کد خبر 730584
تاریخ انتشار: ۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۷
میشل تمر

در پی متهم شدن رئیس‌جمهور برزیل به فساد مالی، مردم این کشور در تظاهراتی برگزاری انتخابات زودهنگام را خواستار می‌شوند.

 به گزارش مشرق به نقل از شبکه خبری فرانس ۲۴، مخالفان میشل تامر رئیس جمهور برزیل، امروز با برپایی تظاهراتی خواستار برگزاری انتخابات زود هنگام می‌شوند.

هزاران نفر از مردم برزیل قرار است امروز در اعتراض به سیاست میشل تامر و در حمایت از برگزاری انتخابات زودهنگام تظاهرات کنند.

اقتدار میشل تمر با توجه به نقشی که در پرونده های فساد مالی از جمله ماجرای فساد مالی پترو براس داشته است با برگزاری تظاهرات و اعتراضات مردمی زیر سئوال رفته است.

واقعیت امروز برزیل این است که میشل تامر باید به خشم مردم کشورش پاسخ دهد. وی که بعد از کناره‌گیری دیلما روسف عهده‌دار سمت ریاست جمهوری شده است اکنون باید با دو گروه یکی احزاب سیاسی مخالف و مخالفت گسترده مردم دست و پنجه نرم کند. تامر نیز مانند بسیاری دیگر از سیاستمداران این کشور در فساد مالی پتروبراس پرونده دارد.

بر اساس افشاگری‌های روزنامه ال گلبو، میشل تمر برای سرپوش گذاشتن بر فساد مالی خود، به «ادواردو کونیا»، رئیس سابق مجلس نمایندگان فدرال، که اکنون در زندان بسر می برد حق السکوت پیشنهاد کرده بود. نوار ویدئویی این پیشنهاد نیز موجود است، اما تامر می‌گوید این نوار ساختگی است و برای فریب مردم برزیل ساخته شده است.  

دادستانی کل برزیل که مسئول رسیدگی به این پرونده شده اذعان کرده است که میشل تامر تلاش کرده بود جلوی پیشرفت پرونده پتروبراس را بگیرد.

با توجه به همین شواهد و مدارک، رئیس جمهور کنونی برزیل اکنون به مانع‌تراشی در راه دستگاه قضایی کشور و رشوه گیری متهم است.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس