کد خبر 720928
تاریخ انتشار: ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۸
ادبی

دبیر اجرایی دهمین دوره جایزه ادبی حضرت علی‌اکبر از برگزاری این محفل ادبی و رونمایی از تندیس ویژه این کنگره همزمان با شب میلاد حماسه‌ساز جوان عاشورا خبر داد.

به گزارش مشرق،‌ دبیر اجرایی دهمین دوره جایزه ادبی حضرت علی‌اکبر علیه‌السلام از برگزاری این محفل ادبی و رونمایی از تندیس ویژه این کنگره همزمان با شب میلاد حماسه‌ساز جوان عاشورا خبر داد.

«محمد برزگر» با بیان این‌که دهمین دوره این کنگره ادبی، هفدهم و هجدهم اردیبهشت‌ماه در شهرستان مرودشت برگزار خواهد شد، افزود:«پس از بررسی آثار رسیده به جشنواره توسط هیات داوران، 20 تن از شاعران و نویسندگان جوان سراسر کشور در سه بخش شعر آیینی، داستان و بخش ویژه شایسته تقدیر شناخته‌شده‌اند که طی دو شب در سالن شهرداری شهرستان مرودشت و در کنار 20مهمان ویژه این کنگره شامل پیشکسوتان و شاعران صاحب نام ادبی، به خوانش آثار خود خواهند پرداخت.»

وی افزود:«در آستانه دومین دهه از فعالیت کنگره ادبی حضرت علی‌اکبر، بخش ویژه داستان به بخش‌های این جشنواره ادبی افزوده شد که با استقبال شایان توجه داستان نویسان جوان کشور همراه بود. ضمن این‌که در آیین پایانی این کنگره ادبی نیز از تندیس ویژه این جشنواره رونمایی و به برگزیدگان اهدا خواهد شد.»

به گفته برزگر، آقایان «سید محمدامین جعفری حسینی» و «سید حسین موسوی نیا» به ترتیب دبیری بخش‌های شعر و داستان این دوره را عهده‌دار بودند.

دبیر اجرایی دهمین جایزه ادبی حضرت علی‌اکبر با اشاره به معرفی جوان شاعر برتر در این جشنواره گفت:« امسال، بخش ویژه جوان برتر نیز به بخش‌های این کنگره ادبی افزوده‌شده است و بر این اساس، جایزه ویژه دهمین کنگره حضرت علی‌اکبر علیه‌السلام به « شاعر جوان برتر» تعلّق خواهد گرفت. برگزیده این بخش که شرایط سنی خاصی برای شرکت در آن در نظر گرفته‌شده است و شعر ارسالی توسط وی با موضوع «شخصیت حضرت علی‌اکبر (ع)» سروده شده، جایزه ویژه جشنواره را از آن خود خواهد کرد.

گفتنی است جایزه ادبی حضرت علی‌اکبر علیه‌السلام از سال 87 و به همت مهدیه مرودشت شروع به فعالیت نمود و هرساله با موضوعی ویژه در راستای ابعاد وجودی و شخصیت حضرت علی‌اکبر (ع)، همزمان با سالروز میلاد آن حضرت و روز جوان برگزار می‌شود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس