کد خبر 722067
تاریخ انتشار: ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۱
دوومیدانی

معاون ورزش قهرمانی فدراسیون ورزش‌های جانبازان و معلولین از رکوردشکنی چهره‌های جدید در مسابقات قهرمانی کشور و برگزاری رقابت‌های بیش از ۹۷۰ ماده طی ۳ روز خبر داد.

به گزارش مشرق، محمدرضا گلشنی، معاون ورزش قهرمانی فدراسیون ورزش‌های جانبازان و معلولین درباره برگزاری مسابقات قهرمانی کشور دوومیدانی گفت: نوزدهمین دوره مسابقات بود که برگزار می‌شد که از این 19 دوره، 4 دوره با نظارت کمیته بین‌المللی پارالمپیک انجام شده است و امسال نیز خانم جانل الدریج از استرالیا، به عنوان ناظر فنی IPC بر روند برگزاری مسابقات نظارت می‌کرد.

وی افزود: به غیر از خراسان شمالی، کلیه استانهای کشور در این دوره از مسابقات شرکت کردند و رقابت‌های بخش جانبازان و معلولین به صورت تک ماده تخصصی با حضور 453 ورزشکار و مسابقات بخش نابینایان و کم‌بینایان با حضور 260 ورزشکار و به صورت دو ماده‌ای برگزار شد.

معاون ورزش قهرمانی فدراسیون تصریح کرد: استقبال این حجم از شرکت کنندگان بی سابقه بود و قطعا اگر سهمیه‌بندی اعمال نمی‌شد، شاهد حضور نفرات بیشتری بودیم. ناظر IPC نیز اذعان داشت که مسابقات این تعداد از ورزشکاران دست کم باید طی یک هفته انجام شود و برگزاری آن طی 3 روز اقدام بزرگی بوده است.

وی گفت: مسابقات در مجموعه ورزشی آفتاب انقلاب تهران طی دو نوبت صبح و عصر انجام می‌شد که بانوان در نوبت صبح و آقایان در نوبت عصر به رقابت می‌پرداختند. 45 داور رسمی از فدراسیون‌های جانبازان و معلولین و دو و میدانی بر مسابقات نظارت داشتند. متاسفانه به دلیل شرایط نامساعد جوی و بارش باران مسابقات در ساعاتی دچار اختلال می‌شد، اما با تلاش عوامل برگزاری، تمام مسابقات انجام شد و به تایید ناظر IPC رسید.

معاون ورزش قهرمانی تصریح کرد: طبق بخش نامه ارسالی به استانها، حضور جوانان در ترکیب تیم‌ها الزامی بود و یک سوم از نفرات حاضر در مسابقات از جوانان بودند که منتخبین آنها برای دعوت به تیم ملی به زودی معرفی می‌شوند و برای رقابت‌های پیش رو، به ویژه مسابقات جوانان جهان سوئیس، آمادگی‌های لازم را کسب می‌کنند.

وی گفت: از نکات جالب توجه در این رویداد 3 روزه، رکوردشکنی چهره‌های جدیدی بود که پیش از این سابقه حضور در تیم ملی را نداشته‌اند و توانستند با درخشش، نام خود را در میان 14 نفر برگزیده بیافزایند. طی این 3 روز، 4 رکورد جهانی شکسته شد که ناظر IPC نیز آنها را تایید کرد. از عوامل برگزاری مسابقات در بخش فنی، پشتیبانی و سایر واحدها تشکر می‌کنم و قدردان حضور رسانه‌ها و تلاشی که برای انعکاس مسابقات داشتند هستیم.

چهارمین دوره رقابت‌های قهرمانی کشور دوومیدانی جانبازان و معلولین و نابینایان و کم‌بینایان با حضور ناظر کمیته بین‌المللی پارالمپیک از 14 تا 16 اردیبهشت ماه برگزار شد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس