پيش از ترور رفيق حريري، ويلتمن با وي در سفارت آمريکا ديدار مي‌کند و پيش از ورود، تلفن همراه حريري به دلايل امنيتي از وي گرفته مي‌شود و طي يک ساعت ديدار وي با ويلتمن، داخل آن، دوربين مخفي جاسازي مي‌کنند تا تمام تحرکات وي رصد شود.

به گزارش گروه بين الملل مشرق، در چارچوب جنگ تبليغاتي که جمهوري اسلامي ايران پس از ادعاي دست داشتن تهران در ترور سفير عربستان سعودي در واشنگتن از سوي رسانه‌هاي عربي بطور عام و رسانه‌هاي لبنان بطور خاص با آن مواجه شده،‌ المنار درصدد آن برآمده تا ماجراي اقدام آمريکا در ترور رفيق حريري، نخست وزير لبنان را در چند بخش منتشر کند.

بخش دوم اعترافات بندر بن سلطان، دبير شوراي عالي امنيت ملي عربستان سعودي در دوره بازداشت در دمشق، شامل نکات مهمي بود که نگاهي به آنها، ابهامات زيادي را روشن مي کند.

در نتيجه بخشي از بازجويي هايي که از بندر به عمل آمد، روشن شد که آمريکا چگونه سازمان ملل متحد را به دستاويزي براي اجراي طرح خاورميانه بزرگ خود تبديل کرده است و اينکه چگونه رفيق حريري اميد آمريکايي‌ها را با ديدارهاي مکررش با سيد حسن نصر الله، دبيرکل حزب الله لبنان و رد احداث پايگاه هوايي در شمال لبنان برباد داد و زمينه تسريع ترور خود را فراهم ساخت.

در زماني که نشست‌هاي پارلماني در بيروت برگزار مي‌شد، سازمان سيا اقدام به طراحي برنامه خود در منطقه "سن جرج" و هتل ونيز اينترکنتيننتال و ساختمان‌هاي مجاور آن کرد، درحالي که در اين راه، موساد نيز با سيا همراه بود؛ بدين ترتيب، ساعت و تاريخ و مکان تمام ديدارها و ملاقات‌هاي روزانه حريري گردآوردي شد و ساختمان شيشه‌اي مقر سازمان ملل براي تحت نظر قراردادن تحرکات حريري مدنظر قرار گرفت.

به دليل نداشتن اطلاعات کافي، سيا مي‌بايست براي عمليات خود از نيروهاي محلي و داخلي کمک مي‌گرفت؛ به همين منظور از مزدوران خود به نام ارتش منحل جنوب لبنان که اکثر آنها در فلسطين اشغالي آموزش ديده بودند کمک گرفته شد اما چون توان اجراي چنين عملياتي در آنها مشاهده نشد، بنابراين تصميم بر اين گرفته شد تا از مزدوران ديگري کمک گرفته شود که بر سر عوامل وابسته به گروهکي به نام "مجموعه پيروزي و جهاد" توافق نظر حاصل شد که در صيدا واقع در جنوب لبنان فعاليت مي‌کردند و قرار شد، عمليات انتحاري توسط يکي از عوامل آنها به اجرا گذاشته شود.

حريري در آن زمان در ميان سني‌ها لبنان به عنوان کسي که نماينده عربستان سعودي است و انتخاب وي با موافقت سوريه صورت گرفته، شناخته شده بود،‌ درحالي که همه مي‌دانستند عربستان در آن زمان با القاعده در حال جنگ بود. در همين راستا، يک افسر سيا در سفارت آمريکا در رياض، با سفارت استراليا و نيروهاي امنيتي عربستان به رياست بندر بن سلطان تماس گرفت تا با گروه "العتيبي" و "الغامدي" به عنوان نمايندگان شاخه سعودي القاعده در مکه تماس بگيرد و اين تماس توسط سيا حاصل شد تا در نشستي با حضور لبناني‌هاي تندرو داراي تابعيت استراليايي حضور يابند. در آن نشست طرح کلي ترور، بدون مشخص کردن زمان و مکان دقيق آن ريخته شد.
 
به اين ترتيب، گروه هفت نفره‌اي متشکل از گروه العتيبي و جند الشام و تندروهاي لبناني – استراليايي، چهار هفته قبل از ترور حريري، در آپارتماني در يکي از مناطق بيروت اسکان داده شدند. اين درحالي است که يک لبناني و يک فلسطيني نيز به گفته دکتر صواف در بيروت اسکان يافتند و هماهنگي ميان آنها توسط شيخ "الجوزو" مفتي اهل سنت لبنان صورت مي‌گرفت.

در 12 اکتبر 2004 ميلادي، خودروي ميتسوبيشي به سرقت رفته از ژاپن، از طريق امارات به لبنان منتقل شد و در آجا عناصر سيا، اين ماشين را جمع کرده و آن را بمب‌گذاري کردند و هرآنچه دستگاه‌هاي جاسوسي و اطلاعاتي لازم بود در آن کار گذاشتند و سپس آن را به موساد تحويل دادند تا موقتاً نزد آنها باشد.
جلسه بندر بن سلطان با جرج بوش، رئيس جمهور وقت آمريکا در کاخ سفيد

پس از آن، در سه نوبت مواد منفجره که در واقع تي‌ان‌تي آميخته به فسفر با قدرت تخريبي يک تن، توسط عناصر موساد در لبنان و با نظارت مستقيم مئير داگان، رئيس وقت سازمان اطلاعات و جاسوسي اسرائيل در مناطقي که تحت سيطره حزب الله نبودند، وارد لبنان شد.

17 روز پيش از ترور به حريري ابلاغ شد که بايد پيش از سفر به آمريکا و ديدار با جرج بوش، هماهنگي‌هايي را با وزارت خارجه آمريکا انجام دهد. "جفري ويلتمن" وزير خارجه وقت آمريکا در لبنان به حريري اطلاع داد براي انجام هماهنگي‌ها نشستي را در سفارت آمريکا در لبنان با يکديگر داشته باشند. 13 روز پيش از ترور حريري، ويلتمن با حريري در سفارتخانه ديدار مي‌کند و پيش از ورود به داخل سفارت، تلفن همراه وي به دلايل امنيتي از وي گرفته مي‌شود و طي يک ساعت ديدار حريري با ويلتمن، داخل تلفن همراه حريري دوربين مخفي جاسازي مي‌شود تا تمام تحرکات وي را انتقال دهد و به اين ترتيب، تمام تحرکات و تماس‌هاي حريري زير نظر گرفته شد.

ادامه اعترافات بند بن سلطان، به تناوب، از سوي مشرق منتشر خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 13
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • حاج امیر ۰۰:۴۵ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۶
    0 0
    امام روح الله: آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند.
  • قاسم ۰۸:۱۵ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۶
    0 0
    امام خميني(س): اگر از آمريکا و اسرائيل هم بگذريم از آل سعود نخواهيم گذشت.
  • ناشناس ۰۸:۵۷ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۶
    0 0
    ما مردم ایران تروریست وجنایتکار بودن خاندان ال سعود درحمایت از صدام رابا کشته شدن هزاران نفر زن ومرد کوچک وبزرک شهروندان کشورمان شاهدبودیم و همین عکس بالا نشان می دهد تروریستهای ثروتمندخاورمیانه برای ماندگاری حکومت پادشاهی چقدر با جرج بوش رئیس جمهور دروغگوی امریکا سرکرده تروریستهای بین المللی وهم اکنون نیز حتما با اوباما دروغگوتر (خاله خان باجی )هستند محاکمه علنی خاندان ال سعود توسط مردم ستمدیده خاورمیانه درجای خود محفوظ است ولی مردم عربستان هم بایدشراین این جنایتکاران راازسرخودکوتاه کنند ایا سزاوار است مردم مظلوم لبنان /افغانستان /بحرین/یمن/عراق/ توسط این جمع جنایتکار باک وخون کشیده شوند بخاطر بقا پادشاه؟؟!! یک درصد امریکائی طبل رسوائی تان دردنیابلندترباد!
  • 2 ۰۹:۵۸ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۶
    0 0
    چه خوشگل نشسته!
  • ۱۰:۵۸ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۶
    0 0
    اعترافات شماره يك بند بن سلطان در كجاي سايت مشرق قرار دارد؟
  • ۱۱:۴۰ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۶
    0 0
    امام در پیامی که برای حج سال 1366 فرستاد ند به توضیح تروریست بودن اسلام آمریکایی پرداخته اند: «ما در عین حال که شدیداً متأثر و عزادار از این قتل عام بى‏سابقه امت محمد- صلى اللَّه علیه و آله و سلم- و پیروان ابراهیم حنیف و عاملین به قرآن کریم گردیده‏ایم ولى خداوند بزرگ را سپاس مى‏گزاریم که دشمنان ما و مخالفین سیاست اسلامى ما را از کم عقلان و بیخردان قرار داده است، چرا که خودشان هم درک نمى‏کنند که حرکتهاى کورشان سبب قوّت و تبلیغ انقلاب ما و معرف مظلومیت ملت ما گردیده است و در هر مرحله‏اى سبب ارتقاى مکتب و کشورمان را فراهم کرده‏اند که اگر از صدها وسیله تبلیغاتى استفاده مى‏کردیم و اگر هزاران مبلّغ و روحانى را به اقطار عالم مى‏فرستادیم تا مرز واقعى بین اسلام راستین و اسلام امریکایى و فرق بین حکومت عدل و حکومت سرسپردگان مدعى حمایت از اسلام را مشخص کنیم، به صورتى چنین زیبا نمى‏توانستیم، و اگر مى‏خواستیم پرده از چهره کریه دست نشاندگان آمریکا برداریم و ثابت کنیم که فرقى بین محمدرضاخان و صدام امریکایى و سران حکومت مرتجع عربستان در اسلام زدایى و مخالفتشان با قرآن نیست و همه نوکر امریکا هستند و مأمور خراب کردن مسجد و محراب و مسئول خاموش نمودن شعله فریاد حق طلبانه ملتها، باز به این زیبایى میسر نمى‏گردید، و همچنین اگر مى‏خواستیم به جهان اسلام ثابت کنیم که کلیدداران کنونى کعبه لیاقت میزبانى سربازان و میهمانان خدا را ندارند و جز تأمین امریکا و اسرائیل و تقدیم منافع کشورشان به آنان کارى از دستشان برنمى آید، بدین خوبى نمى‏توانستیم بیان کنیم و اگر مى‏خواستیم به دنیا ثابت کنیم که حکومت آل سعود، این وهابیهاى پست بیخبر از خدا بسان خنجرند که همیشه از پشت در قلب مسلمانان فرو رفته‏اند، به این اندازه که کارگزاران ناشى و بى‏اراده حاکمیت سعودى در این قساوت و بى رحمى عمل کرده‏اند، موفق نمى‏شدیم و حقا که این وارثان ابى سفیان و ابى لهب و این رهروان راه یزید روى آنان و اسلاف خویش را سفید کرده‏اند.»(صحیفه امام، ج20 ص349) امام در سالگرد شهادت زائران ایرانی به زرسالاری و تحجرگرایی در موافقت با اسلام آمریکایی اشاره می کند، «مگر مسلمانان نمى ‏بینند که امروز مراکز وهابیت در جهان به کانونهاى فتنه و جاسوسى مبدل شده‏اند، که از یک طرف اسلام اشرافیت، اسلام ابوسفیان، اسلام ملّاهاى کثیف دربارى، اسلام مقدس نماهاى بیشعور حوزه‏هاى علمى و دانشگاهى، اسلام ذلت و نکبت، اسلام پول و زور، اسلام فریب و سازش و اسارت، اسلام حاکمیت سرمایه و سرمایه داران بر مظلومین و پابرهنه‏ها، و در یک کلمه «اسلام امریکایى» را ترویج مى‏کنند؛ و از طرف دیگر، سر بر آستان سرور خویش، امریکاى جهانخوار، مى‏گذارند ..»( صحیفه امام، ج‏21، ص81)
  • ۱۲:۲۱ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۶
    0 0
    ببخشیدامام کجا گفته از اسراییل میگذریم؟ اصل سخن امام اینه : از آمریکا و اذنابش
  • ۱۳:۰۸ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۶
    0 0
    کلا کار مشرق نیوز عکس زدنه. فکر کرده عکس بزنه دو نفر کنار هم هستند یعنی صحت ادعای بی ربطی که مطرح کرده
  • abed ۱۵:۰۲ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۶
    0 0
    آن روز که آمریکا از ما تعریف کند باید عزا گرفت، آن ها که خواب آمریکا را دارند خدا بیدارشان کند-حضرت روح الله
  • ahmadm ۱۶:۵۷ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۶
    0 0
    تنها راه رهایی مردم منطقه خاورمیانه سقوط رژیم متحجر و مستبد و قرون وسطایی و حامی تروریست و هم پیمان آمریکا یعنی رزیم آل سعود میباشد. این رزیم با پول نفت و درآمد حج حامی رژیمهای مستبد منطقه بوده و هست و نیز حامی کروه های افراطی سنی نظیر وهابی و سلفی میباشد.این رزیم باعث به انحراف کشیدن انقلابات مردمی منطقه میباشد.
  • ۱۶:۵۵ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۷
    0 0
    خير امام اسرائيل را هم فرمودند. مراجعه کنيد به صحيفه امام و سرچ کنيد پيام ايشان را تا ببينيد
  • حامد ۱۶:۵۸ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۷
    0 0
    http://www.mashreghnews.ir/fa/news/45256 امام فرمودند اگر از مسأله قدس هم بگذريم از آل سعود نخواهيم گذشت
  • مهم نیست ۱۶:۱۹ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۸
    0 0
    دقت کردین که عربستان در خیلی جاها داره جای اسرائیل رو می گیره ؟ مسئولین ما باید حواسشون به این نامردای سعودی خیلی باشه ، من فکر کنم که یک سر مسببین فتنه های آخرالزمان همین سعودیهای پست فطرت باشند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس