کد خبر 721684
تاریخ انتشار: ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۲
تابش

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: به افراد مستمند در روستاها که زمین برای ساخت مسکن ندارند، زمین اعطا می‌کنیم.

به گزارش مشرق، علیرضا تابش در مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری مشترک بین بنیاد مسکن و سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به اینکه 38 هزار روستای بالای 20 خانوار داریم که برای 14 تا 15 هزار روستا طرح‌ هادی اجرا شده است، گفت: با تفاهم‌نامه‌ای که امروز میان بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و سازمان اوقاف و امور خیریه انجام شد قصد داریم در اولین اقدام یک بانک اطلاعاتی از میزان زمین‌‌ها و اراضی و حتی واحدهای مسکونی که در وقف هستند تشکیل خواهد شد.

وی ادامه داد: در حال حاضر پنج میلیون و 300 هزار واحد مسکونی در روستاها داریم که تعداد دقیق واحدهایی که صاحب آنها مردم و یا در وقف است را نمی‌دانیم. بنابراین در تفاهم‌نامه امروز تلاش خواهیم کرد سالانه 2 تا 3 هزار زمین و واحد مسکونی را در روستاها شناسایی کنیم که ببینیم چه تعداد و چه میزان زمین و اراضی در روستاها در وقف هستند.

تابش در خصوص یکی از اقدامات جدید بنیاد مسکن گفت: یکی از مسائل مهم که بنیاد مسکن همواره در تلاش بود به آن برسد تأمین مسکن روستاییان بوده است، بنابراین روستاهایی که مردم زمین دارند با ارائه تسهیلات به آنها کمک خواهد شد.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی افزود:‌ اما روستائیانی که زمین ندارند و جز اقشار ضعیف و مستمند هستند با ارائه زمین آنها را در خانه‌دار شدن کمک خواهیم کرد.

تابش خاطر نشان کرد:در سراسر کشور روستاها و شهرهای کوچکی هستند که زمین و واحدهای مسکونی آنها وقفی و متعلق به سازمان اوقاف هستند بنابراین تاکنون نگاه به این زمن ها به گونه ای نبوده است که دقیقا پی ببریم چه عواید عام المنفعه ای دارند بنابراین در برخی روستاها برخی از این زمین ها در مسیر طرح هادی قرار گرفته و مشکلاتی ایجاد می کنند.

وی افزود:در برخی موارد نیز زمین هایی هستند که مردم در طولانی مدت در آنجا ساکن و آن را بدون هیچ اطلاعی تصرف کرده اند، بنابراین برخی از این ساکنین روستاها برای صدور سند به بنیاد مسکن مراجعه می کنند و چون این زمین ها وقفی است بنیاد مسکن هیچ اقدامی برای درخواست آنها نمی تواند انجام دهد، بنابراین برای صدور سند و مشخص شدن وضعیت کمیته ای تشکیل شد تا به این موارد با امضای تفاهمنامه ای با سازمان اوقاف این موارد برای مردم روستاها مرتفع شود.

تابش خاطر نشان کرد:تفاهم‌نامه همکاری مشترک بین بنیاد مسکن و سازمان اوقاف به منظور استفاده از ظرفیت‌های مختلف موقوفات در روستاهای کشور برای اجرای نیات واقفین به منظور ایجاد وحدت رویه در صدور اسناد مالکیت اراضی موقوفه و اعیانی‌های احداثی توسط اشخاص با کاربری‌های تعریف شده و همچنین همکاری و مشارکت در تولید و عرضه مسکن برای اقشار کم‌درآمد به امضا رسید.

به گفته وی، همچنین این تفاهم‌نامه در اجرای سیاست‌های کلی قانون برنامه‌ ششم توسعه کشور و قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن و الحاقات بعدی و آئین نامه‌های اجرایی آن امضا می شود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس