کد خبر 722913
تاریخ انتشار: ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۷
انوشیروانی

سرمربی تیم ملی وزنه برداری گفت: به نتیجه رقابت‌های کشورهای اسلامی نیز خوشبین هستم و معتقدم با دست پر از باکو بازخواهیم گشت.

به گزارش مشرق، سجاد انوشیروانی سرمربی تیم ملی وزنه برداری ایران جزو نفراتی بود که با نخستین کاروان ایران اعزامی به بازی های کشورهای اسلامی راهی باکو شد. در حالیکه کاروان وزنه برداری ایران از روز 25 اردیبهشت مسابقات خود را آغاز می کند، سرمربی تیم برای حضور در جلسه تکنیکال میتینگ رقابت ها که 24 ساعت قبل از آغاز رسمی بازی ها برگزار می شود، به باکو سفر کرده است.

انوشیروانی در گفتگو با خبرنگار اعزامی فارس در ابتدا صحبت های خود را از رقابت های قهرمانی آسیا آغاز کرد و گفت: قهرمانی در این رقابت ها اتفاق مهمی بود که خوشبختانه حاصل شد مهمترین نکته این قهرمانی این بود که ما با تعدادی وزنه بردار جوان و گمنام در این رقابت ها حضور پیدا کردیم که کمتر تجربه حضور در رقابت های بین المللی را داشتند و شاید برای نخستین بار بود که در این رقابت ها وزنه می زدند. جوانانی که درخشش آنها در این رقابت ها نویدبخش روزهای بهتر برای وزنه برداری بود.

انوشیروانی با تاکید بر استفاده از جوانان در ترکیب تیم ملی گفت: من به شخصه اعتقاد ویژه ای به استفاده از جوانان در تیم ملی دارم. معتقدم این جوان ها می توانند تا سالیان سال آینده وزنه برداری ایران را بیمه کنند و مدال های خوشرنگ جهانی و المپیک را کسب کنند. به شرط آنکه به آنها توجه شود و میدان ببینند. اگر دو سال آتی را به این جوانان میدان بدهیم و به طور مستمر در اردو و مسابقات داشته باشیم، قول می دهم در المپیک 2020 همین جوان ها دو مدال طلای خوشرنگ کسب کنند. به شرط اینکه آنها را رها نکنیم و به آنها میدان بدهیم.

سرمربی تیم ملی وزنه برداری با اشاره به مشکلات مالی وزنه برداری گفت: علی مرادی برای برطرف کردن مشکلات تلاش می کند اما واقعا مشکلات اجازه نمی دهد که بتوانیم اردوهای منظم و مستمر داشته باشیم. در راستانی همین مشکلات پیشنهاد داده شد تا تعداد نفرات اردوی تیم ملی را کم کرده و به 12 نفر کاهش دهیم اما من زیر بار نرفتم و تاکید کردم اردو بدون برگزاری 15 وزنه بردار امکان پذیر نیست.

انوشیروانی درباره شرایط تیم ملی وزنه برداری ایران در بازی های کشورهای اسلامی نیز گفت: تیم خوب و جوانی را در این رقابت های باکو خواهیم داشت که تعدادی از نفرات آن با تیم اعزامی به رقابت های قهرمانی آسیا مشترک هستند. با توجه به درخشش جوانان وزنه برداری در عشق آباد، به نتیجه رقابت های کشورهای اسلامی نیز خوشبین هستم و معتقدم با دست پر از باکو بازخواهیم گشت.

وی در ادامه به شرایط ستاره های تیم ملی وزنه برداری اشاره کرد و ابتدا با اشاره به وضعیت بهداد سلیمی گفت: بهداد تمرینات خود را ادامه می دهد. اگرچه نسبت به بی توجهی ها اندکی دلخور است اما با صحبت هایی که با او داشته ایم، کار را جدی گرفته و قصد دارد تا با قدرت بازگردد. به حمدلله زانوی او نیز کاملا بهبود پیدا کرده و در تمرینات مشکلی ندارد. من امیدوارم در رقابت های جهانی بهداد بتواند خوش بدرخشد.

سرمربی تیم ملی وزنه برداری در ادامه به شرایط سعید محمدپور اشاره کرد و گفت: سعید یک مصدومیت سخت را پشت سر گذاشته و همین سبب شده تا نسبت به وزنه زدن اندکی ترس داشته باشد. ما مجوز حضور او در تمرینات و مسابقات را از پزشک معالج گرفته ایم و منعی برای مسابقه ندارد. با حضور در اردوها نیز ترس او از وزنه زدن و مصدومیت دوباره خواهد ریخت و می تواند دوباره به اوج برسد.

انوشیروانی در پایان با اشاره به وضعیت سعید علی حسینی وزنه بردار فوق سنگین ایران نیز گفت: تا قبل از تعطیلات نوروز به طور مرتب با او در تماس بودم. علی حسینی تمرینات خود را آغاز کرده بود و شرایط مطلوبی داشت اما ظاهرا تصمیم گرفته تا ادامه تحصیل دهد. اعتقاد دارم که علی حسینی می تواند با قدرت به وزنه برداری بازگردد و افتخارآفرینی کند به شرط آنکه تمرینات خود را جدی بگیرد و ادامه بدهد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس