نعیمی

اصغر نعیمی نیز با یادداشتی به مقایسه تلخی بین شرایط اکران این فیلم و سایر فیلم‌ها پرداخته است.

به گزارش مشرق، مدتی است که به دلیل اینکه فیلم سینمایی «ویلایی ها» به کارگردانی منیر قیدی قرار است از پرده سنیماها کنار گذاشته شود سینماگران و رسانه ها برای دفاع از آن واکنش های مختلفی را نشان داده اند. این فیلم سینمایی با مضمون دفاع مقدس و حضور موثر زنان توانسته محتوای غنی و نویی را در عرصه دفاع مقدس ایجاد کند که با اکران در زمان نامناسب نسبت به آن بی توجهی صورت گرفته است.

یکی از سینماگرانی که نسبت به این موضوع واکنش نشان داده، اصغر نعیمی است او که این روزها دست به قلم شده و چندی پیش توانست با یادداشتی رو به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ارتباط با فیلم های توقیفی واکنشی را از وی دریافت کند حالا در اعتراض به روند اکران فیلم سینمایی «ویلایی ها» یادداشتی را منتشر کرده است. آیا وزیر به این یادداشت هم واکنشی نشان می دهد؟!

در متن این یادداشت آمده است:

جهت ثبت در تاریخ روز جمعه ١٢ خرداد ١٣٩٦ فیلم خوب و ارزشمند «ویلایی ها» ساخته منیر قیدی و به تهیه کنندگی سعید ملکان در ١٤ سالن سینما اکران است و تنها ٤٢ سانس نمایش دارد که از این ٤٢ سانس فقط و فقط ١٢ سانس آن در ساعت رونق سینما، یعنی غروب و ساعات بعد از افطار است.

در مقایسه بکی از فیلم هایی که این روزها همزمان با ویلایی ها اکران است، در همین روز جمعه، در ٣٧ سالن و پردیس سینمایی اکران است و حدود ٢٨٠سانس نمایش دارد که از این تعداد بیش از ١٣٠ سانس آن غروب، بعد از ساعت افطار و در زمان رونق و سینما رفتن مردم است.

وقتی وضعیت اکران همین دو فیلم را در سالن های دولتی متعلق به شهرداری، حوزه هنری یا فارابی و وزارت ارشاد، که وظیفه شان حمایت از آثاری نظیر ویلایی هاست، بررسی می کنیم به نتایج تلخ تری می رسیم.

مثلا یکی از پردیس های متعلق به شهرداری ویلایی ها را ٣ سانس متروک و آن فیلم دیگر را در ٢٢ سانس نمایش می دهد که ١٥ سانس آن در ساعات خوب و عالی هستند، وضع در باقی سالن ها و پردیس های دولتی و خصوصی هم به همین منوال است.

با این روال، همین قدری هم که فیلم منیر قیدی فروخته جای تحسین دارد و البته همت مدیرانی که شعار حمایت از سینمای ارزشی خوراک روز و شب شان است، در زمین زدن و سوزاندن این فیلم ارزشمند سینمای دفاع مقدس، ستودنی است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس