کد خبر 723201
تاریخ انتشار: ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۱
باقری لنکرانی

وزیر بهداشت دولت نهم گفت: تحریم‌ها پس از برجام نسبت به قبل از آن سختگیرانه‌تر شده است و عمده توافقاتی نیز که اجرا شده به سود کشورهای غربی بوده و میزان واردات ما را افزایش داده است.

به گزارش مشرق، کامران باقری‌لنکرانی ‌‌‌در همایش حامیان حجت‌الاسلام سیدابراهیم رئیسی کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمههوری اظهار داشت: یکی از شاخصه‌های نظام اسلامی این است که در آن اتفاق بزرگی مانند انتخابات براساس مولفه‌های دینی تعریف می‌شود و مسیر آن نباید با مسیر دین باوری و ارزش‌های اسلامی مغایر باشد حال آن که برخی در تلاش هستند برای انتخابات مؤلفه‌های سکولار قائل شوند.

وزیر بهداشت دولت نهم گفت: امام راحل به عنوان بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران همواره از انتخابات به عنوان عرصه و نماد مردم‌سالاری دینی یاد می‌کردند و نباید آن را بهانه‌ای برای قدرت طلبی قرار داد.

باقری‌لنکرانی گفت: ترویج بی‌اخلاقی در فضای انتخابات قطعاً امری مذموم است؛ مرگ و زندگی سیاسی نباید با انتخابات گره بخورد اما امروز شاهد هستیم که برخی گروه‌های سیاسی این کار را انجام می‌دهند و این مهم بیانگر این است که اشکالی در کار وجود دارد.

وی با بیان اینکه نباید از فضای انتخاباتی برای اندیشه کسب قدرت به هر طریق ممکن استفاده کرد، افزود: متاسفانه امروز این اتفاق افتاده و برخی به‌جای ارائه برنامه و دستاوردها و توانمندی‎های خود صرفاً به‌دنبال کسب رای هستند.

باقری‌لنکرانی با اشاره به اینکه نباید از هر ابزاری برای دستیابی به قدرت استفاده کرد، ادامه داد: تمام نظام را نباید صرفاً برای قدرت‌یابی یک فرد و یا جناح به مسلخ ببریم؛ حرف‌های مبهم و دوپهلو ممکن است سبب سوء استفاده دشمنان نظام اسلامی شود.

وی یکی از مؤلفه‌های حجت‌الاسلام رئیسی را شخصیت فراجناحی وی قلمداد کرد و ادامه داد: متاسفانه امروز یکی از آفاتی که صحنه سیاست ما با آن مواجه بوده قبیله‌گرایی سیاسی است به این معنا که عقلانیتی در برخی از برخوردهای سیاسی مشاهده نمی‌شود. اکنون زمان آن فرارسیده که سمت و سوی تغییرات به نفع مردم باشد زیرا اگر قرار بود تغییری از سوی دولت و سیاست‌های اتخاذ شده شکل بگیرد، تاکنون باید این اتفاق می‌افتاد.

وزیر بهداشت دولت نهم اظهار داشت: امروز به دولتی چالاک و سبک و کوچک‌تر نیاز داریم زیرا براساس آمارها، هزینه‌های جاری دولت افزایش پیدا کرده و حتی فراتر از 3 برابر رفته و ممکن است امسال به مرز 300 هزار میلیارد تومان نیز برسد. با این شرایط به نظر می‌رسد شکل گرفتن رکود امری عادی و طبیعی باشد.

وی با اشاره به اینکه دولت از برخی از آرمان‌ها و ایده‌های خود دست برداشته است، گفت: برای مثال دولت از میانگین سنی وزرای خود در ابتدای کار دفاع می‌کرد و آن را دولت ژنرال‌ها می‌نامید اما امروز یکی از برنامه‌هایش برای دولت آینده کاهش میانگین سنی وزرا است.

باقری‌لنکرانی با نقد تئوری تعامل با جهان با هدف کسب اقتدار بیشتر افزود: خوی استکبار بهره‌کشی از طرف سیاسی خود است و اگر ضعفی در این حوزه احساس کند، بهره‌کشی خود را تا آخرین لحظه افزایش می‌دهد؛ مبنای اقتدار باید براساس توانمندی‌های داخلی باشد و حتی در جریان مذاکرات هسته‌ای نیز شاهد بودیم که به اعتراف خود کشورهای غربی این اقتدار ایران بود که آن‌ها را مجاب به مذاکره کرد.

وزیر بهداشت دولت نهم با اشاره به برجام و نتایج پس‌ازآن، تصریح کرد: تحریم‌ها پس از برجام نسبت به قبل از آن سختگیرانه‌تر شده است و عمده توافقاتی نیز که اجرا شده به سود کشورهای غربی بوده و میزان واردات ما را افزایش داده است.

وی با اشاره به اجرای طرح تحول سلامت در دولت یازدهم، تصریح کرد: طرح تحول سلامت طرح خوبی بود اما در نهایت شاهد افزایش هزینه‌های بخش سلامت بودیم و امروز اگر این طرح بخواهد به همین شکل پیش برود ممکن است مشکلاتی را در آینده ایجاد کند. مسئولان و وزرای حاضر در دولت نباید پس از قبول وزارت منافع خود را دنبال کنند و این یک افتخار نیست اما امروز شاهد هستیم که وزیر در صنعت و تجارت دست دارد و یا در عین وزارت دارای بیمارستان خصوصی است که این افتخار نیست.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • IR ۱۱:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۲
    5 3
    درود بر دکتر لنکرانی وزیر بهداشت پرکار

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس