سردار وحیدی گفت: شناور جماران دو با تسليحات و تجهيزات ساخت داخل بزودي به ناوگان نيروي دريايي خواهد پيوست.

به گزارش گروه دفاع و امنیت مشرق به نقل از ایرنا،سردار 'احمد وحيدي' روز دوشنبه در آيين معارفه فرمانده جديد ناوگان شمال در بندرانزلي اظهار داشت: نيروهاي مسلح در امواج توفاني و بي ثباتي هاي جهان امروز، محور كانوني دفاع از نظام و انقلاب اسلامي هستند.
وي افزود: كشتي انقلاب و جمهوري اسلامي ايران به فرماندهي فرمانده كل قوا و رهبري الهي در اين امواج توفاني با ثبات پيش مي رود و نيروهاي مسلح بويژه نيروي دريايي در اين اقتدار و ثبات، نقش ويژه اي دارند.
وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح ادامه داد: امروز درياها حساس ترين و راهبردي ترين نقاطي هستند كه نيروهاي غيور ما بايد در آن حضور داشته باشند و جمهوري اسلامي ايران در اوج هوشياري با نگاه همه جانبه نگر، عمق راهبردهايش را مي شناسد و به آن سمت مي رود.
وي خاطرنشان كرد: حركت هاي امروز ما تاكتيكي نيست بلكه راهبردي است و به حمد الله نيروي دريايي، مقتدر تر و مجهز تر از هميشه با نگاهي باز و آشنا نه تنها به محيط پيرامون بلكه فراپيراموني ، در تثبيت حضور و نفوذ خود دائماً محكم تر عمل مي كند .
وحيدي با ارزشمند خواندن دستاوردهاي فناوري كسب شده، تصريح كرد: اين دستاوردها داخلي و متعلق به وزارت دفاع و نيروي دريايي است.
وي اضافه كرد: اكنون ما با استفاده از فناوري هاي مهم و پيشرفته، شناورهايي مانند موج را مي سازيم و انشاءا... شناور جماران دو با تسليحات و تجهيزات ساخت داخل بزودي به ناوگان نيروي دريايي خواهد پيوست.

وحيدي افزود: اين جهش بزرگ و دستاوردهاي مهم حاصل دليرمردي عزيزاني است كه حضور خود را در درياي مديترانه تثبيت كرده و برنامه هاي گسترده تري نيز پيش رو دارند.
وي خاطرنشان ساخت: اين دستاوردها و موفقيت ها، كينه دشمن را كه گمان مي كرد جمهوري اسلامي يا از بين مي رود و يا استحاله مي شود، بر مي انگيزد.
وزير دفاع يادآور شد: ابرقدرت شرق در مقابل چشمان جمهوري اسلامي ايران فروپاشيد كه خيلي از تحليلگران اين فروپاشي را نشأت گرفته از ريشه هاي انقلاب اسلامي مي دانند.
وي تصريح كرد: انقلاب اسلامي راه نويي را نشان داد كه ابرقدرت شرق ديگر دليلي براي تدوام نداشت و نمي توانست به بهانه مبارزه با امپرياليسم نيروها را دنبال خود بكشاند و از درون فروپاشيد.
وحيدي اظهار داشت: امروز مي بينيم كه رژيم صهيونيستي نيز به شدت براي حفظ خود در درون تلاش مي كند.
وي خاطرنشان ساخت: امروز اتفاق سومي با الهام از مفاهيم انقلاب اسلامي شروع شده و آن، فروپاشي نظام ليبرال سرمايه داري است.
وزير دفاع با اشاره به توطئه امريكا مبني بر متهم كردن ايران به تلاش براي ترور سفير عربستان گفت: كشوري كه خودش امروز در حوزه تروريسم از همه متهم تر است، به ما چنين اتهامي مي زند .
وي به عنوان نمونه اقدامات ترورسيتي امريكا به ارتباط گروهك ريگي و پژاك با امريكايي ها، حمله به هواپيماي مسافري ايران و ترور دانشمندان ايراني اشاره و بيان كرد: ايران، در زمان اوج حمايت اين كشورها از صدام دست به چنين كاري نزد چون اقدامات تروريستي به هيچوجه مورد قبول ما نيست .
سردار وحيدي با اشاره به سناريوي ابلهانه امريكا گفت: آنها مدعي اند ايران در اوج بيداري اسلامي مي خواسته به اين وسيله بر طبل بيداري اسلامي بكوبد در حالي كه از نظر ما بيداري اسلامي متكي به بيداري ملتهاست و چنين اقدامي انحراف از مسير بيداري است.
وي تصريح كرد: تمسك به چنين ادعاهاي ضعيف و تو خالي، نشان دهنده قدرت جمهوري اسلامي و ترس كشورهاي سلطه گر از اين توانمندي است.
سردار وحيدي با اشاره به تحريم هاي امريكا عليه ايران افزود : تحريمها چيزي جز بركت براي جمهوري اسلامي نبوده و ايران در نتيجه پايداري و استقامت و خودباوري روز به روز قوي تر شده است .
وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح در خاتمه اضافه كرد: نيروي دريايي در اين پايداري، نقش و رسالت مهمي دارد و روز به روز مقتدرتر در درياي خزر ، خليج فارس، درياي عمان ، خليج عدن ، درياي سرخ و مديترانه ، اقيانوس هند و انشاء ا.. اقيانوس اطلس حضور پيدا خواهد كرد.
وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح روز دوشنبه با هدف بازديد از پروژه هاي دفاعي و همچنين شركت در مراسم معارفه فرمانده جديد ناوگان شمال در بندرانزلي حضور يافت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • احمد ۲۱:۳۲ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۵
    0 0
    آقا به پیر به پیغمبر ناو جماران ناوشکن نیست ، ناو محافظه ، چرا داریم خودمون رو پیش سایر کشورها بی اعتبار می کنیم ؟ مگه مسئولین نظامی ما سواد نظامی ندارن و از کلاس بندی کشتی های جنگی بی اطلاع هستن ؟ وای بر ما
  • ۱۸:۴۳ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۶
    0 0
    دوست عزیز در دکترین دفاعی ایران ساخت اهداف بزرگ.....یعنی ساخت طعمه برای زده شدن جماران هم فقط به درد پدافند هوایی برای شناورهای تندرو می خوره... همین!
  • احمد ۱۳:۰۶ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۷
    0 0
    دوست عزیز من مشکلی با دکترین دفاعی ندارم ، مشکل من استفاده از عناوینی مثل ناوشکن یا رزم ناو هست که برای ناوی های محافظ و ناوچه های موشک انداز استفاده میشه و باتوجه به کلاس بندی کشتی های جنگی که شامل مواردی مثل تناژ و تسلیحات به کار رفته در کشتی هست عنوان کلاس مربوطه برای خطاب قرار دادنش استفاده میشه که متاسفانه این کلاسه بندی در نیروی دریایی ما هیچ اهمیتی نداره و یکی از دلایلی که باعث تمسخر نیروی دریایی ما در دنیا هست استفاده از این عناوین غیرمتعارفه و اگه به سایت ها و انجن های نظامی خارجی سری بزنید متوجه منظور بنده میشید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس