کد خبر 723180
تاریخ انتشار: ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۰۶:۵۵
کتاب

فروش ناشران دانشگاهی در نمایشگاه بین المللی کتاب در سال جاری کاهش یافته است.

به گزارش مشرق، سی امین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران به روزهای پایانی خود نزدیک می‌شود و یکی از مهمترین مسائل در این روزها میزان فروش ناشران است. به منظور آگاهی از این موضوع با ناشران دانشگاهی گفتگو کردیم.  
 
زهرا غلامی معاون غرفه انتشارات اندیشه هامون از خوب نبودن استقبال مردم از غرفه ناشران دانشگاهی گفت و افزود:  در سی امین دوره نمایشگاه بین المللی کتاب تهران، فروش کتاب‌هایمان به یک اندازه بود. اولین سال است در نمایشگاه کتاب شرکت می‌کنیم. تا به حال به این شکل فروش نداشتیم. حتما برای سال بعد در نمایشگاه کتاب شرکت می‌کنیم.  


حمیدرضا شیرازی مسئول غرفه انتشارات نیاز دانش میزان استقبال مردم از ناشران دانشگاهی را در نمایشگاه کتاب خیلی بد عنوان کرد و اظهار داشت: میزان فروش انتشارات نیاز دانش در سی امین دوره نمایشگاه کتاب تهران نسبت به سال قبل چهل تا پنجاه درصد افت داشت. دو خریدار عمده این کتاب‌ها دانشجویان و مراکز دانشگاهی هستند. ترویج جزوه‌خوانی سبب شد تا دانشجویان کمتر کتاب بخرند. مراکز دانشگاهی نیز بودجه ای برای تخصیص دادن به این امر ندارند. خرید از  ناشران را ببینید متوجه می‌شوید، بودجه مراکز دانشگاهی صرف خرید از چه انتشاراتی هایی می شود.

شهرام بربایه  مسئول غرفه موسسه علمی فرهنگی نص از ضعیف بودن استقبال مردم از غرفه ناشران دانشگاهی نمایشگاه بین المللی کتاب تهران خبر داد و تصریح کرد: میزان فروش موسسه علمی فرهنگی نص در سی امین دوره نمایشگاه بین المللی کتاب تهران نسبت به سال قبل ۳۰ درصد کاهش یافته است. در این دوره نمایشگاه کتاب کتاب پرفروشی نداشتیم.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس