فابرگاس

سسک فابرگاس را می‌توان یکی از بهترین هافبک‌های میانی و بازیساز حال حاضر دنیای فوتبال دانست. عملکرد به غایت عالی وی بخصوص در نیم فصل، بار دیگر دهان منتقدان را بست.

سرویس ورزش مشرق- چلسی این فصل را می‌توان بهترین چلسی یک دهه گذشته دانست. تیمی شایسته با شالوده و شاکله‌ای برگرفته از مکتب «کوورچیانو»ی ایتالیا که آنتونیو کونته مربی نابغه ایتالیایی در فوتبال انگلیسی این لندن‌نشینان جا انداخته است. اما گذشته از این بحث، به هیچ وجه نمی‌توان نقش ستارگان بزرگی که در زمین آنقدر خوب درخشیدند که موجب نیل به این جایگاه برای چلسی شدند را نادیده گرفت. قطعا یکی از اصلی‌ترین علل صعود چلسی به صدر جدول لیگ برتر انگلیس و یک قدمی قهرمانی و معمار و طراح حملات در منطقه حمله آبی‌ها بخصوص در آخرین بازی کسی نیست جز «سسک فابرگاس». در این گزارش، به نقش قابل توجه فابرگاس در بازی اخیر برای چلسی خواهیم پرداخت. این روزها این تفکر که آنتونیو کونته باید بیش از پیش قدر این هافبک ارزشمند را بداند بسیار در بین رسانه‌های ورزشی جهان مطرح شده است.

سسک فابرگاس را می‌توان یکی از بهترین هافبک‌های میانی و بازیساز حال حاضر دنیای فوتبال دانست. این هافبک کم‌نظیر چه در دورانی که در آرسنال در حضور ونگر توپ می‌زد، چه در دورانی که همراه با بارسلونا درخشان‌ترین عناوین داخلی و بین‌المللی را فتح کرد، و چه در چلسی که پس و پیش‌های متعدد را با مورینیو گذراند و مورد خشم وی واقع شد و بعد از آن زیر نظر مربی‌گری والای کونته آمد، در همه احوال، کم‌نظیر و پایا کار کرد. شاید بدترین دوران او را بتوان دوران سیاه مورینیو در فصل 15-2014 دانست که طبیعتا تحت تاثیر یکی از بی‌اعصاب‌ترین مربیان دنیا، نه تنها او که بزرگانی چون دیه‌گو کاستا و ادن هازارد هم بشدت دچار رخوت و تنزل شدند. این خاصیت مورینیو است که پس از اولین فصل حضورش، در فصل‌های بعدی با بازیکنانش دچار مشکل عمیق می‌شود.

نمایش عالی فابرگاس در بازی میدلزبورو

شاید بهتر است دیگر واقع‌نگرایی کاملا حاکم باشد. این پسر، خیلی خوب فوتبال بازی می‌کند. سسک، میانه زمین را در دست دارد و طراح بهترین پاس‌هاست. او بهترین پاسور لیگ برتر شده و جز این از یکی از بزرگ‌ترین معمار حملات انتظار نمی‌رود. او، 30 سال دارد و حتی در میانه بازی‌های لیگ، باشگاه به این نتیجه رسیده بود که او به تیم‌های سطح پایین‌تر برود. اما عملکرد به غایت عالی وی بخصوص در نیم فصل، بار دیگر دهان منتقدان را بست. شاید بهتر باشد که وی را جانشین خلف «آندره پیرلو»یِ بزرگ در فوتبال دانست. کونته به خوبی می‌داند که اکنون دیگر صاحب یکی از بزرگترین هافبک‌های جهان است.

فابرگاس با برد چند روز پیش چلسی در مقابل میدلزبورو و پاس گلی که به ماتیچ داد، توانست رکورد پاس گل را جابجا کند. این ششمین باری است که او به ثبت بیش از 10 پاس گل در لیگ برتر دست می‌یابد. این رکوردی است که هیچ بازیکنی در تاریخ فوتبال نتوانسته ثبت نماید حتی «رایان گیگز» مشهور.

 آمار خیره‌کننده فابرگاس فقط در بازی مقابل میدلزبورو: پاس گل 1/ پاس‌های کلیدی 6/ پاس 114/ پاس کامل 84.2 درصد/ لمس توپ 130/ پاس عمقی 7

چلسی تیم بانشاطی است اما این نشاط را مدیون ستارگانی چون مارکوس آلونسو، ویکتور موسز، دیه‌گو کاستا، گری کیهیل، و ادن هازارد است. حالا کسی که همه این ستارگان را در داخل زمین به هم وصل می‌کند و معمار اصلی حملات است، سسک فابرگاس است. اگر کونته عقلانیت داشته باشد -که دارد- فابرگاس را در متن اصلی جریانات و در نقطه ثقل تیم‌اش حفظ کرده و به منزلت و جایگاه مهندسی‌اش احترام کامل می‌گذارد. معمار نابغه اسپانیایی، شایسته احترامی بیش از این است.


منابع:

http://www.goal.com/en-gb/news/2896/premier-league/2017/05/08/35338962/fabregas-a-footballing-genius-as-chelsea-machine-steamrolls?ICID=HP_HN_1

https://www.theguardian.com/football/blog/2017/may/08/chelsea-middlesbrough-five-things-we-learned-stamford-bridge

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 3
  • اب IR ۱۱:۰۳ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۰
    8 1
    هدف موسیقی کلیپ بود راستی این خواننده خانم کی بود؟
  • IR ۱۹:۲۳ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۴
    0 0
    نظرم این است که فابرکس حقش است بهترین حافک بشود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس