کد خبر 721121
تاریخ انتشار: ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۳
مایکل فلین

تیم انتقالی دولت آمریکا به مشاور سابق امنیت ملی رئیس جمهوری در مورد روابطش با روسیه هشدار داده بودند.

 به گزارش مشرق به نقل از سی ان ان، تیم انتقالی دولت دونالد ترامپ به مایکل فلین مشاور سابق امنیت ملی رئیس جمهوری درباره روابط و مکالماتش با «سرگئی کیسلیاک» سفیر روسیه در آمریکا هشدار داده بودند.

واشنگتن پست نخستین بار این خبر را فاش کرد که اعضای تیم انتقالی دولت ترامپ ماه نوامبر سال گذشته فلین را از این مسئله مطلع کرده بودند که هر گونه گفتگوی او با کیسلیاک به احتمال زیاد رصد می شود؛ هشداری که هفته ها قبل از مذاکرات تلفنی آن دو درباره تحریمهای آمریکا علیه روسیه صورت گرفت.

«مارشال بیلینگزلی» رئیس تیم انتقالی امنیت ملی ترامپ از مقامات دولت باراک اوباما خواسته بود تا پرونده طبقه بندی شده کیسلیاک در سیا را در اختیار فلین قرار دهند تا وی در راستای دهداف پنهانی سفیر روسیه حرکت نکند.

با این حال، چند تن از مقامات سابق انتقالی دولت ترامپ نسبت به اینکه تیم انتقالی به فلین هشداری در این زمینه داده باشد ابراز تردید کردند.

این گزارشها در حالی مخابره می شوند که «سالی یِیتس» معاون سابق دادستان کل آمریکا به زودی در برابر کمیته قضایی سنا درباره اینکه به کاخ سفید درباره عدم صداقت فلین در موضوع مذاکرات با مقامات روسیه هشدار جدی داده بود شهادت خواهد داد.

گفتنی است مایکل فلین مشاور سابق امنیت ملی دونالد ترامپ چند هفته پس از انتخاب به این سمت به خاطر گزارشهایی مبنی بر عدم صداقتش در مذاکراتی که با مقامات روس داشت برکنار شد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس