کد خبر 721498
تاریخ انتشار: ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۸
 امانوئل ماکرون

نتایج تازه ترین نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که حزب امانوئل ماکرون رئیس جمهور منتخب فرانسه و متحدان وی در دور نخست انتخابات پارلمانی پیشتاز هستند.

 به گزارش مشرق به نقل از رویترز، نظرسنجی موسسه هریس اینتراکتیو نشان می‌دهد که ۲۶ درصد رای دهندگان فرانسوی در دور نخست انتخابات پارلمانی به حزب ماکرون موسوم به حزب "به پیش" یا هم پیمانان آن رای خواهند داد.

انتخابات پارلمانی فرانسه قرار است در دور مرحله روزهای ۱۱ و ۱۸ ژوئن برگزار شود. این نظرسنجی افزود: جبهه ملی فرانسه نیز در می تواند ۲۲ درصد آرا را کسب کند. حزب جمهوریخواه فرانسه و متحد آن یعنی حزب یو دی آی نیز ۲۲ درصد آرا را کسب خواهد کرد. چپگراهای فرانسه نیز ۱۳ درصد آرا را در اختیار دارند و حزب سوسیالیست نیز تنها موفق به کسب ۸ درصد آرا خواهد شد.

نظرسنجی موسسه کانتار سوفرس نیز حاکی است که حزب ماکرون ۲۴ درصد آرا را در اختیار دارد و این رقم برای جمهوریخواهان ۲۲ درصد، جبهه ملی ۲۱ درصد خواهد بود. چپگراهای فرانسه نیز ۱۵ درصد آرا را کسب می کنند و سوسیالیست ها نیز تنها ۹ درصد آرا را خواهند داشت.

انتخابات ریاست جمهوری فرانسه پس از کنار زده شدن نامزدهای احزاب اصلی این کشور، به دور دوم کشیده شد و ماکرون توانست با ۶۶ درصد رقیب افراطی خود لوپن را شکست دهد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس