار است هفته جاری برگزار شود گفت: انتخابات پارلمانی  انگلیس را نباید به سبب حمله تروریستی اخیر در لندن به تاریخ دیگری موکول کرد.

لندن، پایتخت بریتانیا، در ساعات پایانی شنبه شب شاهد حملات تروریستی بود که ۶ کشته و ۴۸ زخمی برجای گذاشت. علاوه بر این، پلیس اعلام کرد ۳ مظنون این حادثه هم به ضرب گلوله پلیس کشته شده‌اند و دست کم یکی از آنها جلیقه انفجاری «مصنوعی» بر تن داشته است.

قاسمی حملات شب گذشته در لندن را محکوم و با خانواده‌های قربانیان ابراز همدردی کرد

برای تامین امنیت مردم جهان در مقابل تروریسم افسارگسیخته و بی رحم کنونی لازم است برخی دولت‌ها از غفلت یا تغافل دست بردارند.

به گزارش مشرق، بهرام قاسمی سخنگو و رئیس مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه‌ای وزارت امور خارجه کشورمان ضمن محکومیت حملات شب گذشته لندن و ابراز همدردی با خانواده‌های قربانیان، تشدید حملات کور و زنجیره‌ای تروریستی در گوشه و کنار جهان را علامتی هشدار دهنده برای جامعه جهانی دانست.

قاسمی در این ارتباط گفت: برای تامین امنیت مردم جهان در مقابل تروریسم افسارگسیخته و بی رحم کنونی لازم است برخی دولت‌ها از غفلت یا تغافل دست برداشته و از منافع کوتاه‌مدت سیاسی، اقتصادی و به ظاهر راهبردی خود به نفع امنیت شهروندان و امنیت عمومی جهان بگذرند و برای ریشه‌کنی تروریسم، به سراغ منابع و سرچشمه‌های اصلی مالی و فکری  افراط گرایی و خشونت پروری بروند؛ منابع و ریشه‌هایی که بر همگان روشن و واضح است که چرا، چگونه و در کجا قرار دارد.

سخنگوی وزارت امور خارجه خاطرنشان کرد: آنچه جمهوری اسلامی ایران همواره در ارتباط با ریشه‌های تروریسم و افراطی‌گری بر آن تاکید دارد، یک توصیه و یا یک موضع صرف سیاسی نیست؛ بلکه  یک «اجبار» و «ضرورت» حیاتی و فوری برای تامین امنیت عمومی جهان است که البته دیر یا زود آنانی که به دلایل یک خطای راهبردی یا منافع  لحظه‌ای از شناخت و برخورد با آن کوتاهی کردند و به هر دلیل نمی‌خواهند و نخواستند آن را بنگرند، در وضعیت جدید و رو به افزایش این جنایات هولناک در تمامی نقاط جهان و کشتار آدمیان، خواست عمومی مردم می‌تواند و باید آنان را به این آگاهی و توجه برساند.

قاسمی در پایان مجددا تاکید کرد: تروریسم در همه اشکال و ابعاد آن و با هر هدف و انگیزه‌ای مذموم، مردود و محکوم است و ما یگانه راه خلاص شدن جهان از این ناهنجاری شوم را پیوستن صادقانه، مسئولانه و بدون استانداردهای دوگانه همه کشورها برای موجی جهانی علیه خشونت و افراطی‌گری می‌دانیم.‌

شمار مجروحان تورین به ۱۴۰۰ نفر رسید

روزنامه گازتا اسپورت در آخرین گزارش درباره این حادثه ناگوار اعلام کرد که شمار مجروحان این حادثه به 1400 نفر رسیده است که در میان آنها وضعیت 8 نفر وخیم است. یک کودک 7 و نیم ساله در میان این مجروحان در بخش مراقبت‌های ویژه است و وضعیت مساعدی ندارد.

تعداد هوادارانی که در میدان سان کارلو در حال مشاهده این دیدار بودند نزدیک به 30 هزار نفر بود.

نخست‌وزیر انگلیس: باید از گسترش تروریسم جلوگیری کنیم/ انتخابات طبق برنامه قبلی برگزار می‌شود

نخست‌وزیر انگلیس در یک سخنرانی پس از پایان نشست امنیتی کابینه درباره حمله تروریستی در لندن، از لزوم مقابله با تروریسم سخن گفت.

پایتخت انگلیس نیمه شب گذشته باز هم شاهد حمله بود؛ حمله‌ای که مقامات انگلیسی ضمن تروریستی خواندن آن اعلام کردند که  7 کشته و ۴۸ زخمی بر جا گذاشت و سه تن از مهاجمام هم کشته شدند.

ترزا می نخست‌وزیر انگلیس که خود را برای حضور در انتخابات پارلمانی روز پنحشنبه این کشور آماده می‌کند، پس از برگزاری نشست اضطراری امنیتی کابینه،‌ در مقابل ساختمان نخست‌وزیری گزارشی به مردم این کشور ارائه داد.

او در ابتدا از حمله تروریستی که مردم این کشور را هدف قرار داد،‌ سخن گفت و با خانواده‌های قربانیان ابراز همدردی کرد.

نخست‌وزیر انگلیس با تاکید بر کشته شدن 7 نفر و زخمی شدن بیش از 40 تن دیگر،‌ گفت که بسیاری از زخمی‌های این حمله،‌ در شرایط وخیم قرار دارند و زندگی‌شان در معرض خطر است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 17
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۰۴:۴۱ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۴
    46 11
    جمله ای ماندگار در اذهان به این مضمون: عواقب حمایت از تروریست ها توسط غربی ها گریبانگیر آنها خواهد شد. فقط یک سوال: چرا اروپایی ها زودتر و بیشتر درگیرند. آیا نقش آنها پررنگ تر است یا فقط بعد مسافت است که سبب تقدم و تاخر شده است و آمریکا همیشه از فرصت بیشتر و موقعیت بهتری برخوردار است؟
    • ایزا IR ۱۵:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۴
      5 10
      در تایید شما بایدبگم همه اینا مقدمه ای برای حمله به سوریه است . جهان هنوز این سردمداران حرامزاده غربی رو نشناخته!
  • حسن IR ۱۰:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۴
    26 6
    وقتی باد می کارند آخرش طوفان درو میکنند...
  • IR ۱۱:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۴
    16 39
    کسی که باد می کارد توفان برداشت خواهد کرد
  • IR ۱۱:۲۶ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۴
    27 5
    به یاد بچه های کوچیک سوریه و عراق که مظلومانه کشته میشوند.
  • حسن IR ۱۱:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۴
    14 7
    چرا آمریکا و انگلیس و فرانسه و ... عرضه حفظ امنیت مردم را ندارن ؟
    • IR ۱۲:۴۵ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۴
      4 4
      احتمالا باید باهاشون مذاکره کنند! اروپا یعنی به نظرتون مذاکره کننده های خوبی ندارن ؟
  • اميد IR ۱۲:۰۳ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۴
    18 39
    تروريست ها به خانه بر گشتن!
  • IR ۱۲:۵۰ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۴
    8 5
    چه آشی دارند برای خاورمیانه‌ای ها می‌پزند فقط خدا میداند، بدبخت مسلمانان!!!
  • IR ۱۲:۵۸ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۴
    8 5
    خوبه یه مقدار از این آشغال کله ها کشته شوند و ترس حاکم بشه / تا بفهمند که با دنیا چه کرده اند
  • بلال IR ۱۳:۰۷ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۴
    7 16
    وقتی شمشیر دست برهنه میدادن باید فکر این روزها را میکردند
  • IR ۱۳:۱۵ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۴
    6 38
    بوم رنگی که از تولید تروریست غربی با ظاهر اسلامی وهابیت اروپار نیز در برگرفته است چرا سیاستمدران اروپائی سر عقل نمی آیند.
  • یک رهگذر IR ۱۳:۴۰ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۴
    5 33
    یاد اون فیلم معروف هالیوودی افتادم. «لندن سقوط کرده است». تو اون فیلم که مثلا یه فیلم هالیوودی بود و در واقع از نظر قهرمان پروری و اغراق و دروغگویی، دست همه فیلم هندی ها رو از پشت بسته بود، محافظ رییس جمهور آمریکا، یک تنه یک لشکر تروریست خونخوار رو(که از قضا همه شون مسلمان بودند) از پا درآورد و عین سوپرمن رییس جمهور مملکتش رو از چنگال اونا نجات داد. جالبه که تروریستا تو اون فیلم، تا بن دندان مسلح بودند. حالا چی شده که کماندوهای انگلیسی عرضه ندارند جلوی چهار تا آدمی که فقط سلاح سرد دستشون بوده رو بگیرن، تا مردم رو کف خیابون سلاخی نکنن. پس نهادهای امنیتی انگلیس کجا بودن. مگر اینکه تو فیلما بتونن خودشونو خیلی قهرمان جلوه بدن و یه سری مردم عام رو فریب بدن. در عمل هیچی نیستن. او از کره شمالی که با حداقل امکانات و با وجود چند دهه تحریم از طرف تموم دنیا، تونست پوز ابرقدرت پوشالی (آمریکا) رو به خاک بماله و درواقع ابهت نداشته آمریکا رو به سخره گرفت و کاری کرد که ترامپ مجبور شد دست از لات بازی هاش برداره. اینم از انگلیس. واقعا جا داره که دست و بازوی پاسدارها و کلیه نهادهای امنیتی و نظامی رو ببوسیم که تونستن این شکلی امنیت رو برامون به ارمغان بیارن. اونم نه تو انگلیس و آمریکا که فرسنگها از منطقه درگیری دور هستن. تو ایران، که تمام مناطق اطرافش داره تو آتش تروریسم میسوزه. بچ
  • IR ۱۴:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۴
    4 2
    انصارالشریعه شاخه داعش در لیبی رسما اعلام شکست کرد داعش عراق هم حویجه ، تلعفر ، قائم و ... را در اختیار دارد داعش سوریه هم عقربیات (شرق حمص) ، رقه و سخنه را دارد یعنی عملا داعش تا 6 ماه دیگر از بین خواهد رفت پس باید آخرین بهره ها را هم به غرب بدهد و آن بهانه ورود مستقیم ارتش آمریکا و ناتو به درون خاک سوریس تا مقاومت عراق و سوریه به هم نرسند و فاجعه بسیار عظیم براشون اتفاق نیافته قطعا اقدامات تروریستی این روزهای اروپا توسط خودشون انجام می شه اما کنترل سلفی تکفیری ها بزودی از دستشون خارج خواهد شد فعلا کنترلیه .
  • IR ۱۵:۰۳ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۴
    23 33
    اون موقع ای که مردم مظلوم سوریه عراق ذبح میشن جنایات هولناک نبود اب از آب تکان نمی خورد حال شد هولناک
  • IR ۱۵:۲۶ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۴
    6 47
    جانم. مردم انگلیس بچشید دست پخت حاکمان خود را.خخخخخ
  • IR ۱۷:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۴
    0 36
    اینا مقدمه است که خودشون دارن میچینن تا اتلافی امریکایی انگلیسی جور کنن برای حمله به سوریه، چطور اینهمه سال انگلیس جلوی داعش رو تو کشورش گرفت حالا که از داعش چیزی نمونده برای انگلیس شاخ شده!!!!!!! میخوان لقمه آماده بخورن سربازای شیعی داعش رو تارومار کرن حالا انگلیس خبیث دنبال یه بهانهاست سربازای مفت خور نجسشو بیاره مثل لاشخور بیفتن به جون سوریه کثافتها

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس