روحانی

شکایت ستاد روحانی از حجت‌الاسلام رئیسی نشان داد ادعاهای قبلی در خصوص برداشته شدن تحریم‌ها در پسابرجام پوچ بود.

 سرویس سیاست مشرق - در خبرها آمده حسن روحانی برای بار دوم از یکی از کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری شکایت کرده است. علت شکایت روحانی از رئیسی موضوع قابل تاملی است که نشان از فراموش‌کاری رئیس جمهور دارد.

آنچه در خصوص علت این شکایت مطرح شده، ادعای رئیسی در خصوص یکی از سخنان حسن روحانی درباره برداشتن شدن تحریم‌ها در پسابرجام است که تاکنون چندین بار توسط روحانی مطرح شده بود. ستاد روحانی معتقدند که رئیس جمهور تنها به برداشته شدن تحریم‌های هسته‌ای اشاره داشته است و درباره سایر تحریم‌ها چنین نظری نداشته است که در ادامه به موارد نقض این ادعا خواهیم پرداخت.

روحانی ۲۳ تیر۹۴: تمام تحریم‌ها حتی تسلیحاتی لغو می‌شوند

حسن روحانی رئیس‌جمهور کشورمان بعداز ظهر روز سه‌شنبه ۲۳ تیرماه پس از اعلام جمع‌بندی و توافق نهایی در مذاکرات هسته‌ای در گفت‌وگوی زنده تلویزیونی در سالن اجلاس سران با بیان اینکه ماه رمضان همواره ماه خیر و برکت و ماه تقرب مردم به خداوند بوده است، اظهارداشت: امروز به ملت شریف ایران اعلام می‌کنم تمام تحریم‌ها حتی تحریم‌های موشکی، تسلیحاتی و اشاعه‌ای به صورتی که در قطعنامه بوده لغو می‌شود.

وی افزود: تمام تحریم‌های بانکی، بیمه‌ای، مالی، حمل و نقل، پتروشیمی، فلزات سنگین و تحریم‌های اقتصادی به طور کامل لغو خواهد شد و نه تعلیق، و حتی تحریم تسلیحاتی نیز کنار گذاشته می‌شود و برای ۵ سال نوعی محدودیت ایجاد شده و سپس لغو می‌شود، در زمینه تحریم‌های اشاعه‌ای نیز کالاهای دو منظوره‌ در کمیته‌ای بررسی می‌شود.

  ظریف: همه تحریم‌ها در روز اجرای برجام لغو خواهد شد

محمد جواد ظریف که شنبه ۲۶ دیماه سال ۱۳۹۴ به جهت اعلام آغاز روز اجرای برجام به وین رفته بود در بدو ورود به فرودگاه گفت: « ما فکر می کنیم که اجرای برجام یک فرصت بسیار خوبی برای مردم ایران است که از آن طریق همه قطعنامه‌های ظالمانه شورای امنیت و همه قطعنامه های شورای حکام اژانس بین المللی انرژی اتمی پایان یابد و رسما لغو شود. همه تحریم های ظالمانه ای که بخاطر موضوع هسته ای ایران اعمال شده است، انشاء الله امروز لغو خواهد شد و کنار گذاشته خواهد شد و این یک روز بسیار خوبی برای مردم ایران است.»

این سخنان مطرح شده توسط مسئولان دولتی درباره لغو تحریم‌ها در زمان اجرای برجام خدمت رهبر معظم انقلاب نیز ارائه شده بود چنانکه ایشان در ۶ ماهگی اجرای برجام به این موضوع اشاره داشتند و از لغو نشدن تحریم‌ها گلایه کردند. ایشان در سخنانشان فرمودند:‌ " آن روز مسئولین، هم به ما می‌گفتند، هم به مردم می‌گفتند که در این مذاکرات، قرار بر این است که وقتی ایران تعهّدات خود را انجام می‌دهد، یکباره همه‌ی تحریمها برداشته بشود؛ یعنی این مانعی که آمریکا سر راه ملّت ایران ظالمانه و خباثت‌آمیز به وجود آورده بود، برداشته بشود؛ خب حالا شش ماه از این موعد گذشته است، برداشته نشده؛ شش ماه برای یک مملکت هشتاد میلیونی زمان کمی است؟ در این شش ماه دولت محترم کم می‌توانست کار بکند اگر چنانچه این خباثت آمریکایی‌ها نبود؟ این برجام شد برای ما یک نمونه، یک تجربه. "

آنچه مشخص است، این شکایت نشان داد نه تنها سخنان قبل دولتی‌ها درخصوص برداشته شدن یکباره تمامی تحریم‌ها دروغ بود و در عمل و با استناد به موارد مکرر این اتفاق نیفتاد و تحریم‌ها لغو نشد بلکه دولت برخلاف ادعاها، اعتقادی به آزادی بیان هم ندارد چنانکه تمامی دولت بسیج شده اند برای تخریب نامزدهای رقیب رئیس‌جمهور.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 16
  • غیر قابل انتشار: 6
  • IR ۱۳:۴۱ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۰
    82 18
    آلزایمر وعده گرفتنه
  • م ف IR ۱۴:۱۰ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۰
    91 16
    من خدایی یه سوال اساسی دارم. طرفدارای محترم رییس جمهور! با دیدن این مسائل چرا هنوز از این اقا حمایت میکنین؟! یا اصلا حمایت هیچی! چطور اعتماااااد میکنین؟!
    • IR ۱۶:۴۵ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۰
      45 21
      بعضی ها خودشان را به خواب زده اند وگرنه هرکس یک جو عقل داشته باشد به دولت هیچ وپوچ رای نخواهد داد
    • IR ۱۶:۴۵ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۰
      47 59
      بعضی ها خودشان را به خواب زده اند وگرنه هرکس یک جو عقل داشته باشد به دولت هیچ وپوچ رای نخواهد داد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس