کد خبر 728254
تاریخ انتشار: ۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۲
مجتهدی

آقای کریم مجتهدی گفت: فضای مجازی جهل مرکب ایجاد می‌کند. به این شکل که اطلاعات زیادی برای ما فراهم می‌کند و با حاکم شدن این اطلاعات بر ذهن که معلوم نیست درست‌اند یا دچار جهل مرکب می‌شویم.

به گزارش مشرق، آقای کریم مجتهدی گفت: فضای مجازی جهل مرکب ایجاد می‌کند. به این شکل که اطلاعات زیادی برای ما فراهم می‌کند و با حاکم شدن این اطلاعات بر ذهن که معلوم نیست درست‌اند یا نه دچار جهل مرکب می‌شویم.

کریم مجتهدی که در همایش بزرگداشت ملاصدرا با موضوع تفکر فلسفی و فضای مجازی سخنرانی می‌کرد افزود: یک انسان حتی اگر فیلسوف هم نباشد باید بداند که این جریان تبعاتی نیز دارد. اگر یک فرد تبعات فضای مجازی را نداند قربانی این فضا خواهد شد. خود را دانا و مطلع تصور کند اما در واقع نباشد. به عقیده من مهم‌ترین خطر برای فلسفه جهل نیست بلکه ساده لوحی است. جهل مرکب خطرناک‌ترین چیز است. بزرگ‌ترین شعار سقراط نمی‌دانم بود. 

او همچنین گفت: بزرگ‌ترین حقیقت یعنی اعتراف به ندانستن. سقراط شکاک نبود، برای دانایی ارزش قائل بود ولی از جهل مرکب واهمه داشت. این بیان مطلب نیست که شجاعت می‌خواهد بلکه شجات در شناختن و فهمیدن است که سخت است. پرت و پلا گفتن همراه با تهور نه تنها شجاعت نیست بلکه ضد شجاعت است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس