کد خبر 72710
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۰ - ۱۵:۲۷

سریال استعفای شهرداران استان اردبیل بعد از برگزاری سمینار شهرداران و بیان مشکلات مالی اکثریت آنها ادامه دارد به طوری که در تازه‌ترین استعفاها شهردار نمین استعفا کرد.

به گزارش مشرق به نقل از فارس، در جلسه پیش از ظهر امروز شورای شهر نمین استعفای نجات عبداللهی شهردار با سابقه نمین که چند روز پیش آن را تقدیم شورای شهر کرده بود بررسی شد.
حجت‌‌الاسلام علی رحیمی امام جمعه شهرستان نمین نیز روز گذشته در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان با اشاره به استعفای عبداللهی از اعضای شورای شهر خواست تا هر چه سریعتر نسبت به انتخاب شهرداری قوی برای این شهراقدام کنند.به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، پیش از این نیز شهردار پارس‌آباد پس از شایعه تخلف مالی از سوی شورای شهر این شهرستان کنار گذاشته شده بود.
رئیس شورای شهر پارس‌آباد پیش از ظهر امروز در جلسه شورای شهر این شهر با اشاره به عزل شهردار این شهر ضرورت بازسازی ساختار اداری و مالی این نهاد را یادآور شد.
نادر تیمورپور در جمع خبرنگاران در پارس‌آباد اظهار داشت: به سرعت بازسازی این ساختار را پیگیری و اجرا می‌کنیم و در راستای احقاق حقوق شهروندان عزل شهردار پارس‌آباد در یک پروسه اداری و قضائی در کمترین زمان رخ داده است.
وی به شایعات متعدد تخلف مالی و اداری شهردار پارس‌آباد اشاره کرد و بیان داشت: چند سالی است که کار حسابداری شهرداری در این شهر مسکوت مانده بود و هم اکنون این کار شروع شده و شورا تفریغ بودجه را در سال‌های گذشته در دستور کار قرار داده است.
این مسئول از عزم و اراده اعضای شورای شهر در بازبینی مکانیزم نظارت بر فعالیت شهرداری و امور محوله شهری خبر داد و اضافه کرد: به فراخور امکانات موجود از طرح‌های کاربردی در این زمینه باید بهره گرفت.
تیمورپور این بازنگری‌ها را مربوط به حوزه‌های مختلف اعلام کرد و گفت: ما با عذرخواهی از شهروندان پارس‌آباد از تخلف مالی و اداری رخ داده حق هرگونه سوال از تخلفات مالی شهرداری را برای شهروندان محفوظ می‌دانیم و متعهد می‌شویم در اندک زمان ممکن همه اتفاقات شهرداری اعم از کنترل، نظارت، عزل و نصب، اجرای مصوبات و روند اداری آنها را به سود شهر و شهروندان پیگیری کرده و عملیاتی کنیم.
وی با یادآوری اینکه توسعه دومین شهر بزرگ استان اردبیل با برکناری شهردار سابق مختل نمی‌شود، خاطرنشان کرد: ما به سرعت شهردار جدید را انتخاب کرده و معرفی می‌کنیم.
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، پیش از این رئیس شورای شهر پارس‌آباد از انجام نشدن حسابرسی و تفریغ بودجه شهرداری این شهر به مدت بیش از هفت سال برخلاف عرف جاری خبر داده بود و تحقق نیافتن این امر را زمینه‌ساز برخی تخلفات احتمالی اعلام کرده بود.
در جلسه اعضای شورای شهر پارس‌آباد با برکناری عباس دل‌قوی از سمت شهرداری این شهر رحیم بیرام‌زاده مسئول فضای سبز شهرداری به عنوان سرپرست شهرداری این شهر مرزی انتخاب شد.
شهردار پارس‌آباد هرچند به ادعای رئیس شورای شهر این شهر به دلیل تخلفات مالی و برکنار شده اما شایعات حکایت از آن دارد که شهردار پارس‌آباد به دلیل تخلفات اخلاقی دستگیر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس