ارتش سوریه

یک سخنگوی وزارت دفاع آمریکا مدعی شد نیروهای هم‌پیمان ارتش سوریه بار دیگر در نزدیکی مرز این کشور با اردن که چند هفته پیش توسط ائتلاف تحت رهبری آمریکا بمباران شد، تجمع کرده‌اند.

به گزارش مشرق، یک سخنگوی وزارت دفاع آمریکا مدعی شد نیروهای هم‌پیمان ارتش سوریه بار دیگر در نزدیکی مرز این کشور با اردن که چند هفته پیش توسط ائتلاف تحت رهبری آمریکا بمباران شد، تجمع کرده‌اند. 

خبرگزاری فرانسه ضمن اعلام این خبر مدعی شد که این امر امکان حملات دوباره جنگنده‌های ائتلاف به نیروهای هم‌پیمان سوریه که تحت حمایت ایران هستند را افزایش می‌دهد. 

جنگنده‌‌های ائتلاف تحت رهبری آمریکا روز ۱۸ ماه مه، کاروان نیروهای هم‌پیمان ارتش سوریه را در سه راهی «الزرقا» در ۲۷ کیلومتری گذرگاه «التنف» در مسیر جاده دمشق- بغداد هدف حمله قرار داد. 

دولت سوریه ضمن محکوم کردن این حمله گفت که این اقدام «پوچی» ادعاهای این ائتلاف در مبارزه با تروریسم را تایید و حقیقت طرح صهیونیستی- آمریکایی در منطقه را برملا می‌کند.

پنتاگون مدعی شده که نیروهای هم‌پیمان ارتش سوریه در تلاش برای ایجاد یک پایگاه نظامی برای استفاده یگان‌های توپخانه‌ای بوده‌اند. 

«جف دیویس»، سخنگوی پنتاگون با بیان ادعاهای اثبات‌نشده گفت: «ما هنوز شاهد تجمع آنها هستیم و در این باره نگرانیم.»

وی همچنین مدعی شد که صدها نیروی نظامی در حال حاضر در این منطقه حضور دارند.

سخنگوی پنتاگون همچنین گفت که جنگنده‌های ائتلاف در روزهای گذشته با پخش اعلامیه‌هایی به نیروهای هم‌پیمان ارتش سوریه هشدار داده‌اند که به این منطقه نزدیک نشوند.

دیویس گفت: «ما شاهد گشت‌زنی آنها در مجاورت مناطق کاهش تنش در حوالی سایت آموزش التنف بوده‌ایم.»

وی گفت مشخص نیست که آیا نیروهای ایرانی هم در میان این نیروها حضور دارند یا خیر. دیویس علی‌رغم این گفت که این نیروها دست‌کم توسط ایران تقویت شده‌آند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۰:۵۰ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۱
    7 1
    یکی نیست بگه به شما آمریکایی ها چه مربوط؟ سوری ها کشور خودشونه دوست دارن توش تجمع کنن. و از هر کس دوست دارن کمک میگیرن تا با تروریسم بجنگن. یکی بیاد نیروهای شما رو تو اردن بمباران کنه خوبه؟
  • IR ۱۷:۵۳ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۱
    2 0
    پرروهای گستاخ از اون سر دنیا اومدن تو یه کشور مستقل و بعد به سربازاش هشدار میدن که به آمریکائیهای کثیف و متجاوز نزدیک نشوید .
  • IR ۱۷:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۶
    2 0
    حرکت گاز انبری وسریع امریکاییها باید در مقابل عمل انجام شده قرار بگیرند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس