ناو هواپیمابر

۲ فروند ناو هواپیمابر آمریکایی و گروهی از ناوهای جنگی ژاپنی مانور مشترکی را در آبهای نزدیک شبه جزیره کره انجام داده‌اند.

 به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری فرانسه، در حالی که کره شمالی طی روزهای اخیر اقدام به شلیک موشک های بالستیک کرده، آغاز مانور مشترک دریایی ژاپن و آمریکا در آبهای نزدیک شبه جزیره کره می تواند تلاشی برای نشان دادن قدرت دو کشور به مقام های پیونگ یانگ باشد.

ناو گروه ضربت آمریکا به رهبری ناو هواپیمابر یو اس اس کارل وینسون و ناو هواپیمابر یو اس اس رونالد ریگان همراه با ناوشکن جنگی ژاپنی موسوم به هیوگا و آشیاگارا در این مانور مشترک در دریای ژاپن شرکت کرده اند.

این مانور در حالی برگزار شده است که آمریکا و ژاپن با الفاظ تندی خواستار متوقف شدن برنامه های موشکی و اتمی کره شمالی شده اند.

این مانور پس از آن انجام شده است که پنتاگون یک سامانه رهگیری جدید خود برای سرنگون کردن موشک های بالستیک را با موفقیت آزمایش کرده است.

پنتاگون تاکید دارد که آزمایش سامانه زمینی رهگیری موشک‌های دور بردش از مدت‌ها پیش برنامه‌ریزی شده است و صرفا با هدف کره‌شمالی انجام نمی‌شود بلکه هدف از آن، قابلیت آمریکا در به چالش کشیدن هرگونه تهدید موشک‌های بالستیک قاره‌پیما است.

واشنگتن برگزاری این مانور را یک رزمایش عادی آموزشی ارزیابی کرده است. وزارت دفاع ژاپن نیز خاضر به اظهار نظر درباره مانور مشترک با آمریکا نشده است. آمریکا تلاش زیادی را آغاز کرده است تا تحریم های بین المللی شدیدتری را علیه کره شمالی اعمال کند.

آمریکا فشار زیادی را بر چین وارد کرده است تا کره شمالی را برای متوقف کردن برنامه های موشکی و اتمی متقاعد کند ولی پیونگ یانگ بدون توجه به قطعنامه های شورای امنیت و تلاش‌های چین، همچنان به شلیک موشک های بالستیک ادامه می دهد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس