کد خبر 726457
تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۰
جارد کوشنر

طبق گزارش روزنامه آمریکایی «جارد کوشنر» داماد و مشاور رئیس‌جمهور این کشور، از مدیر شرکت تسلیحاتی «لاکهید مارتین» خواسته که بهای سامانه موشکی «تاد» به ریاض را کاهش دهد.

به گزارش مشرق، در حالی که دونالد ترامپ در آستانه سفر به عربستان سعودی است، خبرها حاکی است داماد و مشاور او با مدیر با «لاکهید مارتین» برای کاهش بهای تسلیحاتی که قرار است این شرکت آمریکایی به ریاض بفروشد، لابی کرده است.

طبق برنامه قبلی اعلام شده توسط کاخ سفید، رئیس‌جمهور این کشور قرار است روز جمعه برای اولین بار پس از آغاز به کارش، به عربستان سعودی سفر کند.

روزنامه نیویورک تایمز گزارشی داده که پیش از این سفر، داماد و مشاور دونالد ترامپ شخصا از مدیر شرکت تسلیحاتی آمریکا خواسته قیمت فروش تسلیحاتش به عربستان سعودی را پایین بیاورد.

در گزارش این روزنامه آمده است: «بعد از ظهر اول می، جارد کوشنر داماد رئیس‌جمهور آمریکا در یک اتاق در کاخ سفید، از یک هیات عالی رتبه سعودی‌ استقبال کرد و به آنها گفت "بیایید امروز این کار را تمام کنیم"».

نیویورک تایمز ادامه داد: «منظور آقای کوشنر قرارداد به ارزش بیش از 100 میلیارد دلاری بود که دولت (ترامپ) امید داشت در جریان سفر آقای ترامپ به پادشاهی عربستان سعودی بسته شود. دو طرف درباره یک لیست خرید شامل هواپیماها، کشتی‌ها و بمب‌های هوشمند با هم صحبت کردند. پس از آن بود که یک مقام آمریکایی موضوع خرید سامانه راداری پیچیده با قابلیت ساقط کردن موشکهای بالستیک را مطرح کرد».

«جارد کوشنر» در جریان نشست هیاتی از عربستان سعودی با مسئولان «لاکهید مارتین»، در تماسی تلفنی از مدیر این شرکت خواسته بهای سامانه موشکی «تاد» را کم کند تا ریاض این سامانه را بخرد.

این درخواست، بخشی از تلاش‌های دولت آمریکا برای اطمینان از نهایی شدن فروش حدود 110 میلیارد دلاری تسلیحات به عربستان سعودی پیش از سفر ترامپ به عربستان سعودی بوده است».

کوشنر در این دیدار به مدیر شرکت آمریکایی تاکید کرده که قیمت مدنظر «لاکهید مارتین» برای سامانه تاد، سبب خواهد شد که عربستان سعودی این سامانه را نخرد.

«ماریلین هیسون» مدیر لاکهید مارتین در پاسخ به درخواست داماد ترامپ گفته که او این موضوع را بررسی می‌کند که آیا امکان کم کردن قیمت سامانه تاد وجود دارد یا نه.

این شرکت آمریکایی، تنها شرکتی است که سامانه‌های ضد موشکی را در آمریکا تولید می‌کند.

پیش از این و در ماه فوریه بود که لاکهید مارتین پس از هفته‌ها فشار دولت دونالد ترامپ، قیمت فروش جنگنده‌های اف 35 را پایین آورده بود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس