العوامیه عربستان

آخرین خبرها از شرق عربستان حاکیست، یورش نظامیان رژیم سعودی برای بیست‌ویکمین روز متوالی به منازل مسکونی مردم، مغازه‌ها و مساجد ادامه دارد.

سرویس جهان مشرق - آخرین خبرها از شرق عربستان حاکیست، یورش نظامیان رژیم آپارتاید سعودی برای بیست و یکمین روز متوالی به منازل مسکونی مردم ادامه دارد و با وجود حملات وحشیانه، مردم در مناطق مختلف شهر العوامیه همچنان مقاومت می کنند و حاضر به ترک منازل خود نیستند.

خبرها حاکیست، مناطق مسکونی از زمین و هوا هدف قرار گرفته می شوند اما مردم با وجود حملات بالگردها و خودروهای زرهی مجهز به تیربار، تسلیم خواسته های نظامیان نشده اند.

نظامیان سعودی در  ۲۱ روز گذشته نتوانستند به اهداف خود در مناطق مختلف شهر العوامیه دست یابند و از امروز حمله خانه به خانه را در دستور کار خود قرار داده اند و مردم را به زور از خانه هایشان بیرون می اندازند.

**برای مشاهده اندازه اصلی نقشه روی آن کلیک کنید**

یک منبع میدانی نیز در شهر العوامیه در گفت وگو با مشرق از ورود دهها خودروی زرهی دیگر به شهر العوامیه خبر داد و گفت: خودروهای زرهی به همراه نظامیان سعودی از ایست بازرسی محله « الصفوی» عبور کردند و در محله « المسوره» مستقر شدند.

وی همچنین از استقرار خودروی های نظامی در محله « العوینه» خبرداد و افزود: این محله به طور کامل محاصره کرده شده و نیروهای سعودی خود را برای حمله به مناطق مسکونی آماده می کنند.
از سویی دیگر، نیروهای سعودی با تمام قدرت دوباره به مناطق مختلف شهر العوامیه از جمله محله های « المسوره، البحاری، الریف، المراوح و الجمیمه» حمله کردند.  
به گزارش مشرق، در اثر حملات سه هفته گذشته به محله های مختلف شهر العوامیه، مناطق مسکونی به شدت آسیب دیده اند و نظامیان سعودی با بلندگوهای دستی در کوچه ها پراکنده شده اند و نسبت به قطع برق محله ها هشدار می دهند.

نظامیان سعودی همچنین اعلام کرده اند اگر مردم خانه های خود را ترک نکنند، منازل مسکونی را به آتش می کشند.

نیروهای رژیم آل سعود شب گذشته به مسجد حضرت عباس هم رحم نکردند و با شلیک های متمادی، به ورودی های این مسجد خسارت فروانی وارد کردند.

ظهر روز گذشته، تعداد دیگری از مغازه های مردم توسط نیروهای رژیم آل سعود به آتش کشیده شد.

با افزایش دامنه آتش سوزی، تعدادی از خانه های مردم هم در آتش سوخت و نظامیان سعودی در صورت دخالت مردم برای خاموش کردن آتش، آنان را به رگبار گلوله می بستند.

براساس این گزارش، جنایت های رژیم سعودی در محله های مختلف از جمله« المسوره» غیر قابل توصیف است و این محله به یک منطقه جنگ زده شبیه شده است.

به گزارش مشرق، رژیم عربستان در ۲۱ روز گذشته به بهانه نوسازی محله های تاریخی شهر العوامیه با بالگردهای نظامی و خودرهای زرهی به محله های مختلف از جمله « المسوره» یورش آورده است.  

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 21
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • احمد IR ۰۵:۳۱ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۱
    66 4
    لعنت الله علی آل سعود وآل ابو سفیان وآل زیاد
    • IR ۱۶:۰۴ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۱
      10 5
      آیا حج در این شرایط واجب است ؟؟؟ اگر به حجاج ایرانی حمله شود ما کنسولگری و سفارت برای پیگیری داریم ؟؟ قبلا که سفارت داشتیم به وزیر خارجه برای پیگیری امور حجاج اجازه ورود ندادند
    • IR ۱۹:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۱
      3 0
      آری. والله حج واجب است حتی در دوره ای که آل سعود رسما در حال کمک به صدام علیه ایران بود. امام خمینی هر سال برای حج پیام می داد و هرگز حج را قطع نکرد تا آنکه سعودیها قطع کردند. اتفاقا تعطیل شدن بعثه رهبری در حرمین و قطع ارتباط شیعیان عربستان با رهبری همه خواسته آل سعود است. پس مخصوصا الان حج نوعی جهاد هم هست.
  • ا IR ۰۸:۵۰ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۱
    24 4
    با گلوله کالیبر سنگین خونه ها را میزنن,وقتی العربیه پلاسکو و شهادت مرزبانها را تبریک میگه, العالم,المیادین و ... اینها میتونن اطلاع رسانی و حساسیت بوجود بیارن ولی اینهم مثل اذربایجان و علیف بایکوت خبری میشه
  • امیر IR ۰۹:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۱
    37 4
    کی انتقام شیعیان رو از این جماعت سفاک بگیریم....
  • IR ۱۰:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۱
    65 3
    ان شاء الله نابودی کامل این رژیم ستمگر.مرگ بر آل یهود
  • IR ۱۰:۲۲ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۱
    83 3
    کسانی که فکر می کنند اگر در مقابل این جنایات سکوت کنیم به نفعمان است، به زودی خود دچار ظلم خواهند شد. همانند مردمی که امام حسین (ع) را تنها گذاشتند و گرفتار حاکمی ظالم چون حجاج ابن یوسف شدند
  • حاج منصور ۱۲:۰۹ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۱
    27 2
    خدایا به حرمت عصمت زهرا ع به داد ناموس شیعیان عربستان برس
  • پسر IR ۱۲:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۱
    18 1
    لعنت خداوند بر اعراب وهابی نحس نجس وحشی
  • محمدحسین IR ۱۲:۴۵ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۱
    20 2
    لعن الله آل سعود
  • محمدحسین IR ۱۲:۴۵ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۱
    22 2
    چرا صدایی از روشنفکرا در نمیاد؟
  • فرزاد کایا IR ۱۳:۲۹ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۱
    3 0
    رژیم سفاک سعودی تنها صدای آهن و سرب می شناسد! باید به نام شرافت به جنگ این جرثومه های فساد،رذالت و بی شرفی رفت. حیفه شیعیان زیردست ظلم این وهابیون پلید نامرد بمانند باید آزادشان کرد و این نیازمند قدرت است.اگر ما بتوانیم توازنی بین اصلاحات دموکراتیک ضد فساد داخلی و تقویت مطلق بنیه نظامى،اقتصادی و فن شناختی کشورمان پدید بیاریم اونوقت دیر نخواهد بود که نه تنها شیعیان عوامیه و لبنان و عراق و سوریه از گزند دشمنان پلید در امان باشند بلکه کل مستضعفان و مسلمانان منطقه را آزاد و مستقل خواهیم کرد اما تا وقتی خودمان بابک زنجانی ها،فریدون ها،رحیمی ها و آقازاده ها و...را داریم بعید است بتونیم به دیگران کمکی کنیم چه خودمان نیز گرفتار بلا و سرطانی بدتر از آل سعودیم!(خواستی چاپ کن اما سانسور نه!)
  • IR ۱۶:۰۳ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۱
    3 1
    عربستان حدودا 4 میلیون نفر شیعه دارد که در مناطق شرقی ساکن هستند یعنی حدودا مرز امارات ، قطر ، بحرین و کرانه خلیج فارس در دست شیعه هاست و نفت عربستان و آرامکو و پالایشگاه ها و ... هم در همین مناطق شیعه نشینه و عربستان هیچ چی نیست جز صادرات نفت ، جالب اینکه فقرای عربستان هم عمدتا همین شیعیانی هستند که روی نفت زندگی می کنند !!!! بعد همین شیعیان عربستانی زیر تبعیض آپارتاید سعودی و جنگ و کشتار هم هستند و روحانی بزرگشان شیخ نمر گردن زده می شود !!! از طرفی همین نفتی که از مناطق شیعه نشین عربستان استخراج می شود برای کشتار شیعیان افعانستان ، پاکستان ، نیجریه ، عراق ، ایران ، سوریه ، لبنان ، یمن و ... استفاده می شود !!!! بحرین هم حدودا 1 میلیون نفر شیعه (70 درصد) دارد که این ها هم عمده فقرای بحرین را تشکیل می دهند !!!! نیروهای عربستانی با عبور از مناطق شیعی عربستان ، هم به بحرین می روند تا آنجا کشتار کنند !!!! مکتب ایران صبر طویله باید دید تا کی شیعیان پای سلفی را رو گلوی خود تحمل می کنند چه زمانی تصمیم می گیرند پاسگاه ها و پادگان ها را تصرف و از سلاح تخلیه کنند چه زمانی نفت عربستان را به آتش خواهند کشید چه زمانی تصمیم خواهند گرفت که آمریکا را از بحرین اخراج کنند . عربستانی که در باتلاق یمن فرورفته با شورش های مسلحانه شرق خود عملا له خواهد شد تا فکر عملیات تروریستی در ایران از ذهنش بپرد .
  • IR ۱۶:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۱
    0 2
    خدایی وضع زندگیشان از ما بهتره
  • دکتر گاوچرون از کومور IR ۱۷:۲۶ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۱
    23 0
    تمام این جنایت ها بعد از .... شیعیان اقلیت سایر نقاط دنیا هر چه میکشند از حماقت ....
  • IR ۱۹:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۱
    7 0
    فساد مالی و اخلاقی و انقلاب جنسی و طلاق و فحشا و تلگرام و .... هم در ایران شنیده نمی شود.شیعیان این طرف را هم دارند سر میبرند اما توسط نیروهای ....داخل حکومت
  • IR ۱۹:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۱
    9 0
    مرگ بر آل یهود و آل سقوط کافر
  • IR ۱۱:۴۱ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۳
    0 0
    خودشیفتگی بد دردیه
  • IR ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۶
    0 0
    باید با بمب های کنار جاده شوع کنند در لبنان و فلسطین و عراق و یمن اینطور شروع کردند و تعدادی مزدور سعودی را نفله کردند بعد می شود از تک تیراندازها هم بهره گرفت تا سریعتر این مزدوران امریکایی به جهنم بروند
  • IR ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۶
    0 0
    باید یمن چند موشک بالستیک به ریاض شلیک کند
  • IR ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۶
    0 0
    بایدحزب الله عراق تهدید کند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس