کد خبر 727145
تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۷
حزب الله لبنان

آمریکا و عربستان نام یکی از سران حزب‌الله لبنان را در فهرست تروریست‌ها قرار داده‌اند.

 به گزارش مشرق، دولت‌های واشنگتن و ریاض در آستانه سفر دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، به عربستان سعودی نام یکی از سران حزب‌الله لبنان را در فهرست تروریست‌ها قرار داده‌اند.

هاشم صفی الدین، رئیس شورای اجرایی حزب‌‍الله، ساله به اتهام مسئولیت عملیات تروریستی حزب‌الله در مناطق مختلف خاورمیانه، ارائه مشاوراتی برای چگونگی انجام عملیات تروریستی و حمایت از بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه، در فهرست تروریسم قرار گرفته است.

بر اساس این گزارش، تمامی اموال وابسته به صفی الدین توقیف خواهد شد و به همه شهروندان سعودی و افراد مقیم در عربستان در خصوص هرگونه همکاری با وی هشدار داده شده است.

حکومت آل‌سعود خاطر نشان کرد: «تا زمانی که حزب‌الله به آشوب‌پراکنی و ایجاد بی‌ثباتی، انجام حملات تروریستی و اقدام به فعالیت‌های خلاف و غیرقانونی در سراسر جهان بپردازد، پادشاهی عربستان سعودی مبارزان، سران و نهادهای حزب‌الله را تحریم می‌کند. »

در همین حال، وزارت امور خارجه آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد ریاض نیز همانند واشنگتن صفی الدین را در فهرست تروریستی قرار داد.

در این بیانیه آمده است: «در نتیجه این اقدام، تمامی دارایی‌های وی در عربستان مسدود و نقل و انتقالات (مالی وی) از طریق بخش مالی عربستان ممنوع می‌شود. »

این وزارتخانه افزود: «اقدام علیه صفی الدین آخرین نمونه همکاری قوی میان ایالات متحده و عربستان سعودی برای مبارزه با کمک مالی به تروریسم است. »

به گزارش خبرگزاری نهارنت لبنان، صفی الدین از خویشاوندان سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان، است و احتمال می‌رود در آینده جانشین نصرالله شود.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • کیان IR ۱۵:۰۵ - ۱۳۹۶/۰۲/۳۰
    1 2
    چند روز دیگه: طبق فلان سندی که فلان وقت ایران در زمان دولت روحانی امضاء کرده ایران آمریکا و عربستان حزب الله را تحریم کرده اند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس