کد خبر 721138
تاریخ انتشار: ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۹
شبکه یک

همزمان با شمیم بهار قرآن، شبکه یک سیما با چهار ویژه برنامه تلویزیونی مهمان خانه‌ها می‌شود.

به گزارش مشرق،  با نزدیک شدن ماه مبارک رمضان و بهار قرآن، گروه معارف شبکه یک سیما با همکاری برنامه‌سازان خود، در حال آماده سازی ویژه برنامه‌های هر ساله این شبکه تلویزیونی هستند.
 
ماه خدا


ویژه برنامه تلویزیونی ماه خدا که هرسال مهمان خانه‌ها می‌شود، امسال نیز به تهیه‌کنندگی مجید نادری و یونس قادری با اجرای حسن سلطانی از ساعت 2 بامداد تا بعد از اذان صبح به روی آنتن می‌رود.
 
محوریت این برنامه شامل دعوت به خیر، پندهای اخلاقی، حکایات شیرین و نکاتی از بزرگان و علمای اخلاق است و روزهای چهارشنبه نیز اختصاصی به امام رضا (ع) می‌پردازد.  
 
ویژه برنامه افطار


ویژه برنامه اذان‌گاهی افطار، در کنار دیگر برنامه‌ها و مجموعه‌های تلویزیونی شبکه یک سیما، به تهیه کنندگی محمد رحیمی یک ساعت پیش از اذان مغرب به روی آنتن می رود.
 
گفتنی است؛ این ویژه برنامه هم اکنون مراحل پیش تولید را پشت سر می‌گذارد و هنوز عنوانی برای برنامه و شخصی برای اجرای این ویژه مشخص نشده است.
 
ترتیل‌خوانی «ثقلین»


یکی از ویژه‌های رسانه ملی در بهار قرآن، تلاوت قرآن کریم، به سبک جزء‌خوانی و ترتیل است که شبکه یک سیما با ارتباط گرفتن از مشهد مقدس و حرم رضوی در ختم قرآن کریم سهیم است.
 
درس‌هایی از قرآن


سخنرانی مذهبی و آشنا شدن با مفاهیم و احکام دینی اسلامی، یکی دیگر از برنامه هایی است که شبکه های تلویزیونی در ماه مبارک رمضان به آن می پردازند. شبکه یک سیما هم با پخش درس‌هایی از قرآن از سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین محسن قرائتی امسال نیز در پاسخ به سوالات مخاطبان به روی آنتن می رود.
 
همچنین باید در نظر داشت که سخنرانی دیگر کارشناسان مذهبی، ترتیل قرآن کریم در کنار  برنامه های روزمره شبکه یک سیما مانند؛ «آفتاب شرقی» و ... پخش خواهد شد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس