حمید درخشان

پیشکسوت پرسپولیس گفت: اگر پرسپولیس می خواهد به عنوان قهرمانی در لیگ قهرمانان برسد نباید حریفان بعدی برایش تفاوتی داشته باشند. فقط بهتر است با عربستانی ها روبرو نشود.

سرویس ورزش مشرق – برد یک بر صفر پرسپولیس برابر نماینده قطر پیروزی قهرمان لیگ ایران بر لیگ قطر هم بود. از این گذشته پرسپولیس با این برد تنها تیم ایرانی حاضر در مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا هم لقب گرفت تا شانس بیشتری برای رسیدن به عنوان قهرمانی این رقابت ها بدست بیاورد.

حمید درخشان در گفت و گو با مشرق، درباره بازی لخویا و پرسپولیس در قطر حرف زد. او مقایسه کوتاهی هم از بازی استقلال با پرسپولیس داشت.

متن این گفت و گو در ادامه می آید:

*انسجام پرسپولیس عالی بود

به نظرم بازی پرسپولیس خیلی خوب بود. تیم باید به همین شکل بازی می کرد. باید با انسجام کامل به زمین می رفت و فاصله خطوط در کمتری حد ممکن قرار می گرفت که همین گونه هم شد. حریف پرسپولیس خط حمله خیلی خوبی داشت و دنبال کوچکترین روزنه ها بود تا بتواند از آنها عبور کند و به گل برسد ولی خوشبختانه خط دفاعی و هافبک پرسپولیس با دوندگی و جنگندگی فرصت نداد تا لخویا به گل برسد و در واقع چون نوع دفاع کردن و چیدمان تیمی عالی بود این اتفاق رخ نداد.

*لخویا از بس فرصت از دست داد اشتباه کرد

در خانه حریف باید به همین شکل بازی کنید. طوری که به حریف فرصت ندهید. ضمن اینکه از ضد حملات استفاده کنید که خوشبختانه این اتفاق هم برای پرسپولیس افتاد و از ضد حمله ای که بوجود آمد نهایت استفاده شد و روی اشتباه خط دفاعی به گل رسیدند. حتی در دقایق پایانی هم می توانستد در ضد حملات به گل های بعدی برسند ولی متأسفانه به خاطر عدم هماهنگی در خط حمله این فرصت ها از دست رفت. در کل بازی قابل قبولی بود و پرسپولیس خیلی خوب بازی کرد و می بایست به همین شکل بازی می کرد تا بازی را ببرد.

*آینده را دیده بودم

من می دانستم و قبل بازی مصاحبه کرده بودم که اگر پرسپولیس به همین سبکی که گفتم بازی کند فرصتی به حریف نخواهد داد و می تواند برنده شود و آنها هم به همین شکل بازی کردند.

*ربیع خواه تلاشش را کرد

غیبت کمال کامیابی نیا تحت هر شرایطی به پرسپولیس لطمه می زند. به هر حال او در پرسپولیس یک بازیکن بدون جایگزین است. ولی در این دو بازی دیدم که ربیع خواه تلاشش را کرد تا به اندازه ای جای کمال را پر کند. فکر هم می کنم وظیفه اش را خوب انجام داد و به نظرم آنچه را که برانکو از او خواسته بود تا حدودی رعایت کرد.

*بیرانوند هم دفاع بود هم گلر

بیرانوند هم در این بازی نقش بسزایی در برد تیمش داشت. او ضمن مهار چندین توپ خطرناک کمی هم خوش شانس بود که توپ به تیر دروازه اش خورد. علیرضا یکی از شب های خوبش را پشت سر گذاشت و خوب پشت دفاع ها را جمع کرد. او هر دو کار را خوب انجام داد.

*گام های طارمی به او کمک می کند

طارمی مهاجم خیلی خوبی است. مهاجمی است که گام های بلندی دارد و به این دلیل نسبت به سرعتی که مدافعان دارند خوب وارد فضاها می شود و برای خودش موقعیت خلق می کند و این یکی از شاخصه های خوب مهدی است.

*جوانی علت از دست رفتن موقعیت ها می شود

انتظارات خیلی بالایی از طارمی در خط حمله وجود دارد که نباید تا این حد باشد که همه گل ها را به ثمر برساند. سایر نفرات خط حمله هم نیاز دارند تا تجربه بیشتری کسب کنند. احمدزاده هم دو سه موقعیت خوب را از دست داد. تفاوت بازیکن با تجربه با یک جوان همین جاست.

*همه رقبا خوب هستند

هر حریفی در دور بعد رودرروی پرسپولیس باشد فرقی نمی کند. همه از تیم های قدرتمندی هستند که برنده شده اند  و به این مرحله رسیده اند پس تیم های خوبی هستند که حتما تا فصل بعد تقویت هم خواهند شد. مطمئنا تیمی که می خواهد قهرمان شود باید از سد همه این تیم ها بگذرد. فقط فکر می کنم با توجه به مناسبت های ما و کشور عربستان بهتر است که ما با نماینده این کشور بازی نکنیم تا تیم بتواند در تهران و با حمایت هوادارانش بازی کند.

* تقویت پرسپولیس ضروری است

به نظرم پرسپولیس در هر سه پست نیاز دارد که بازیکن جذب کند. در طول فصلی که گذشته دیدیم که هر زمان در یک پست بازیکنی مصدوم یا محروم می شد کسی نبود جای خالی اش را پر کند. دفاع، هافبک و حمله هر سه پستی هستند که باید تقویت شوند. اگر این تیم در خطوط مختلف تقویت شود با این حرکت رو به جلو حتما تا قهرمانی هم بالا خواهد رفت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 16
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۰۸:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۱
    9 33
    عمر عبدالرحمان بهترین بازیکن تاریخ اسیاست
    • IR ۱۲:۵۶ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۱
      21 3
      جو گیری نه؟؟؟
    • IR ۱۲:۵۶ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۱
      2 3
      هیچ غلطی نمیتواند بکند دور بعدی حذفه
    • علی IR ۰۰:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۲
      3 2
      باخت تیم خودتو با این خالی بندیها توجیه نکن. بهترین بازیکن تاریخ آسیا آقای گل همیشگی جهان مهندس علی دایی است.
    • IR ۰۰:۴۱ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۲
      4 2
      نه بابا جان استقلال ها اینطوری فکر می کنن چون داغشون کرده
  • ۰۹:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۱
    22 5
    حالا همه دوست دارند كه پرسپوليس با العين بازي كنه تا .....
    • حسام IR ۱۳:۰۳ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۱
      28 11
      العین تیمی نیست بابا..استقلال شل بازی کرد
    • IR ۱۵:۰۹ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۱
      4 1
      اینم بگید که استقلال با کلی محروم و مصدوم بود جلو العین و کلا بازیکن هافبک نداشت
    • نصیر IR ۱۸:۰۵ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۱
      4 0
      استقلال شل بازی کرد؟؟ اگر رحمتی 5 تا سیو عالی رو نمی داشت که 10 بر یک میشد!! شما اصلا بازی رو دیدی؟؟
  • حسام IR ۱۶:۲۳ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۱
    2 0
    تو اگه اینده نگر بودی هنوز مربی پرسپولیس بودی..
  • نصیر IR ۱۸:۰۷ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۱
    6 0
    من خودم پرسپولیسی هستم ولی فوتبال آسیا دیگه مثل 20 سال پیش آماتور نیست حداقل 15 ساله با لیگ قهرمانان آسیا حرفه ای شده و نمیشه با تیم های شرق آسیایی بخصوص چینی که بالای صد میلیون دلار هزینه می کنن رقابت کرد...تا همینجا هم پرسپولیس آمده بالاتر شاهکار بوده باید واقع بین بود برای قهرمانی در آسیا شما باید یک لیگ حداقل چند صد میلیون دلاری از نظر زیر ساخت و امکانات و کیفیت بازیکن داشته باشید
  • رفیق مشرق US ۲۰:۱۸ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۱
    1 0
    استقلال اصلا بازی نکرد..
  • IR ۲۱:۱۸ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۱
    3 2
    کیسه همیشه خطر پاره گی رو با خودش داره، پس به هیچ کیسه‌ای اطمینان نیست
  • سجاد IR ۲۲:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۱
    2 2
    هیچ دوتیمی مثل هم نیستن. به امید و با یاری طرفدار پرسپولیس قهرمان اسیا میشه
  • GB ۲۳:۱۷ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۱
    5 7
    پرسپولیس با العین بازی کنه 7 تایی میشه
    • احمدی IR ۱۲:۵۳ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۳
      2 3
      فقط بایدبگم استقلال آبروی فوتبال ایران رو برد،پرسپولیس برایه ایران در آسیا آبروداری کرد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس