کد خبر 723187
تاریخ انتشار: ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۰۷:۲۶
کمک خیرین

پر کردن سفره‌های خالی خانواده‌های نیازمند کار چندان دشواری نیست و خیرین می‌توانند با کمک هایی هر چند محدود در پر کردن این سفره‌ها نقشی را ایفا کنند.

به گزارش مشرق، ۲۰۰ هزار کودک در سراسر کشور بر اثر ناتوانی مالی والدین خود از سوء تغذیه رنج می‌برند.

کودکانی که شب‌ها از گرسنگی زیاد خوابشان می‌برد و صبح، باز هم صبحانه‌ای در سفره نیست که درمانی برای گرسنگی شان باشد.

طی سال‌های اخیر برنامه ریزی‌های مختلفی به منظور کمک به کودکان خانواده‌های کم برخوردار در دستور کار نهادهای حمایتی قرار گرفته است.

بر این است، در حال حاضر ۸۵ هزار کودک در سراسر کشور تحت حمایت کمیته امداد برای درمان سوء تغذیه قرار گرفته اند و بسته‌های غذایی را دریافت می‌کنند.

بدون شک اعتبارات دولتی، نمی‌تواند پاسخگوی کمک به تمام کودکانی باشد که با معضل سوء تغذیه مواجه هستند. کمیته امداد امام خمینی (ره) طرحی تحت عنوان "همسفره" را برای جذب منابع مالی در راستای کمک به این کودکان اجرایی کرده است تا شاید از این طریق کمبود اعتبارات دولتی تامین شود.

در این طرح، کمک‌های افراد برای تامین غذای مورد نیاز کودکان زیر ۶ سال جمع آوری شده و این کمک‌ها در قالب بسته‌های غذایی به خانواده کودکان ارائه می‌شود.

جعفر رحیمی، مدیرکل بهداشت و درمان و بیمه کمیته امداد امام خمینی (ره) در رابطه با طرح همسفره که در کمیته امداد امام خمینی (ره) اجرایی شده است می‌گوید: اعتقاد ما این است که رفع معضل سوء تغذیه کودکان با اعتبارات دولتی قابل حل نیست و با فرهنگ سازی باید مشارکت مردم را نیز در پی داشت.

وی می‌افزاید: در این طرح، خیرین به منظور رفع سوء تغذیه کودکان و کمک به سفره‌های تهی خانواده‌های آن‌ها کمک هایی را ارائه کرده و این کمک‌ها در اختیار خانواده کودکان قرار می‌گیرد.

مدیرکل بهداشت و درمان و بیمه کمیته امداد امام خمینی (ره) با اشاره به اهمیت تغذیه کودکان در زمان کودکی می‌گوید: کودکی که در زمان کودکی تغذیه مناسبی نداشته باشد، رشد کافی پیدا نکرده و همین موضوع نیز در آینده مشکلات متعددی را برای آن کودک در پی خواهد داشت.

رحیمی می‌افزاید: بسته‌های غذایی از سوی کمیته امداد در اختیار خانواده‌ها قرار گرفته و ارزش ریالی آن حدود ۷۰ تا ۸۰ هزار تومان است. 

روش‌های سهیم شدن در طرح " همسفره"

برای سهیم شدن افراد در طرح همسفره سه روش پیش روی افراد گذاشته شده است. 

پرداخت نقدی 

در این روش فردی که می‌خواهد در طرح همسفره مشارکت کند می‌تواند مبلغی را به طور ماهیانه و یا تن‌ها برای یک بار بپردازد. 

مبالغ پرداخت شده در حساب مشخصی که برای این طرح در نظر گرفته شده است، جمع‌آوری شده و در پایان هر ماه بین کودکانی که مورد حمایت مستقیم قرار نگرفته‌اند توزیع می‌شود.

پرداخت سبدی 

در این روش به خیرین اعلام شده که نیاز هر کودک در ماه یک سبد است و هر خانواده می‌تواند تعداد سبدهایی را که توانایی پرداخت آن را دارد انتخاب کند. 

 پرداخت بر اساس منطقه جغرافیایی

در این روش فرد نیکوکار می‌تواند از روی نقشه جغرافیایی، منطقه‌ای که مایل است به کودکان آن کمک کند را انتخاب کرده و تقبل کند هزینه بخشی از یک سبد و یا چند سبد را پرداخت کند. 

مبالغی که از سوی افراد خیر پرداخت می‌شود به صورت ماهیانه در اختیار خانواده کودکان نیازمند قرار می‌گیرد.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس