کد خبر 720855
تاریخ انتشار: ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۴
انتخابات فرانسه

دور دوم انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۷ فرانسه امروز در ساعت ۸ صبح به وقت محلی، همزمان در ۶۶ هزار و ۵۴۷ حوزه اخذ رای در سراسر کشور آغاز می شود.

 به گزارش مشرق، مردم فرانسه امروز یک بار دیگر به پای صندوق های رای می روند تا فردی را که قرار است تا ۵ سال دیگر سکان اداره کشور را برای برون رفت از بحران مهاجرت، ضعف اقتصادی، کاستی های امنیتی و تزلزل اتحادیه اروپا به دست بگیرد، انتخاب کنند.

به این ترتیب، در دومین دور از انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۷ فرانسه، ۶۶ هزار و ۵۴۷ حوزه اخذ رای در کل کشور پذیرای مردمی خواهد بود که باید از بین «امانوئل ماکرون» نامزد مستقل و البته میانه رو این دور از رقابت ها و «مارین لوپن» رهبر حزب راست افراطی «جبهه ملی» یکی را برای کلید داری الیزه انتخاب کنند.

رای گیری در ساعت ۰۸:۰۰ به وقت اروپای مرکزی (حدود ۱۰:۳۰ به وقت ایران) آغاز خواهد شد و در ساعت ۲۰:۰۰ در شهرهای بزرگی چون پاریس پایان خواهد یافت.

گفتنی است نتیجه ای که از انتخابات امروز به دست می آید حاصل رقابتی است که رسوایی، وقایع غیر منتظره و در نهایت هک اسناد مربوط به ماکرون آن هم تنها یک روز مانده به رای گیری از خصیصه های اصلی آن محسوب می شود.

این رای گیری به شکلی نمادین مصافی خواهد بود بین اتحادیه اروپا که نمایندگی آن را ماکرون بر عهده دارد و جریان پوپولیستی که این روزها به راه افتاده و لوپن از نمایندگان اصلی آن است.

تا این جای کار، طبق نظرسنجی ها، ماکرون ۳۹ ساله با ۲۳ الی ۲۶ پله اختلاف در مقایسه با لوپن ۴۸ ساله، پیشتاز این رقابت حساس به شمار می رود.

با این حال پیروزی ماکرون به منزله چک سفید امضا در دستان وی برای آنکه به راحتی سیاست های خود را پیش ببرد نیست. حدود ۶۰ درصد از آنهایی که قرار است به وی رای بدهند، انگیزه خود را عدم رای دادن به لوپن و نه لزوما ایمان داشتن به سیاست های ماکرون اعلام می کنند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس