امید نورافکن

کاپیتان تیم فوتبال جوانان کشورمان گفت: ما قبل از بازی با کاستاریکا روی یک امتیاز برنامه داشتیم ولی خدا کمک کرد و برنده شدیم.

سرویس ورزش مشرق - تیم فوتبال جوانان کشورمان در اولین گام در رقابت های جام جهانی 2017 کره جنوبی موفق شد تیم چهارم جام جهانی مصر در سال 2009 را از پیش رو بردارد. این برد دومین پیروزی تیم جوانان کشورمان در تاریخ حضورش در این مسابقات پس از 40 سال بود. تیم ایران اولین و تنها برد خود در این چارچوب را در سال 1977 و در مسابقات تونس مقابل ساحل عاج (با حساب 3-0) بدست آورده بود. گل های تیم کشورمان را عبدالرضا گلزاری و محرم عاشوری به ثمر رسانده بودند.

امید نورافکن در گفت و گو با مشرق، درباره این دیدار همچنین بازی تیم باشگاهی اش استقلال در چارچوب مسابقات یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا مقابل العین که امشب در تهران برگزار می شود حرف زد.

متن این گفت و گو در ادامه می آید:

*بازی سختی بود؟

- همه دیدیند که حریف ما هم از نظر توان فیزیکی و هم تکنیکی برتری هایی نسبت به ما داشت. آنها با این مسابقات ناآشنا نبودند و حتی برخی برای دومین بار به جام جهانی جوانان آمده بودند.

* برای پیروزی چه برنامه ای داشتید؟

- ما قبل از بازی یک امتیاز را برای خودمان داشتیم و می خواستیم روی ضدحملات و با استفاده از فرصت های مان به دروازه کاستاریکا یورش ببریم. شکر خدا وقتی توانستیم فشار حملات آنها را در میانه میدان بشکنیم توانستیم برتری مان را به آنها دیکته کنیم.

* به نظر می رسید شما از حریف تان کم تجربه تر بودید؟

- ما قطعا از آنها کم تجربه تر بودیم ولی فکر می کنم با توصیه های خوب کادر فنی، خودمان را نباختیم و خیلی خوب با جو مسابقات هماهنگ شدیم. مربیان به ما گفته بودند که اگر از نظر روحی کم نیاوریم به لحاظ تاکتیک تیمی و بدنی هرگز مغلوب آنها نخواهیم شد.

* کاستاریکا را چطور ارزیابی کردی؟

- آنها از نظر بدنی و حفظ توپ خیلی عالی کار می کردند ولی دوندگی بالای بچه های ما در خط هافبک و جلو مانع از اجرای تاکتیک های تیمی شان شد. اما ما باهوش عمل کردیم و روی همان اصل ضد حملات، بردی که دنبالش بودیم را بدست آوردیم.

* فکر می کنی به دور بالاتر بروید؟

- با توجه به قانون صعود 4 تیم سوم برتر از 6 گروه که بهترین امتیاز را داشته باشند با این برد شانس مان بیشتر شد. اگر در دو بازی بعدی یک مساوی هم بگیریم فکر می کنم به دور بعد برسیم. البته این بستگی به تیم سوم های گروه های دیگر هم دارد.

* چرا به دومی تان فکر نمی کنید؟

- قطعا به این موضوع هم فکر می کنیم. اصلا شاید اول هم بشویم ولی ما باید همیشه بدترین حالت را ببینیم تا اگر خدا خواست و بچه ها تلاش کردند و نتایج بهتری گرفتیم پیش مردم روسفید شویم.

* بازی با زامبیا را چطور پیش بینی می کنی؟

- بی شک بازی سختی است. آنها قهرمان جام ملت های جوانان آفریقا هستند و پرتغال را هم با آن همه بازیکن خوب که در اروپا بازی می کنند شکست دادند. قطعا باید در این بازی دقت بالایی داشته باشیم.

* گفته می شود آنها از نظر فیزیکی برتری هایی نسبت به هر سه تیم دیگر گروه شان دارند. درست است؟

- مهم روحیه است. اگر بازیکنان ما مانند بازی اول با روحیه بازی کنند حتما از این بازی هم نتیجه ای که دنبالش هستیم را بدست می آوریم. در این مسابقات تیم ها ممکن است بازی به بازی کلی تغییر کنند و شرایط روحی تیم ها شرط اول است.

* استقلال امشب در غیاب کلی بازیکن اصلی اش باید به میدان برود. این دیدار را چطور پیش بینی می کنی؟

- العین در 4، 5 سال اخیر همواره جزو 4 تیم نهایی راه یافته به نیمه نهایی لیگ قهرمانان بوده و در آسیا خیلی خوب کار می کند. به این دلیل فکر می کنم استقلال امشب بازی خیلی سختی پیش رو دارد.

* غیبت تعدادی از بازیکنان تان را چطور جبران کنند؟

- این اولین بار نیست که ما این شرایط را داریم. استقلال یک تیم 22 نفره است و همه بازیکنانش تقریبا در یک سطح هستند.

* ظاهرا استقلالی های زیادی می خواهند به استادیوم بروند؟

- از همه هواداران می خواهم در دیدار با العین با حوصله باشند و تا دقیقه 90 از استقلال حمایت کنند. ما یک بازی برگشت هم داریم که اگر خدای نکرده در این دیدار موفق نشدیم نتیجه خوبی بگیریم نیمه دومی هم داریم. گرچه در تماس هایی که با بچه های تیم داشتم می دانم همه درصدد هستند تا هرطور شده بازی را ببرند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس