کد خبر 721396
تاریخ انتشار: ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۵
وزنه برداری

رقابت‌های وزنه‌برداری بازی‌های کشورهای اسلامی از ۲۲ تا ۲۶ اردیبهشت ماه در باکو برگزار می‌شود و تیم ایران با ترکیبی از وزنه‌برداران باتجربه خود راهی این مسابقات خواهد شد.

به گزارش مشرق، بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی  22 اردیبهشت تا اول خرداد ماه در باکو پایتخت آذربایجان برگزار می‌شود که رقابت‌های وزنه‌برداری نیز از 22 تا 26 اردیبهشت ماه برگزار خواهد شد.

سجاد انوشیروانی، سرمربی تیم ملی بزرگسالان در حالی اسامی 8 وزنه‌بردار را برای حضور در این مسابقات اعلام کرده است که 4 نفر از آنها به تازگی در رقابت‌های قهرمانی آسیا روی تخته رفته‌اند و از این بین 2 نفر نیز موفق به کسب مدال شدند.

مجید عسگری (دسته 69 کیلوگرم)، رضا زارعی (دسته 77 کیلوگرم)، محمد زارعی و سید ایوب موسوی (دسته 94 کیلوگرم)، محمدرضا براری و رضا آقازاده (دسته 105 کیلوگرم) و همایون تیموری و رامین ربیعی (دسته 105+ کیلوگرم) ملی پوشانی هستند که به این بازی‌ها اعزام خواهند شد.

از بین نفراتی که قرار است به این رقابت‌ها اعزام شوند براری، موسوی، تیموری و ربیعی در مسابقات قهرمانی آسیا هم حضور داشتند که در این بین براری و موسوی با کسب مدال‌های طلا و نقره عملکرد درخشانی از خود بر جای گذاشتند و به نظر می‌رسد در این رقابت‌ها نیز از شانس‌های اصلی کسب مدال باشند. با توجه به نحوه برگزاری این مسابقات به شیوه المپیک و بازی‌های آسیایی شاهد توزیع مدال تنها در مجموع خواهیم بود که این به نوعی شانس وزنه‌برداران ما را در کسب سکوهای بهتر افزایش می‌دهد.

مجید عسگری نیز دیگر وزنه‌بردار باتجربه تیم ملی در این مسابقات است که 2 مدال نقره و برنز آسیا را البته در دسته‌های 56 و 62 کیلوگرم در کارنامه دارد. وی در مسابقات جهانی 2015 آمریکا به عنوانی بهتر از 27 نرسید که همین نتایج باعث شد بعد از آن مسابقات از اردوی تیم ملی کنار گذاشته شود، اما حالا در یک دسته بالاتر به دنبال اثبات توانایی‌هایش است و چه بسا با درخشش و کسب نتیجه‌ای در خور توجه بتواند جای پایش را برای حضور در مسابقات جهانی 2017 در تیم ملی محکم کند.

عسگری بعد از برنز 2015 آسیا در این سال‌ها نتوانسته بود آنطور که باید خودی نشان دهد و اگر می‌خواهد در دسته جدید روی سکو برود به نظر می‌رسد باید حداقل به دنبال رکوردی حدود 310 تا 320 کیلوگرم باشد که بسیار سخت و مشکل خواهد بود.

براری و موسوی که در مسابقات قهرمانی آسیا به ترتیب در دسته‌های 105 و 94 کیلوگرم اول و دوم شدند، اگر بتوانند همان رکوردهای خود در عشق‌آباد را تکرار کنند شانس بالایی برای رفتن روی سکوی قهرمانی و حتی کسب مدال طلا خواهند داشت.

رضا زارعی در لیگ عملکرد خوبی داشت و در کنار جابر بهروزی، ملی‌پوش باتجربه وزنه‌برداری با مجموع 327 کیلوگرم بدلیل وزن بدن بیشتر در جایگاه دوم ایستاد و حالا برای حضور در مهم‌ترین رویداد ورزشی زندگی‌اش انتخاب شده است. زارعی به خوبی می‌داند که اگر این فرصت طلایی را از دست دهد شاید تا آخر عمرش حسرت آن را بخورد و این فرصت را دارد تا خودی نشان دهد.

محمد زارعی در دسته 94 کیلوگرم دیگر تازه وارد تیم ملی وزنه‌برداری برای حضور در بازی‌های کشورهای اسلامی است. زارعی نیز که سابقه حضور در رده نوجوانان و جوانان را در تیم‌های ملی در کارنامه دارد از جمله وزنه‌بردارانی بود که در زمان فدراسیون قبل بازنشسته اعلام شده بود و حالا با حل شدن مشکلش این امید را دارد تا جبران مافات کند و با کسب مدالی خوش‌‌رنگ در این میدان معتبر روزهای بد گذشته را به فراموشی بسپارد.

زارعی در داخل نیز رقیب نامدار و قدرتمندی همچون سهراب مرادی و همچنین ایوب موسوی را در کنار خود می‌بیند و اگر می‌خواهد خود را به عنوان مدعی دسته 94 کیلو معرفی کند باید وزنه‌هایی نزدیک به مسابقات آسیایی ثبت کند تا راهی برای دفاع از عملکردش داشته باشد. زارعی در لیگ برتر وزنه‌برداری با رکورد 366 کیلوگرم بدلیل وزن بدن بیشتر نسبت به نفر دوم، سوم شده بود.

رضا آقازاده در دسته 105 کیلوگرم آخرین وزنه‌بردار تازه وارد تیم ملی است که در مسابقات لیگ نتواست به عنوانی بهتر از ششمی با 360 کیلوگرم دست پیدا کند. این در حالی است که او در مسابقات قهرمانی کشور با 399 کیلوگرم نایب قهرمان شده بود و در صورت تکرار همین وزنه‌های شانس بالایی برای کسب مدال در بازی‌های کشورهای اسلامی خواهد داشت چرا که محمدرضا براری با مجموع 398 کیلوگرم هر 3 مدال طلای آسیا را از آن خود کرده بود.

تیموری و ربیعی نیز که در مسابقات قهرمانی آسیا چهارم و پنجم شده بودند حالا این فرصت را دارند تا بتوانند در فوق‌سنگین نامی برای خود دست و پا کنند چرا که در غیر اینصورت شاید بعد از این حتی شانس حضور در اردوهای تیم ملی را هم پیدا نکنند. به نظر می‌رسد انوشیروانی تیم باتجربه‌ای را عازم بازی‌های کشورهای اسلامی خواهد کرد که می‌تواند امید به درخشش آنها برای کمک به کاروان ایران داشته باشد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس