پرچم ترکیه

ترکیه عناصر مسلحی را آموزش داده و ماهانه 300 دلار به آنان حقوق میدهد تا بتواند با نیروهای کُرد سوریه وارد جنگ شود.

 به گزارش مشرق، ارتش ترکیه در حال آموزش گروههای تروریستی حاضر در عملیات موسوم به سپر فرات به همراه سایر تروریستهایی است که از سوریه خارج شده و وارد ترکیه شدند.

خبرگزاری «دوغان» به نقل از منابع نظامی ترکیه اعلام کرد که این نیروها به شیوه آموش کُردها توسط نیروهای آمریکایی تجهیز میشوند و وظیفه آنها مبارزه با حزب کارگران کردستان  PKK، یگانهای مدافع خلق YPG و حزب اتحاد دموکراتیک PYD است که کُرد هستند.

این نیروها در اردوگاههای واقع در مرز سوریه و ترکیه آموزش میبینند و آموزش آنان از ۲۹/۰۳/۲۰۱۷ آغاز شده است. افسرانی از نیروهای ویژه ترکیه به صورت فشرده در حال آموزش این نیروها هستند.

یکی از سرکرده های گروه تروریستی ارتش آزاد سوریه نیز اعلام کرد که ترکیه در حال تشکیل این ارتش است تا بتواند علیه یگانهای مدافع خلق عملیات انجام دهند.

به گزارش دوغان، آموزش این نیروها ۳ ماه به طول خواهد انجامید.   طبیعتا از شهرهایی مانند ادلب، حماه، حلب و دمشق نیز نیرو جذب خواهد شد.

کسانی که در این آموزشها حضور دارند ماهانه ۳۰۰ دلار دریافت میکنند و ترکیه نیز وظیفه دارد غذا و مسکن برای این افراد تأمین کند. در واقع «منبج، عفرین و تل ابیض» از جمله مناطقی هستند که در اهداف این نیروها قرار دارند.

گفته میشود که این نیروها مسئول عملیات در عفرین هستند. ترکیه به خاطر حضور نیروهای آمریکایی در عین العرب یا قامشلی در این مناطق نمیتواند عملیات انجام دهد، از این روی قصد اشغال «اعزاز، ماری»، ادلب دارد و میخواهد منطقه غربی حلب و ادلب را نیز یکی کند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • IR ۱۵:۱۹ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۳
    4 11
    قصد ترکیه اشغال ادلب است نه از بین بردن کردها و باید ارتش سوریه با چند هزار نیرو در مناطق اعزار و عفرین مستقر شوند حتی اگر کردها راضی نباشند و گرنه ادلب برای همیشه از سوریه جدا خواهد شد
  • IR ۱۵:۲۱ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۳
    2 8
    باید حشد الشعبی بدون ترس به پیشروی خود در خاک سوریه ادامه دهد حشد قادر است به تنهایی با 150 هزار نیرو در برابر آمریکا بایستد اما کوفی جماعت همیشه امام خود را تنها گذاشته اند مگر ما را عراق بمباران نمی کرد مگر ما 260 هزار شهید ندادیم چرا کوفی جماعت با یک بمباران آمریکا از خاک سوریه عقب نشسته اند
  • IR ۱۵:۲۱ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۳
    2 4
    باید نیروهای اردنی را به مرزهای اردن عقب برانیم مگر ایران در جنگ و توسط هواپیماهای کشورهای عربی کم بمباران شد مگر در شهرها 17 هزار نفر ما بر اثر بمباران عراق شهید نشدند اما تسلیم نشدیم
  • IR ۱۹:۲۵ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۳
    5 23
    مرگ بر پ ک ک و شاخه آن در ایران پژاک تروریست
  • IR ۱۴:۰۳ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۴
    4 4
    باید کردها را بمباران نمود
  • ناشناس IR ۲۱:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۵
    1 3
    این نظرات بالا چرا بگوش مسولین نمیرسد؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس