محمود عباس و پوتین

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در دیدار با ولادیمیر پوتین اظهار داشت که بدون مشارکت مسکو در فرآیند صلح، حل موضوع فلسطین امری غیرممکن خواهد بود».

به گزارش مشرق به نقل از سرویس خبری «اِی ان اس اِی»، «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در دیدار روز پنجشنبه با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در شهر «سوچی» اظهار داشت: «حل موضوع فلسطین بدون مشارکت قابل توجه روسیه در فرآیند صلح، غیرممکن خواهد بود».

وی در ادامه افزود: «ما در تمام دیدارهای بین المللی خود بر این موضوع تأکید می نماییم. موضع روسیه همواره ثابت و بدون تغییر بوده است. روسیه خواهان تشکیل یک دولت مستقل فلسطین در داخل مرزهای ۱۹۶۷ با مرکزیت بیت المقدس شرقی است».

در این دیدار، رئیس جمهور روسیه نیز اظهار داشت: «روابط با فلسطین برای ما روابطی ویژه و مهم است». 

«ولادیمیر پوتین» ضمن قدردانی از همتای خود برای بذل توجه به روابط دوجانبه و حمایت از شهروندان روسی ساکن در فلسطین گفت: «در دوره اخیر، روابط ما [فلسطین-روسیه] همچنان گرم و مبتنی بر اعتماد بوده است».

رئیس جمهور روسیه در ادامه افزود که «طی سالها، ما تلاش کرده ایم که یکی از مهمترین موضوعات جهان مدرن را که موضوع خاورمیانه است، حل نمائیم و بنابراین ما همیشه موضوعاتی برای بحث و گفتگو در اختیار داریم». وی همچنین ابراز اطمینان کرد که دیدار محمود عباس از روسیه سازنده خواهد بود.

دیدار سران روسیه و فلسطین در شهر سوچی در حالی برگزار شد که رژیم صهیونیستی در حال تدارک مراسم استقبال از «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا در سرزمینهای اشغالی است.

برخی منابع رسانه ای گزارش داده اند که قلعه باستانی «ماسادا» که بر «بحر المیت» مشرف است، به عنوان مکانی نمادین از سوی ترامپ برای ارائه سخنرانی خود در روز ۲۳ اُم ماه مه پیرامون آینده منطقه و آغاز مجدد مذاکرات صلح میان اسرائیل و فلسطین انتخاب شده است.  

بنا بر گزارشها، سخنرانی دونالد ترامپ احتمالاً در جریان دیدار سه جانبه میان رئیس جمهور آمریکا، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین و «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی ایراد خواهد شد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس