کد خبر 720304
تاریخ انتشار: ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۹
هنرمندان

29 اردیبهشت روزی است که مردم با رفتن به پای صندوق‌های رای رئیس جمهور آینده خود را انتخاب می‌کنند.

به گزارش مشرق،‌ 29 اردیبهشت روزی است که مردم با رفتن به پای صندوق‌های رای رئیس جمهور آینده خود را انتخاب می‌کنند که هنرمندان نیز بخشی از این قشر را تشکیل می‌دهند.


در این میان هنرمندان هم از رئیس جمهور آینده انتظاراتی دارند. برخی از هنرمندان  به این موضوع اشاره دارند که با برنامه و سیاست گذاری مناسب می‌توان به خواسته‌ها دست پیدا کرد.

جهانگیر الماسی (بازیگر): رئیس جمهور آینده با صداقت در راه خدا قدم بردارد  

وظیفه هنر، رسانه و کسی که مدیریت را به عهده دارد، تولید و توزیع آگاهی به مخاطب است. دامنه فرهنگ بسیار گسترده است و سیاست، علوم اجتماعی، حکمت و روابط اجتماعی همه زیرمجموعه فرهنگ هستند.

من دغدغه‌‎ام این است که رئیس‌جمهور آینده در حوزه مسئولیت با صداقت، درستی و در راه خدمت واقعی گام بردارد؛ نه اینکه با مسائل دیگر خدمتگذار تاریخ، هویت و فرهنگ ایران باشد.  
 

اهالی فرهنگ و هنر از انتظارات خود از رئیس‌جمهور آینده می‌گویند


شمسی فضل‌اللهی (بازیگر): امیدوارم فرهنگ را دوست داشته باشند

فکر می‌کنم هر انسانی که هر پستی را به عهده دارد، باید کار خود را درست انجام دهد.

امیدوارم کار خوب پیشنهاد کنند، فرهنگ را دوست داشته باشند و سلیقه داشته باشند؛ چرا که با نداشتن سلیقه دچار عقب ماندگی خواهیم شد. از طرفی هنر قرار است هر انسانی را والاتر و تواناتر کند. امیدوارم هر رئیس جمهوری که انتخاب می‌شود، علاقه به توانمندی و سربلندی ایرانیان داشته باشد.  

مهوش صبرکن (بازیگر): امیدوارم رکود کاری برطرف شود

مهمترین دغدغه‌ من شامل حال من نمی‌شود؛ بلکه به کل جامعه هنری ارتباط دارد. رکود کاری بسیار است و امیدواریم این مشکلات برطرف شود و همه در کارهای خوب حضور داشته باشند.  

آرزو می‌کنم رئیس جمهور در حوزه فرهنگی و هنری گسترش کاری ایجاد کنند و این رکود را از بین ببرد. رئیس جمهور باید بداند جامعه‌ای که در آن فرهنگ و هنر رشد نکند، به رکودهایی در حوزه‌های دیگری خواهد رسید. به نظرم لازم است هزینه‌های بیشتری به بخش فرهنگی اختصاص داده شود.

اهالی فرهنگ و هنر از انتظارات خود از رئیس‌جمهور آینده می‌گویند

 احمد نجفی (بازیگر): حرمت هنرمندان احوالپرسی از آنها نیست  

به نظرم باید به صنفی که در آن کار می‌کنیم احترام بگذاریم، البته خیلی از صنف‌ها مادی فکر می‌کنند و مشکلاتی نیز وجود دارد. به نظرم حرمت کسانی که در حوزه فرهنگی هنری هستند، باید ارتقا پیدا کند.

وقتی می‌گوییم حرمت، منظورمان احوالپرسی نیست بلکه حرمت اجتماعی، بیمه و کلینیک بهداشتی برای هنرمندان فراهم شود.  

متاسفانه قشر ما بازنشستگی ندارد و زمانی که بازنشسته هستیم، نیاز به کار داریم. تنها صنفی که بازنشستگی ندارد هنرمندان هستند؛ چرا که با وجود بالا بودن سن، هنوز شوق کار کردن دارند. متاسفانه در سینما و تئاتر فکر می‌کنند کسانی که از پنجاه سالگی عبور می‌کنند، دیگر جایی برای کار ندارند. در صورتی که در تمام دنیا از کسانی که پیشکسوت هستند، بیشتر استفاده می‌کنند. به هر حال من به مسئله هنر به عنوان حریم اجتماعی نگاه می‌کنم و امیدوارم این حریم حفظ شود.

رضا بنفشه خواه (بازیگر):  رئیس جمهور نظارت بیشتری داشته باشد  

متاسفانه شغل ما جذابیت کاذبی پیدا کرده است، نمی‌خواهم به کسی بربخورد اما افراد ناآشنایی به عنوان تهیه کننده حضور دارند که از عواملی استفاده می‌کنند که نقش را می‌فروشند. باید نظارت و بهای بیشتری بخصوص به تئاتر داشته باشند؛ چرا که این حوزه مظلوم واقع شده است.

اهالی فرهنگ و هنر از انتظارات خود از رئیس‌جمهور آینده می‌گویند


هوشنگ توکلی (بازیگر):  رئیس جمهور آینده باید شفاف سازی کند

شرایط مدیریتی حوزه فرهنگ ناآگاهانه فاصله‌ای بین نسل گذشته و امروز به وجود آورده است. طبیعی است بسیاری از تجربیات ما به طور نیمه کاره رها شده است.

ما می‌توانستیم خیلی از اماکن فعالیت‌های فرهنگی را توسعه دهیم؛ چرا که ما پیش بینی می‌کردیم در آینده هنر مخاطب بسیاری دارد و می‌خواستیم اماکن آماده شود تا سختی ما را تحمل نکنند و به راحتی کار کنند. اما متاسفانه به دلیل ضعف‌ها مراکز فرهنگی فرسوده شدند و نیاز به بازسازی مجدد دارند. در ضمن نمایشنامه‌ای نوشته ام اما هنوز بلاتکلیف هستم که باید کجا آن را اجرا کنم؟

من معتقدم رئیس جمهور آینده باید کمتر شعار بدهد. هنرمندان به اندازه کافی آسیب دیده‌اند. باید انجمن و صنف‌ها آیین نامه شفافی داشته باشند و گلوگاه‌ها مشخص شود؛ چرا که به اندازه کافی نیروی انسانی در سطح جهانی حرف برای گفتن دارند اما به دلیل نبود تشکل‌های صنفی هنوز انجام نشده است و رئیس جمهور باید شفاف سازی کند و آیین‌نامه‌ها را به کمک هنرمندان فراهم کند تا فضای حرفه‌ای ما صاحب صنف شود.

عزت‌الله مهرآوران (بازیگر): رئیس جمهور به ارزش‌های هنری  باید توجه داشته باشد                    

دغدغه من کار کردن در حوزه های کاری سینما، تئاتر، تلویزیون است. این روزها در تئاتر کمتر می‌توانیم کار کنیم؛ چرا که از لحاظ امکانات حمایت نمی‌شود. تئاتری که می‌تواند تاریخ فرهنگی هنری یک ملت باشد، اینگونه غریب است.

درخواستم تکراری است اما به ارزش‌های هنری در کشور باید توجه داشته باشند که اینطور غریب افتاده است. من واقعا از رئیس جمهور می‌خواهم در حوزه‌های مختلف هنری توجه مضاعف کنند.

اهالی فرهنگ و هنر از انتظارات خود از رئیس‌جمهور آینده می‌گویند


محسن میرباقری (کارشناس مذهبی): حفظ دستاوردهای انقلاب، اسلام و اهل بیت (ع) در اولویت باشد

ما در زمینه فرهنگ در معرض تهاجم و بلکه طبق فرمایش مقام معظم رهبری در معرض شبیخون فرهنگی هستیم و باید در برابر این شبیخون موضع بگیریم. فرهنگ اصیل و تفکر واقعی قرآن و سنت معصومین (ع) را تا می‌توانیم دامن بزنیم. مراقب باشیم محو فرهنگ و تمدن غرب نشویم، چراکه بالاترین مفاهیم و معارف را داریم و نیازمند به غیر نیستیم.  در برابر دیگران و تفکرات آنها خود را نبازیم.

ما به مردم دنیا احترام می گذاریم ولی این جمله قرآن را به خاطر داریم که اگر مومن به قرآن و سنت پیامبر اکرم و اهل بیت علیهم السلام باشیم، باید بدانیم که تفکر بالاتری داریم. چون این قرآن کلام الله است. آنچه که بشریت فراهم می‌کند، دستاورد بشری است اما آنچه نور محض است، قرآن و کلام معصومین است.  

در مرحله اول حفظ دستاوردهای انقلاب، اسلام و اهل بیت (ع) و دوم حفظ همه دستاوردهایی که در این مدت داشتیم و پیشبرد آنچه که در اسلام و نظام نیازمندیم در جهت اهداف الهی. این انتظار من است.
منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس