کد خبر 721541
تاریخ انتشار: ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۲
پرچم پاکستان

رهبر حزب تحریک انصاف پاکستان اعلام کرد که مقامات دولتی وام‌های کلانی دریافت کرده‌اند که قسط آن را مردم این کشور پرداخت می‌کند و یکی از شروط آن عدم خرید گاز از ایران بوده است.

 به گزارش مشرق، «عمران خان» رئیس حزب تحریک انصاف در شهر «سیالکوت» پاکستان اعلام کرد که دولت «نواز شریف» از منابعی وام‌های کلان دریافت کرده است که یکی از شروط پرداخت آن «عدم خرید گاز از ایران بوده است».

وی افزود: نخست وزیر پاکستان به این شرط متعهد شده است و از سوی دیگر، قسط‌های این وام‌ها کلان را مردم پاکستان می‌ پردازند.

عمران خان اظهار داشت: اگر «نواز شریف» واقعا قصد دارد گامی علیه فساد اقتصادی انجام دهد باید در نخستین اقدام، خودش را دستگیر کند، زیرا تا زمانی که او در راس قدرت است فساد اقتصادی پایان نخواهد یافت.

رهبر حزب تحریک انصاف که در جمع چندین هزار نفر از هوادارانش در شهر سیالکوت سخنرانی می‌کرد، از مبارزه با فساد در کشور سنگاپور و موفقیت این کشور سخن گفت.

وی با انتقاد از سخن نواز شریف مبنی بر این که «اگر دست روی فساد اقتصادی بگذاریم و بخواهیم آن را پیگیری کنیم کشور پیشرفت نخواهد کرد»، عنوان کرد: سنگاپور دولتمردانی پیدا کرد که به شدت با فساد اقتصادی مبارزه می‌کردند و به همین خاطر تا این اندازه پیشرفته کرده است ولی پاکستان سال‌هاست درگیر فساد اقتصادی هستند.

عمران خان گفت: مقامات دولتی پاکستان وام‌های کلان دریافت می‌کنند و این مردم هستند که بهانه‌های مختلف از آنها مالیات گرفته شده و اقساط این وام‌ها را می‌پردازند.

وی تصریح کرد: اینگونه وام‌ها به ضرر مردم است و باعث می‌شود که نتوانیم هیچگاه پیشرفت کنیم زیرا هم جلوی توسعه پاکستان و ورود گاز از ایران به این کشور گرفته می‌شود و هم ربا وار نرخ پرداخت بالا می‌رود و هیچگاه پایان نمی‌پذیرد.

رهبر حزب تحریک انصاف در اثبات فساد اقتصادی نواز شریف نیمی از راه را رفته است و درصورتی که کمیته تحقیق دادگاه عالی پاکستان حرفهای وی را تایید کنند، نواز شریف رد صلاحیت شده و عمر سیاسی او پایان می‌یابد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس