قم

رئیس اداره خدمات زائر آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) گفت: روزانه حدود ۴ هزار پرس افطاری گرم در مهمان‌سرای آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) طبخ و بین زائران و مجاوران توزیع می‌شود.

به گزارش مشرق به نقل ازپایگاه خبری آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س)، علی افتخاری اظهار داشت: طبق روال سال‌های قبل در ماه مبارک رمضان، هرروز حدود 12 هزار افطاری ساده در صحن حضرت صاحب‌الزمان(عج) و شبستان نجمه خاتون(س) بین برادران و خواهران توزیع می‌شود.

رئیس اداره خدمات زائر آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) افزود: در روز سوم و چهارم ماه مبارک رمضان، زائرسرای کوثر پذیرای 700 نفر از زیارت اولی‌ها جهت ضیافت افطار خواهد بود و همچنین روزانه 700 نفر نیز از ترتیل خوانان مهمان سفره افطار کریمه اهل‌بیت(س) هستند.

وی خاطرنشان کرد: با برنامه‌ریزی که انجام‌گرفته از مساجد سطح شهر نیز جهت حضور در ضیافت افطار حرم حضرت معصومه(س) دعوت به عمل می‌آید و سفره افطاری خادمین ضیافت نیز در شبستان نجمه خاتون هر شب برای 250 نفر از خادمان برپا می‌شود.

افتخاری در ادامه با اشاره به نحوه خدمت‌رسانی در ایام ماه مبارک رمضان گفت: از ساعت 9 صبح بسته‌بندی افطاری شروع می‌شود و تا ساعت 10 شب خدمت‌رسانی ادامه دارد و ایستگاه‌های صلواتی در صحن جوادالائمه(ع) نیز از ساعت 16 چای و خرما و حلیم را برای توزیع بین زائران و مجاوران آماده می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به توزیع 12 هزار افطاری ساده، روزانه حدود 4 هزار پرس افطاری گرم نیز در مهمان‌سرای آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) طبخ و بین زائران و مجاوران توزیع می‌شود.

تغییر ساعت کاری موزه حرم حضرت معصومه(س) در ماه مبارک رمضان

حجت‌الاسلام اسماعیل محمدی کرمانشاهی مدیر فرهنگی هنری آستان مقدس حضرت معصومه(س) با اشاره به اینکه موزه آستان مقدس حرم حضرت معصومه(س) هر روز از ساعت هشت صبح الی 13 ظهر آماده استقبال از زائران و شهروندان شهر کریمه اهل‌بیت(س) است، ابراز کرد: این موزه آثار تاریخی قابل‌توجهی را به خود اختصاص داده است که بسیاری از آن‌ها با حرم بانوی کریمه اهل‌بیت(س) مرتبط است.

وی اضافه کرد: در ماه مبارک رمضان موزه حرم مطهر حضرت معصومه(س) بعد از افطار از ساعت 21:30 الی 23:30 پذیرای علاقه‌مندان خواهند بود.

مدیر فرهنگی هنری آستان مقدس حضرت معصومه(س) با بیان اینکه زائران و شهروندان در ماه مبارک رمضان در ساعات شب فرصت بیشتری برای بازدید از موزه مطهر حضرت معصومه(س) دارند، تصریح کرد: علاقه‌مندان برای بازدید از این موزه در ماه رمضان می‌توانند از تخفیف 20 درصدی استفاده کنند.

کتابخانه حرم حضرت معصومه(س) شبانه‌روزی شد

هم‌زمان با فرارسیدن ماه مبارک رمضان علاقه‌مندان به کتاب و کتاب‌خوانی می‌توانند به‌صورت شبانه‌روزی از کتابخانه حرم مطهر حضرت معصومه(س) استفاده کنند.

بخش‌های مختلف این کتابخانه از جمله سالن‌های مطالعه و قفسه کتاب‌های تخصصی هرروز از ساعت 7:45 دقیقه صبح الی 7:45 دقیقه عصر در دسترس علاقه‌مندان خواهد بود اما در ماه مبارک رمضان بعد از افطار فقط سالن شهید مطهری با ظرفیت نزدیک به 100 نفر از ساعت 22 دقیقه الی 3 بامداد در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌گیرد.

شهروندان و زائران حرم کریمه اهل‌بیت(س) با همراه داشتن یک کارت شناسایی و به‌صورت رایگان می‌تواند در ساعت کاری کتابخانه حرم مطهر حضرت معصومه(س) از این مجموعه استفاده کنند.

از ابتدای ماه مبارک رمضان استقبال اقشار مختلف به‌ویژه دانشجویان از شیفت شب کتابخانه حرم مطهر حضرت معصومه(س) مطلوب بوده است به همین علت احتمال دارد که در صورت استمرار این استقبال یکی دیگر از سالن‌های این کتابخانه به شیفت شب اختصاص داده شود.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۴:۱۷ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۹
    1 0
    آقای روحانی خبر ندارند و گرنه می فرمودند حضرت معصومه را بگذارید برای مردم بماند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس