کد خبر 720895
تاریخ انتشار: ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۳
طالبان

طالبان با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که این گروه نه با روسیه و نه هیچ کشور دیگر ارتباط نظامی نداشته وغنایم به دست آمده از جنگ‌ها برای آنها کافی است.

 به گزارش مشرق به نقل از آسیا، طالبان با انتشار بیانیه ای اعلام کرد که با هیچ کشوری رابطه نظامی ندارد. در بیانیه طالبان آمده است که روابط سیاسی طالبان با کشوری مانند روسیه یا هر کشور دیگر به منظور بیان اهداف و ارائه اطلاعات مشخص و در نهایت ایجاد راهکار صحیح برای افغانستان بوده و این رابطه هیچ‌گاه به معنای روابط نظامی نبوده است.

این بیانیه می‌افزاید: نه روسیه و نه هیچ کشور دیگری به ما کمک نظامی نکرده و اینها اتهام دروغین علیه ما است.

در ادامه این بیانیه، طالبان اعلام می کند که غنیمت های به دست آمده از جنگ برای آنها کافی بوده و نیازی به کمک نظامی دیگر کشورها ندارد.

این در حالی است که پیش از این نیز طالبان با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرده بود که حمایت تسلیحاتی و تدارکاتی مسکو از این گروه حقیقت ندارد.

لازم به ذکر است که طالبان در حالی این بیانیه را منتشر کرده‌ است که اخیرا موج اتهامات مقامات و نمایندگان افغانستان به روسیه مبنی بر حمایت مسکو از طالبان تشدید شده است و معاون دوم پارلمان این کشور نیز مدعی شد که مدارک و شواهدی از حمایت روس‌ها از طالبان در دست دارد.

وزیر دفاع آمریکا نیز از مدت‌ها قبل از ارتباط روسیه با طالبان و حمایت این کشور از طالبان ابراز نگرانی کرده بود، ژنرال «جیمز ماتیس» وزیر دفاع آمریکا نیز از تماس تلفنی روسیه با طالبان خبر داده و آن را نگران کننده دانسته بود.

همچنین گفتنی است که سفیر روسیه در افغانستان نیز به دنبال انتشار این اخبار در سنای افغانستان اعلام کرد که مسکو با طالبان ارتباط دارد اما این ارتباط نظامی نبوده و فقط در راستای تامین امنیت اتباع روس در افغانستان و پیشرفت روند صلح افغانستان است.

افزون بر این «ماریا زاخاروا» سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه نیز پیش از این حمایت تسلیحاتی از طالبان را رد کرده بود.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس