کد خبر 720475
تاریخ انتشار: ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۹
آخرین تصاویر از امدادرسانی به حادثه دیدگان معدن یورت

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گلستان گفت: پخش زنده عملکرد امدادگران در منطقه‌ای که شاهد ریزش آوار معدن در آن هستیم سبب افزایش اضطراب عمومی شده و ما با این موضوع مخالف هستیم.

به گزارش مشرق، حسین احمدی گفت: پس از حادثه انفجار در معدن زمستان یورت آزادشهر شاهد حضور فعال نیروهای امدادی در محل حادثه بودیم. 

وی افزود: از روز چهارشنبه 13 اردیبهشت تاکنون عملیات امدادگران ادامه داشته و تلاش کرده ایم به پیکر تمام کارگران محبوس در زیر آوار دسترسی پیدا کنیم. 

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گلستان با اشاره به دشواری عملیات امدادگران اظهارکرد: میزان گاز متان موجود در معدن بسیار زیاده بوده و همین موضوع سبب می‌شود امدادگران مدت زمان اندکی آواربرداری انجام داده و پس از آن از محل خارج تا افراد دیگری جایگزین آن‌ها شوند. 

احمدی در خصوص حواشی مطرح شده پیرامون وضعیت کارگران محبوس در زیر آوار معدن زمستان یورت خاطرنشان کرد: انفجار در معدن سبب شد شاهد ۳ بار آوار در محل باشیم. این احتمال وجود دارد که در مرحله نخست، انفجار که همراه با آتش بوده است به کارگران آسیب وارد کرده و پیکر کارگران محبوس دچار سوختگی شدید شده باشد. 

وی از کاهش حجم گاز متان موجود در محل معدن زمستان یورت خبرداد و اذعان کرد: طی روزهای اخیر تلاش امدادگران این بوده است که حجم گاز متان موجود در معدن را کاهش دهند. در زمان انفجار اولیه میزان حجم گاز متان چیزی حدود ۸۰۰ تا هزار "پی پی ام" بود، اما اکنون این میزان به ۶۰ پی پی ام رسیده است. 

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گلستان در خصوص پخش زنده بخشی از عملکرد امدادگران در محل حادثه انفجار معدن بیان کرد: مخالف این اتفاق هستیم زیرا زمان حادثه پلاسکو پخش زنده حادثه مشکلاتی را در پی داشت. این موضوع سبب افزایش اضطراب و استرس در میان شهروندان شده و بهتر است در فواصل مختلف مسئولان اقدام به ارائه توضیحات در رابطه با عملکرد خود کنند.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس