کد خبر 729765
تاریخ انتشار: ۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۳
ارتش یمن

در حمله ارتش و کمیته‌های مردمی یمن به محل حضور نیروهای سودانی وابسته به عربستان، در اطراف صحرای «میدی»، فرمانده این نیروها کشته شد.

 به گزارش مشرق، ارتش و کمیته‌های مردمی یمن، مواضع نیروهای سودانی تحت ائتلاف با عربستان سعودی را در اطراف صحرای «میدی» بمباران کردند و در این اقدام شماری از نظامیان سودانی کشته و زخمی شدند.

به نوشته خبرگزاری رسمی یمن «سبأ»، در این عملیات، سرهنگ «عبدالمنعم الطاهر» فرمانده نیروهای سودانی در میدی واقع در استان «حجة» کشته شد.

سودان یکی از کشورهای حاضر در ائتلاف نظامی به رهبری عربستان سعودی در جنگ علیه یمن است. سودان تاکنون علاوه بر اعزام هزاران نظامی، چند جنگنده به یمن اعزام کرده است.

اولین نظامی سودانی در روز ۱۲ آذر ۱۳۹۴ در یمن جان خود را از دست داد و تاکنون شمار زیادی از این سربازان، در یمن به دلیل زیاده‌های خواهی‌های سران سعودی کشته شده‌اند با این حال خارطوم از اینکه روابط سودان با کشورهای حاشیه خلیج فارس به دلیل مشارکت در تجاوز به یمن، به طور ملموسی در مقایسه با گذشته، بهبود یافته است، خشنود است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۰:۴۶ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۶
    0 10
    احسنت بر شما قیام یمانی در نهایت پیروز خواهد شد باید این حملات علیه مخا نیز تشدید شود تا خواب تصرف حدیده از سر سعودیها بیرون رود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس