کد خبر 723320
تاریخ انتشار: ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۵
امر الله صالح

وزیر دولت در امور اصلاحات امنیتی با انتقاد از شیوه استقبال از حکمتیار توسط دولت اعلام کرد ریاست‌جمهوری افغانستان در مراسم استقبال از حکمتیار با وی مانند یک قهرمان رفتار کرد.

به گزارش مشرق، «امرالله صالح» وزیر دولت در امور اصلاحات امنیتی و رئیس سابق امنیت ملی افغانستان اعلام کرد که وی مخالف حزب اسلامی نیست، اما مخالف حکمتیار است، نه به دلیل درگیری‌های داخلی بلکه به دلیل مبارزه وی در  17 سال گذشته با نیروهای امنیتی افغان که سبب کشته شدن هزاران نفر از آنان شد.

وی تصریح کرد: شیوه استقبال ارگ ریاست‌جمهوری از حکمتیار بسیار اشتباه بوده و من با همین موضوع مخالف هستیم، مراسم استقبال از حکمتیار در حالی با حضور مقامات ارشد نهادهای دولتی و غیردولتی برگزار شد که رهبر حزب اسلامی در سخنرانی خود نه از بخشیده شدنش قدردانی کرد و نه به خاطر کشتار همان سربازانی که امروز امنیت وی را تامین می‌کنند، ابراز پشیمانی کرد.

امرالله صالح تاکید کرد پس از 17 سال خشونت و کشتار مردم و نظامیان افغان با حکمتیار نباید مانند یک قهرمان رفتار می‌شد بلکه وی حداقل باید از کردار خود ابراز پشیمانی می‌کرد.

وی افزود: به هیچ عنوان با حزب اسلامی مخالف نیستم، زیرا برخی از اعضای آن از سال‌های گذشته در نظم نوین افغانستان مشارکت داشتند و خود را در روند دموکراتیک انتخابات نیز نامزد کرده بودند.

این در حالیست که گزارش‌هایی از حاضر نشدن امرالله صالح در دفتر کارش به دلیل ناراحتی وی از اشرف‌غنی پس از ورود حکمتیار منتشر شده است.

حتی برخی از رسانه‌ها گزارش دادند که امرالله صالح ممکن است از سمت خود به عنوان وزیر دولت در امور اصلاحات امنیتی در اعتراض به شیوه رفتار حکومت با حکمتیار استعفا کرده باشد.

از سویی هم روز گذشته رهبران جهادی و برخی از احزاب سیاسی در نشست مشترکی که در خیمه لویه جرگه در کابل برگزار کرده بودند اشرف‌غنی را به اعمال روند حذف سیاسی متهم کردند.

«پدرام» رئیس حزب کنگره ملی نیز در یک نشست خبری مدعی شده بود که اشرف‌غنی با استفاده از حکمتیار درصدد تحکیم سلطه یک قوم خاص و سرکوب سایر اقوام و جریان‌های سیاسی در افغانستان است.

تنش‌های سیاسی در کابل بر اثر حصر «ژنرال دوستم» و برکناری «احمدضیا مسعود» از سمتش به عنوان نماینده ویژه ریاست‌جمهوری با ورود حکمتیار به کابل و همچنین حضورش در صحنه سیاسی تشدید شده است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس