کد خبر 723021
تاریخ انتشار: ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۲
ولایتی

علی اکبر ولایتی در رابطه با انتصاب رئیس جدید دانشگاه آزاد و معرفی آن به شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: سه ماه برای این کار فرصت داریم.

به گزارش مشرق، علی اکبر ولایتی، مشاو عالی مقام معظم رهبری، در جمع خبرنگاران با اشاره به ارزش و اهمیت نمایشگاه کتاب گفت: برگزاری نمایشگاه کار مهمی است و باید از این طریق مردم ما که علاقه‌مند به مطالعه هستند، آخرین دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران در حوزه فرهنگ و حوزه‌های مختلف علوم انسانی و تجربی آشنا شوند.

وی ادامه داد: این ممکن نیست مگر اینکه نمایشگاه برگزار شود تا از شرکت‌های مختلف انتشاراتی و کمپانی‌های مختلف خارجی در آن شرکت کرده باشند و با کتاب‌های خودشان به خصوص کتاب‌هایی که جدیدا چاپ شده مطلع شوند تا براساس اطلاعی که دارند قدرت خرید داشکه باشند. لذا تاسیس نمایشگاه کتاب سهم مهمی در این زمینه دارد و هرچه حوزه‌های تخصصی از هم تفکیک شود، فایده بیشتری خواهد داشت مردم بیشتر بهره‌مند می‌شوند.

ولایتی ادامه داد: این مضوع علاقه‌مندی مردم به کتاب را افزایش می‌دهد و برخلاف آنچه برخی تبلیغ می‌کنند، اگر انسان می‌خواهد ببیند که ایرانی‌ها چقدر علاقه‌مند به کتابخوانی هستند باید به نقطه‌ای دور از مرکزیت تهران و روزهای شلوغی که نمایشگاه با کثرت جمعیت برگزار می‌شو بنگرند زیرا حکایت از علاقه وافر ایرانی‌ها به کتاب و کتابخوانی دارد.


وی در رابطه با انتصاب رئیس جدید دانشگاه آزاد و معرفی آن به شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: سه ماه برای این کار فرصت داریم.


وی درباره برنامه‌هایی برای حمایت از انتشار آثار اساتید گفت: راه توسعه کتابخوانی و تالیف کمک به انتشار آن است. علم مهم است از آن مهمتر نشر علم است. گفته شه زکات علم نشر آن است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس