کد خبر 721572
تاریخ انتشار: ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۲
تظاهرات فرانسه

خبرگزاری فرانسه از برگزاری تظاهرات علیه نتایج انتخابات 2017 ریاست جمهوری این کشور در شهرهای پاریس و نانت خبر داد.

 به گزارش مشرق، خبرگزاری فرانسه به نقل از منابع پلیس اعلام کرد: در این تظاهرات که تعداد معترضان به حدود ۳۰۰ تن می رسید، یک وسیله نقلیه و یک خودرو پلیس آسیب دید.


در گزارش دیگری در این زمینه آمده است که حدود ۱۰۰ تظاهرکننده از هواداران جناح چپ افراطی، شب گذشته در شمال شرقی پاریس اعتراض خود را به انتخابات ریاست جمهوری اعلام کردند.


معترضان در حالی که شعار «همه از پلیس متنفرند» سر می دادند، با شلیک گاز اشک آور مواجه و توسط پلیس فرانسه احاطه شدند.


گزارش ها حاکی اس از اوایل شب گذشته کامیون های پلیس فرانسه در شمال شرقی پاریس برای واکنش به اعتراض ها و حوادثی از این دست، در آماده باش بسر می بردند.


همچنین چند صد تن از شهروندان نانت شب گذشته در اعتراض به انتخاب امانوئل مکرون به عنوان رئیس جمهوری جدید این کشور، تظاهرات کردند.


بر اساس این گزارش، معترضان که تعدادشان حدود ۴۵۰ تن تخمین زده می شد، شعارهایی مبنی بر کناره گیری مکرون سر می دادند.


رئیس پلیس این منطقه با بیان اینکه پلیس برای متفرق کردن تظاهرکنندگان از گاز اشک آور استفاده کرده است، از زخمی شدن یک افسر پلیس در جریان تظاهرات های خیابانی این شهر خبر داد.


بر اساس گزارش ها، ۱۳ تن از تظاهرکندگان دیشب نانت به مقر پلیس منتقل شدند که هفت تن از آنها بازداشت و هویت شش تن دیگر بررسی شد.


به گفته عکاس خبرگزاری فرانسه، در اعتراض های یاد شده یک عکاس آزاد نیز زخمی شد و در نهایت این نیروهای آتش نشان بودند که از وی حمایت کردند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس