مدیر حوزه علمیه خواهران

مدیر حوزه علمیه خواهران گفت: دولت ها متاسفانه هیچ کدام وارد عرصه سامان دهی فضای مجازی نشدند و بیشتر به عنوان بهره وری و یک رسانه به آن نگاه کرده اند.

به گزارش مشرق به نقل از حوزه علمیه خواهران استان تهران، همایش بانوان مبلغ و تاثیر آنان در کاهش آسیب های اجتماعی با حضور نزدیک به یک هزار نفر از طلاب خواهر حوزه های علمیه خواهران برگزار شد.

حجت الاسلام آقا میری گفت: ما از بدو ورود در حوزه تهران برنامه داشتیم تا بحث تبلیغی را سامان بدهیم اما هنوز تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله داریم.

وی ادامه داد: حوزه علمیه خواهران در حال  حاضر در تهران ۸ هزار نفر طلبه و بیش از دو برابر همین تعداد فارغ التحصیل دارد که ظرفیت فراوانی را برای فعالیت های تبلیغی می تواند فراهم کند.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان تهران تاکید کرد: بحث فضای مجازی امروز به چالشی تبدیل شده است که باید مورد توجه قرار گیرد و مبلغان باید بدانند چه اتفاقی در این فضا می افتد. در ۶ سال گذشته بحث تولید اطلاعات تغییر کرد و این امر که در گذشته به صورت یک طرفه انجام می شد توسط کاربران رخ داد.

وی افزود: اما متاسفانه گاهی مطالبی که هیچ گونه ویژگی ندارد تولید می شود و ۱۰ میلیون لایک می خورد. تولید محتوا غالبا بی ارزش شده است.

مدیر حوزه علمیه خواهران خاطر نشان کرد: دولت ها  متاسفانه هیچ کدام وارد عرصه سامان دهی فضای مجازی نشدند و بیشتر به عنوان بهره وری و یک رسانه به آن نگاه کرده اند.

در ادامه، اصغر عبداللهی، معاون مالی و اداری مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران در این نشست با تاکید بر اهمیت شرکت در انتخابات گفت : حضور حداکثری همه مردم در انتخابات، رمز امنیت ملی کشور است و این امنیت همان چیزی است که اثرات نبودن آن را در بسیاری از کشورها می توان حس کرد. اصل شرکت در انتخابات بدون توجه به جناح بندی های سیاسی کشور امروز بسیار مهم و اثر گذار است.

در ادامه این همایش حجت الاسلام زیبایی نژاد رییس مرکز تحقیقات زن و خانواده با اشاره به موضوع آسیب های اجتماعی تاکید کرد: امروز در بحث آسیب های اجتماعی به نظر می رسد با پدیده نو ظهوری مواجه هستیم. آسیب های اجتماعی که در حال  حاضر در کشور با آن مواجه هستیم حاشیه نشینی، اعتیاد، طلاق، بزهکاری جنسی، مناطق خاص که مسائل منحصر به خودشان را دارند، است.

کریم زاده معاون فرهنگی مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران نیز در این همایش گفت : ابلاغ در رساندن آموزه های دینی و برنامه زندگی برای انسان ها با عنوان دین وظیفه اصلی انبیاء الهی بوده است. پس از خاتم انبیاء این مسئولیت برعهده ائمه اطهار علیهم السلام بوده است. در زمان غیبت امام عصر (عج) نیز این وظیفه به عهده فقها و علمای دین گذاشته شده است.

وی ادامه داد: زنان مومنه در همه این دوران از زمان پیامبر اسلام تا کنون نقش بی بدیل و منحصر به فردی داشته اند. از حضور تعیین کننده حضرت خدیجه (س) تا حضرت فاطمه زهرا(ع) از سمیه سیده تا فضه که در مکتب اسلام و قرآن پرورش یافته اند و تا دوران پیروزی و ظهور انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و تا امروز همواره زنانی به نام یا گمنام حضور زنان در عرصه های مختلف خانوادگی و اجتماعی داشته اند و به حفظ و فقای جریان اسلامی و انقلابی کمک کرده اند.

معاون فرهنگی مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران استان تهران تاکید کرد: امروزه نیز نیاز به حضور پررنگ تر از همیشه با توجه به گسترش امکانات رسانه ای و هجوم اطلاعات و داده های درست و نادرست در حوزه فردی و اجتماعی زنان دغدغه مند مبلغ علوم دینی ابتدا در خانواده ی خود و سپس به فراخور حال در فضای اجتمای و مسائل مربوط به زنان و دختران احساس می شود.

وی با تاکید بر حضور ۸ هزار طلبه در حوزه های علمیه خواهران استان تهران افزود: اکنون در مقطعی از زمان قرار داریم که آسیب های اجتماعی اعم از سست شدن کانون خانواده، بزهکاری نوجوانان کودکان کار افزایش طلاق به ویژه در کلان شهرها بسیار گسترش یافته است به همین خاطر حضور بانوان مبلغ می تواند به کاهش این آسیب ها کمک کند.

تقدیر از بانوان مبلغ پژوهشگر همچنین منتخبین مسابقات پژوهشی از بخش های دیگر این همایش بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس