کد خبر 720331
تاریخ انتشار: ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۶
خالد مشعل

رئیس دفتر سیاسی حماس گفت سند سیاسی جدید این جنبش کار متحدان این جنبش را در عرصه سیاسی آسانتر کرده است.

 به گزارش مشرق، «خالد مشعل» رئیس دفتر سیاسی حماس در گفت‌وگو با «قدس پرس» اعلام کرد سند سیاسی جدید حماس، کار کشورهای هم‌پیمان با این جنبش را در نقل آرمان فلسطین به تمامی تریبون‌ها و محافل بین‌المللی راحت کرد.

قدس‌پرس در ادامه نوشت: قطر و ترکیه از بزرگترین متحدان حماس به شمار می‌رود همانگونه که این جنبش ائتلافاتی با دیگر کشورها، سازمان‌ها و جنبش‌ها در سطح جهان دارد.

مشعل در ادامه این گفت‌وگو تصریح کرد: این سند تمامی اتهامات و ادعاها که تلاش می‌کرد فضا را مغشوش کند و میان مقاومت و تروریسم تشابه برقرار کند، کنار زد. سند سیاسی جدید آرمان فلسطین را به صحنه منطقه‌ای و بین‌المللی منتقل کرد همانگونه که مقاومت را با تصویر فعال و هدایتگرش بر اساس تفکر معتدل و عقل سیاسی باز ارائه داد.

وی در پاسخ به سوالی درباره مشارکت برخی از کشورهای متحد حماس در تنظیم سند جدید یا اعمال فشار این متحدان در این زمینه گفت: این سند از موسسات حماس و رهبران آن نشأت گرفته و از توافق عام برخوردار بوده است؛ سند مذکور عبارت از تحول طبیعی تفکر حماس و رفتار سیاسی آن و نیز پاسخ به مطالبات فعالیت حماس و موضع مبارزه‌ای و سیاسی آن در صحنه فلسطین است.

سند سیاسی حماس هفته گذشته در ۴۲ بند منتشر شد و در آن با تشکیل دولت مستقل فلسطین با مرزهای ۱۹۶۷ موافقت شده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس