کد خبر 732030
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۰:۵۰
داماد كينه‌جو

داماد کینه‌جو که 10 عضو خانواده همسرش را در روستای جهان‌آباد کرمان به قتل رسانده‌بود، به 10 بار قصاص محکوم شد.

به گزارش مشرق، ساعت ۱۸:۳۰ روز پنج‌شنبه، دوم دی‌ماه سال قبل جشن عروسی در روستای جهان‌آباد کرمان در حال برگزاری بود که ناگهان صدای شلیک‌های مداوم گلوله، فضای روستا را پر کرد. خیلی زود اهالی خود را به کانون تیراندازی که خانه‌‌مردی به نام کریم بود، رساندند. آنها وقتی قدم به داخل خانه مرد ۶۱ ساله گذاشتند با حمامی از خون مواجه شدند. ساکنان خانه و چند نفر از همسایه‌ها با شلیک گلوله کشته یا زخمی شده بودند.

با تماس اهالی، پلیس و امدادگران ساعتی بعد از وقوع حادثه در محل حاضر شدند. اولین بررسی‌ها نشان داد که ۱۰ نفر به علت شدت جراحت فوت شده‌اند و چهار نفر هم زخمی شده‌اند که به بیمارستان منتقل شدند. اولین قربانی حادثه، مرد صاحبخانه بود. همسر ۴۳ ساله ‌وی زینب، حمیده‌ ۳۵ ساله، روژان هفت ساله‌، سحر ۲۲ ساله و محمدجواد ۲۲ ساله، دختران و پسر خانواده، معصومه ۳۲ ساله عمه خانواده، زینب ۴۵ ساله، راضیه ۲۰ ساله و مرضیه ۲۲ ساله هم که از همسایه‌های مرد صاحبخانه بودند، جان باخته بودند.

یکی از مجروحان حادثه گفت: عامل حادثه شهروز، داماد خانواده است که بعد از حادثه از محل گریخت. او گفت ما به عیادت مادر کریم آمده بودیم که به تازگی از بیمارستان مرخص شده بود. جمع ما جمع بود که ناگهان شهروز در حالی که اسلحه کلاشنیکف به دست داشت، وارد شد. او رقیه، همسرش را از میان جمع جدا کرد و دست به ماشه برد و شلیک کرد. شهروز و رقیه از مدت‌ها قبل اختلاف داشتند. شهروز به رقیه گفت که تو را نمی‌کشم تا زنده‌ای عذاب بکشی.

در شاخه دیگری از تحقیقات تلاش برای بازداشت داماد فراری به جریان افتاد تا اینکه معلوم شد او به شهرستان ایرانشهر در استان سیستان و بلوچستان گریخته است. خیلی زود طرح مهار در خیابان‌های این شهر به اجرا درآمد. سه روز از حادثه خونین گذشته بود که متهم در میدان بسیج شهر شناسایی شد. وقتی مأموران پلیس برای بازداشت وی وارد عمل شدند، شهروز از حضور پلیس با خبر شد و قمه‌ای از زیر لباسش بیرون کشید و مردی رهگذر را به گروگان گرفت.

او از پلیس درخواست کرد راه را برای فرارش باز بگذارند، اما مأموران رهایی گروگان که در محل حاضر شده بودند، موفق شدند با شلیک گلوله پای متهم را هدف قرار دهند و ضمن رهایی گروگان شهروز را زمینگیر کنند.

شهروز در اولین بازجویی‌ها به جنایت اعتراف کرد. بررسی سوابق او نشان داد که متهم از مجرمان سابقه‌دار است که قبلاً به اتهام قاچاق انسان و خرید و فروش مواد مخدر به زندان افتاده بود. بررسی‌های پلیس همچنین نشان داد که شهروز از یک سال قبل با رقیه دخترخاله‌اش ازدواج کرده بود. رقیه خیلی زود به علت خشونت و رفتارهای غیراخلاقی شهروز، خانه او را ترک کرد و راهی خانه پدری شد و درخواست طلاق داد تا اینکه حادثه اتفاق افتاد.

با کامل شدن تحقیقات، شهروز به اتهام ۱۰ فقره قتل عمد، ایجاد جراحت به چهار نفر از بازماندگان حادثه، حمل و استفاده از سلاح مجرم شناخته شد و پرونده برای رسیدگی به شعبه اول دادگاه کیفری استان کرمان فرستاده شد و متهم چهارم خردادماه پای میز محاکمه ایستاد.

هیئت قضات بعد از شنیدن دفاعیات متهم و وکلای مدافع وی، شهروز را به ۱۰ بار قصاص و ۱۰ سال حبس محکوم کردند. یدالله موحد، رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: بعد از قطعیت حکم در دیوان عالی کشور رأی دادگاه اجرا خواهد شد. وی درباره اجرای حکم در ملأ‌عام گفت که تصمیم در این باره در صلاحیت دادگاه است. 

منبع: روزنامه جوان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ال IR ۰۸:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۱
    7 1
    پناه بر خدا از شر شیطان و انسانهای شیطانی
  • IR ۱۰:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۱
    5 1
    این شخص یک بیمار روانی بوده است .
  • IR ۱۲:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۲
    0 0
    حضور بلیس ساعتی بعد شایدم روستا دور افتاده بوده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس