اخبار ویژه روزنامه ها

در حالی که یک سال از افشای فیش حقوق برخی مدیران نجومی می‌گذرد، هنوز پرونده محاکمه این مدیران به سرانجام نرسیده است.

سرویس سیاست مشرق- روزنامه‌ها در لابه‌لای گزارش‌ها و سرمقاله‌ها، قسمتی از صفحات خود را به اخبار روزهای گذشته یا اخبار ویژه اختصاص می دهند که مشرق در ادامه به آنها اشاره می‌کند.

*********

کیهان


مجازات 200 مدیر نجومی دولت تدبیر همچنان بلاتکلیف!


در حالی که یک سال از افشای فیش حقوق برخی مدیران نجومی می‌گذرد، هنوز پرونده محاکمه این مدیران به سرانجام نرسیده است.


دیوان محاسبات با ارسال توضیحی به روزنامه همشهری نوشت: دیوان محاسبات در مدت زمان بسیار کوتاهی حقوق و مزایای بیش از 93 هزار نفر از مدیران کشور را در قالب دریافتی مورد رسیدگی قرار داد. این رسیدگی‌ها موجب شناسایی 397 نفر دریافت کننده حقوق و مزایای نامتعارف شد.


در این توضیح بدون اشاره به علت تعیین سقف 20 میلیون تومان برای حقوق‌های مشروع که موجب کاهش فهرست مدیران نجومی‌بگیر شده، آمده است:


صدور رأی قاطع و نهایی در دیوان محاسبات، مستلزم طی فرآیند زمانی خود می‌باشد و ماهیت رسیدگی‌های دیوان محاسبات صرفاً حسابرسی یا غیر قضایی نیست که با تکیه بر مذاکرات و جلسات معمول اداری بتوان به آن دست یافت و مورد قضاوت قرار داد. در این راستا خاطرنشان می‌سازد که از مجموع بیش از 200 پرونده پرداخت‌های غیرقانونی دستگاه‌های اجرایی ارسالی به دادسرای دیوان محاسبات تاکنون برای 100 مورد از سوی دادستانی دیوان دادخواست صادر شده و تعداد پنجاه مورد از دادخواست‌های صادره نیز در هیئت‌های مستشاری منتج به صدور رأی شده است.


این تعلل در محاکمه و محکومیت مدیران نجومی در حالی است که رهبر معظم انقلاب حقوق‌های نجومی را «ظالمانه، نامشروع، گناه و خیانت به آرمان‌های انقلاب» دانسته و تصریح کرده بودند اگر کسانی بی‌قانونی کرده‌اند مجازات بشوند.


ایشان همچنین در دیدار با اعضای هیئت دولت فرمودند: «من خواهش می‌کنم از این قضیه آسان عبور نکنید... به مردم بگویید که چه کار کردید. در این قضیه، مردم اعتمادشان ضربه خورده. ببینید، مردم خیلی از این ارقام بزرگ و مانند اینها را هضم نمی‌کنند؛ اما حقوق شصت ‌میلیون تومان و پنجاه میلیون تومان و چهل میلیون تومان را خوب هضم می‌کنند؛ یعنی کسی که در ماه یک میلیون یا یک میلیون و دویست یا یک میلیون و پانصد درآمد دارد، خوب می‌فهمد که پنجاه میلیون یعنی چه؛ در کشور کم نیستند کسانی که حقوق‌هایشان این است...


آیا فاصله بین پنجاه میلیون و یک میلیون غیرعادلانه نیست؟ شما امروز در دستگاه دولتی‌تان کسی که از شما یک میلیون، یک میلیون و دویست، یک میلیون و پانصد، دو میلیون حقوق بگیرد ندارید؟ فراوان خب، آن وقت یک نفر هم سی میلیون می‌گیرد، چهل میلیون می‌گیرد! این غیرعادلانه نیست؟ با مردم هم‌دردی کنید که مردم احساس کنند که همان رنجی را که او می‌برد شما هم می‌برید و نشان بدهید که عزم راسخ دارید که با این قضیه برخورد کنید و جلویش را بگیرید و اجازه ندهید؛ این را نشان بدهید به مردم، به هر حال این نکته ]مهمی[ است. به نظر من برای متخلف اصلاً نباید عذر تراشید؛ برخورد هم بایستی قاطع باشد؛ مخصوص قوه مجریه هم نیست. در همه قوا و در همه سازمانها، همین معنا ساری و جاری است؛ همه بایستی این را رعایت بکنند. خب، قوه مجریه جلوی چشم است و حالا مثلاً بیشتر از دیگران گسترده است. در برخورد هم فقط قوه‌ مجریه نیست که باید برخورد کند، قوه ‌قضائیه هم در جای خود- آنجایی که جای ورود قوه ‌قضائیه است- بایستی برخورد کند».


ایشان در دیدار دیگری به تاریخ 7 آذر 95 تصریح کردند: موضوع حقوق‌های نجومی از مسائل مهمی است که نتیجه رسیدگی آن برای مردم روشن نشد و سؤالات در ذهن مردم باقی ماند.


وضعیت اقتصادی گل و بلبل در روزنامه‌های حامی دولت


ده‌ها روزنامه دولتی یا همسو با دولت طی چند هفته اخیر مأموریت یافته‌اند که هیچ خبر اقتصادی که حاوی آمار و ارقام و گزارش‌های منفی است را منتشر نکنند و به جای آن، وضعیت اقتصادی را گل و بلبل و پر رونق نشان بدهند.
مرور صفحات اقتصادی و تیترهای صفحه اول برخی از این روزنامه‌ها به اندازه کافی گویاست:


- روزنامه جمهوری اسلامی: افزایش وام مسکن برای زوج و خانه اولی‌ها/ اقتصاد کشور دوباره در جاده توسعه قرار گرفته است.
- آرمان: کارنامه موفق دولت در حوزه بهداشت/ تلاش بی‌سابقه برای رفع سوء تغذیه در دولت یازدهم / گداپروری تنها اقدام دولت گذشته بود/  ظاهرسازی شهرداری در مقابله با اعتیاد/ وام خانه اولی‌ها 200 میلیون تومان شد/ بدهی 700‌هزار میلیاردی دولت، مربوط به دولت قبل است/ مسدود کردن گلوگاه‌های فساد در دولت یازدهم/ رقابت غول‌های پتروشیمی برای ورود به ایران / افزایش صادرات غیر نفتی به چین/ 110 هزار میلیارد برای تجهیز صنعت برق / و...
- ایران: 120 میلیون تومان وام مسکن برای زوجین/ درآمد گندم‌کاران 3 برابر شد / سیاست‌های شهرداری، قیمت زمین در تهران را معادل قیمت زمین در سوئیس کرد/ تکذیب افزایش بدهی دولت به 700 هزار تومان/ سرمایه‌گذاری 100 هزار میلیارد ریالی دولت در استان یزد.
- اعتماد: سقف تسهیلات زوج‌های جوان 120 میلیون تومان شد / ورود 3 هواپیمای برجامی به سیکل پروازی / بازار کار همچنان در حسرت سال 84؛ چالش بازار مردان کار/ خرید زمین در تهران هم قیمت سوئیس / پیش‌بینی 116 میلیارد ریال افزایش سود در بانک گردشگری / 14 میلیارد دلار افزایش صادرات غیر نفتی
- هفت صبح: رام کردن وام‌های سرکش مسکن/ سقف وام‌های بی‌نیاز از سپرده‌گذاران افزایش یافت؛ متقاضیان دو انتخاب خوب پیش رو دارند.
- شهروند: مرغ 200 تومان ارزان شد/ دستاورد 3 ساله دولت در حوزه مسکن؛ وام مسکن در مرز 200 میلیون تومان.
- وقایع اتفاقیه/ وزیر کار: بهترین عملکرد اشتغال، متعلق به دولت یازدهم.
- آفتاب یزد/ صنعت معدن جان تازه گرفت/  90 میلیارد دلار حجم تجارت خارجی ایران/ مهار شیب بیکاری در دولت یازدهم، دولت در ایجاد اشتغال نمره قبولی گرفت.
- شرق/ دولت‌های هشتم و یازدهم، بهترین‌های اشتغال/ تحقق اهداف تعیین شده در ایران خودرو.


کدام گمراه‌کننده است؟ مسکن مهر یا رویکرد وزیر؟!


وزیر راه و شهرسازی به جای ارائه معرفی کارنامه خود، همچنان مشغول بدگویی علیه دولت سابق و شهرداری است.


به گزارش ایلنا عباس آخوندی در ادامه بدگویی‌های چند سال اخیر علیه مسکن مهر گفت: مسکن مهر یک طرح گمراه‌کننده با بهره‌وری بسیار پایین بود.


وی همچنین مدعی شد مسکن مهر باعث 5 برابر شدن قیمت خانه شد و افزود:  نتیجه اشتباه دوم مسکن مهر این بود که مشکل تامین خانه به جای خود باقی مانده و با چاپ پول، نرخ تورم در کشور به سطح 45 درصد رسید.


آخوندی افزود: نتیجه دو سیاست اشتباه، موجب تحریک تقاضای سوداگرانه در کشور شد و همزمان با این سیاست دولت با سیاست شهرفروشی شهرداری، ساخت بیش از 2/5 میلیون دستگاه خانه خالی آغاز شد که ارزش اقتصادی آنها بیش از 250 میلیارد دلار است، اما نرخ بهره‌وری آنها صفر است. به گفته وی 117 هزار واحد مسکونی مهر فاقد متقاضی است.


وی گفت: منتقدان در یک فرار رو به جلو دولت را متهم می‌کنند که در بخش مسکن دچار رکود شده، در حالی که سوداگری و بورس‌بازی زمین و مسکن متوقف شده است.


آخوندی همچنین با تخطئه شهرداری تهران گفت: سیاست خانه‌سازی را تنها دولت در اختیار ندارد، بلکه تراکم‌فروشی شهرداری تهران هم یکی از مسائل این بخش است که به تازگی رئیس‌جمهوری هم به آن پرداخت.


وی گفت: شهرداری تهران طی دوره 1386-92 برای منطقه یک تهران 101 هزار پروانه ساختمانی صادر کرده که حدود 300 هزار نفر را فقط به جمعیت منطقه یک تهران اضافه کرده و این امر به معنای تخریب گسترده باغ‌ها و فضای سبز تهران است.


درباره این سخنان باید گفت:


1- با فرض اینکه مسکن مهر گمراه‌کننده، مزخرف، اتلاف منابع، موجب 5 برابر شده قیمت‌خانه و... بود، آیا آقای عباس آخوندی غیر از بدگویی و تخطئه عملکرد دولت سابق، حرف دیگری هم برای گفتن دارد؟  مثلا می‌تواند بگوید به جای مسکن مهر، با مسکن اعتدال را با ارتقای کیفیت تقدیم خانواده‌های فاقد خانه کردیم؟ اگر نه، ایشان می‌توانست وزیر نباشد و یک بلندگو دستش باشد و مانند طوطی سخنگو پشت سر هم بگوید «مسکن مهر... بد!»
2- آیا می‌شود به این سادگی پروژه بزرگی را که موجب خانه‌دار شدن 8 تا 10 میلیون نفر شد، تخطئه کرد یا آن را مزخرف خواند. اگر صاحب‌ خانه کردن این جمعیت معتنابه، بهره‌وری بالا نیست، پس بهره‌وری بالا کدام است؛ گیر کردن سوزن جناب وزیر روی ناسزا؟!
3- افزایش عرضه در منطق اقتصادی به کاهش قیمت منتهی می‌شود یا افزایش قیمت، آنگونه که آقای آخوندی ادعا می‌کند؟ آیا مسکن مهر منافع برخی انحصارگرایان در حوزه ساخت‌وساز را به خطر نیانداخت؟ آیا جناب وزیر یا برخی هم‌طیفان ایشان دستی در این ساخت‌وسازهای بیرون از مسکن مهر داشتند و مسکن مهر را مزاحم کار خود دیدند؟
4- اگر دولت سابق مشغول چاپ پول برای حوزه مسکن بوده‌، آیا دولت فعلی برای مصارف عادی و هزینه‌های جاری - و نه عمرانی - پول چاپ نکرده است؟ اصلا چرا میزان نقدینگی که زرادخانه انفجار تورم است در همین دولت فعلی از 430 هزار میلیارد به 1280 هزار میلیارد تومان رسیده است؟
5- آیا یک دلیل متقاضی نداشتن مسکن مهرهای جدید بالا بردن قیمت چندباره آن توسط دولت فعلی نیست که موجب شد قدرت خرید مردم تکافوی خرید این خانه‌ها را نکند؟!
6- اگر تراکم‌فروشی اجباری شهرداری برای تأمین بودجه‌های خود بد است، چرا دولت اصرار دارد 14 هزار میلیارد تومان بدهی خود را به شهرداری بپردازد و نوعی تحریم را علیه این نهاد شهری اعمال کند؟!  نمی‌شود که نه تامین بودجه کنید و نه بدهی‌هایتان را صاف کنید و در عین حال از این ژست‌های گمراه‌کننده بگیرید!
7- آقای وزیر توضیح بدهند که دقیقا میزان اموال و دارایی ایشان چقدر است. خانه ایشان در کدام نقطه از تهران و لواسان است و آیا از آن چشم‌انداز می‌شود مسکن مهر را تحقیر و تمسخر نکرد؟!


سیاست مستقل ایران مهم‌ترین عامل ثبات در خاورمیانه است


وزیر دفاع پیشین اتریش می‌گوید ایران باید سیاست مستقل خود را در منطقه خاورمیانه (غرب آسیا) ادامه دهد.


ورمز فاسل (رئیس مؤسسه مطالبات امنیتی و اروپایی) ضمن سخنانی در شورای راهبردی روابط خارجی اظهار داشت: چالش‌های امنیتی از جمله کریمه، اوکراین، گرجستان و ارمنستان، روسیه را بسیار تحریک‌پذیر کرده و سبب شده است تا هر گونه اقدام اروپا برای پذیرش کشورهای حوزه بالکان در اتحادیه اروپا با واکنش روسیه همراه باشد. ما در دوره‌ای قرار داریم که می‌تواند برای اروپا بسیار تعیین کننده باشد، چرا که فرانسه، آلمان و انگلستان سه انتخابات مهم پیش‌رو دارند. با توجه به این که این کشورها، سه کشور بزرگ اروپا محسوب می‌شوند نتایج انتخابات آنها برای تحولات اتحادیه اروپا بسیار تأثیرگذار خواهند بود.


به گزارش دیپلماسی ایرانی وی خاطرنشان کرد: تغییر نگاه آمریکا از منطقه خاورمیانه به منطقه چین جنوبی برای ایران شامل یک مجموعه فرصت‌ها و تهدید است؛ از جمله تهدیدات پیش‌رو، سلطه‌طلبی و زیاده‌خواهی اسرائیل است که ایران باید به شدت مراقب آن باشد. در مجموع وضعیت خاورمیانه در سال‌های آینده بسیار حساس خواهد بود و ایران مهمترین فاکتور و کلید ثبات منطقه محسوب می‌شود و بدون ایران در منطقه ثبات وجود نخواهد داشت. از این رو ثبات ایران به نفع همه از جمله کشورهای همسایه این کشور و اتحادیه اروپا خواهد بود. ثبات آن چیزی نیست که در راستای منافع اسرائیل باشد بنابراین رژیم صهیونیستی برای افزایش نفوذ خود دست به هر اقدامی خواهد زد که برخی از این اقدامات همین حالا هم شروع شده است.


عربستان سعودی هم به دنبال برهم زدن ثبات منطقه است اما توانایی ذهنی، مدیریتی و تکنیکی لازم را برای تأثیرگذاری ندارد و فقط از توان مالی برای بر هم زدن ثبات منطقه بهره می‌برد که استفاده از آن نیز صرفاً برای بلند مدت کافی نخواهد بود. ایران توانمندی انسانی بالایی دارد و نیروی نظامی عربستان با وجود هزینه زیادی که برایش صرف شده با ایران قابل مقایسه نیست زیرا حتی با هزینه زیاد هم نمی‌توان نیروی انسانی تولید کرد. ایران وظیفه دارد در برابر مخاطرات منطقه ایستادگی کند. در حال حاضر کمک به ثبات منطقه برای ایران یک وظیفه محسوب می‌شود، اما تصور من این است که تهدیدهای خارجی که می‌تواند ثبات منطقه را برهم بزند بسیار زیاد است.


در حال حاضر مهمترین چالش منطقه خاورمیانه این است که نمی‌توان دو طرف را در خاورمیانه پیدا کرد که در یک زمان مقرر نظر مشترک در خصوص یک موضوع اعم از سوریه یا عراق داشته باشند. از همین رو ایران برای ایجاد ثبات در منطقه باید با کشورهایی از جمله مصر یا اتحادیه اروپا ارتباط برقرار کند و آن را تقویت کند. ایران همچنین باید سیاست مستقل خود را همچنان ادامه دهد، اگر چه حرکت در یک مسیر ثابت بسیار سخت است؛ اما با توجه به توانمندی‌هایی که ایران دارد یک فرصت ایده‌آل از جمله در حوزه‌های انسانی دارد که از بسیاری از کشورهای منطقه اعم از همسایگان، آسیای مرکزی و... بالاتر است؛ چرا که نیروهای انسانی مهمترین مؤلفه در پیشرفت یک کشور محسوب می‌شوند.

ایران

صدور حکم تجدید نظر پرونده سقوط جرثقیل در مسجد الحرام


دادگاه تجدیدنظر عربستان درحکمی پرونده قضایی سقوط جرثقیل در مسجد الحرام را برای بررسی مجدد به دادگاه کیفری عربستان عودت داد. به گزارش ایرنا به نقل از روزنامه «عکاظ » دادگاه تجدیدنظر عربستان حکم پیشین دادگاه جنایی عربستان مبنی بر صلاحیت نداشتن قضایی این دادگاه در رسیدگی به پرونده را رد کرد. دادگاه جنایی عربستان در ماه ژانویه (دی/ بهمن) گذشته در حکمی 13 متهم این پرونده را که از زیرمجموعه شرکت های بن لادن بودند با استناد به اینکه این دادگاه صلاحیت قضایی رسیدگی به این پرونده را ندارد تبرئه و پرونده را بسته بود. براثر سقوط جرثقیل در مسجد الحرام که روز 20 شهریور سال 94 رخ داد، بیش از 100 نفر جان خود را دست دادند که 8 نفر از کشته شدگان ایرانی بودند. پادشاه عربستان پس از این فاجعه قول داد یک میلیون ریال سعودی (حدود 266 هزار و 607 دلار) برای جبران خسارت هر قربانی که کشته شده یا غیرفعال شده بپردازد و کسانی نیز که زخمی شده اند 500 هزار ریال (133 هزار و 303 دلار) خسارت دریافت کنند.


ادعای ضد ایرانی <فاکس نیوز>


دو نفر از مقام‌های امریکایی مدعی شدند ایران روز سه‌شنبه  هفته گذشته یک فروند موشک کروز را از زیردریایی کوچک کلاس یونو در تنگه هرمز شلیک کرده اما این آزمایش موشکی با شکست روبه‌رو شده است.


به گزارش خبرگزاری آریا، فاکس نیوز ادعا کرده کره شمالی و ایران تنها کشورهایی هستند که از این گونه زیردریایی‌ها استفاده می‌کنند. ایران در ماه فوریه موشکی را که از یک فروند زیردریایی شلیک شده، با موفقیت آزمایش کرده است. مشخص نیست آیا آزمایش موشکی روز سه‌شنبه نخستین تلاش ایران برای پرتاب موشک از زیر دریا بوده است یا خیر. حادثه کنونی در شرایطی اتفاق افتاده که ایران بتازگی اقدام‌های تحریک آمیز دیگری نیز در منطقه به اجرا گذاشته است.


نتانیاهو: اسرائیل مقید به الزامات «برجام» نیست


نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در ادامه ادعاهایش علیه جمهوری اسلامی ایران گفت: اسرائیل خود را به الزامات برجام مقید نمی‌داند. به گزارش فارس، «بنیامین نتانیاهو» اعلام کرد اسرائیل هرگز خودش را محدود به الزامات توافق هسته‌ای ایران و 6 قدرت جهانی نمی‌داند و هر اقدامی که نیاز بداند، برای تأمین منافعش انجام می‌دهد. نتانیاهو ساعات پایانی پنجشنبه طی سخنرانی در اندیشکده میراث «مناخیم بگین» گفت: «ما به ایران اجازه نخواهیم داد تا به تسلیحات هسته‌ای دست پیدا کند و این (برجام) ما را (به چیزی) مقید و ملزوم نمی‌کند.» به نوشته پایگاه خبری «تایمز اسرائیل»، وی ضمن ادعای پیشروی ایران به سمت دستیابی به سلاح اتمی، هشدار داد از هرکسی که بخواهد به اسرائیل حمله کند، انتقام خواهد گرفت. نتانیاهو در ادامه ادعاهایش گفته بود توافق هسته‌ای ایران تهدید بزرگی برای امنیت اسرائیل به حساب می‌آید و راه تهران برای رسیدن به سلاح هسته‌ای را هموار می‌کند.

آرمان

تکذیب بازداشت مدیر معدن زغال‌سنگ آزادشهر

شنیده شد که دادستان گرگان خبر بازداشت مدیر معدن زغال سنگ آزادشهر با دستور قضائی را تکذیب کرد. میزان نوشت؛ حجت‌الاسلام حقی گفت: در رابطه با آتش سوزی معدن زغال سنگ آزادشهر و به منظور برخورد با مقصر یا مقصران پرونده قضائی تشکیل شده است. وی با بیان اینکه پرونده در مرحله تحقیات مقدماتی است، خاطرنشان کرد: در این رابطه هیچ فرد و یا افرادی تاکنون دستگیر و یا بازداشت نشده‌اند. به گزارش خبرگزاری میزان، یکی از خبرگزاری‌ها به نقل از فرمانده انتظامی استان گلستان از بازداشت مدیرعامل معدن زمستان یورت آزادشهر خبر داده بود.

لغو سخنرانی میرسلیم در دانشگاه علامه

شنیده شد که نشست پرسش و پاسخ میرسلیم در دانشگاه علامه طباطبایی لغو شد. ایلنا نوشت؛ بسیج دانشجویی دانشگاه علامه طباطبایی در نامه‌ای به ستاد انتخاباتی سیدمصطفی میرسلیم، لغو سخنرانی او را در این دانشگاه اعلام کرد. متن این نامه به شرح ذیل است: با سلام و صلوات بر محمد و آل محمد(ص) با احترام به استحضار می‌رساند نظر بر آنکه بسیج دانشجویی دانشگاه علامه طباطبایی در نظر داشت سلسله جلسات پرسش و پاسخ دانشجویی را با کاندیداهای انتخابات ریاست‌جمهوری برگزار کند، از آنجایی که از بین شش کاندیدا فقط جناب آقای دکتر میرسلیم به درخواست بسیج دانشجویی برای حضور در دانشگاه جواب مثبت داده‌اند و دیگر کاندیداها دعوت بسیج دانشجویی را نپذیرفتند، این برنامه لغو شد. بدین وسیله، بسیج دانشجویی دانشگاه علامه طباطبایی کمال تشکر را از جناب آقای دکتر میرسلیم و ستاد انتخاباتی ایشان دارد.

توقف پوشش زنده تلویزیونی نجات معدنکاران

شنیده شد که پوشش زنده تلویزیونی عملیات نجات معدنکاران گلستانی از رسانه ملی متوقف شد. شایع شده است که این اقدام به دلیل فشارهای مسئولان اجرایی بوده، با این حال هنوز هیچ دلیل رسمی برای این موضوع اعلام نشده است. الف نوشت؛ ظهر چهارشنبه انفجاری مهیب در معدن زمستان یورت در منطقه خوش ییلاق استان گلستان رخ داد که در نتیجه آن شماری از معدنکاران جان باختند. به گفته مقامات دولتی تاکنون جنازه 22 نفر از این معدن بیرون کشیده شد و 14 نفر دیگر در آنجا محبوس شده‌اند. بلافاصله پس از این اتفاق نیروهای مخلتف امدادرسان به کمک محبوسان آمده و شبانه روز به خدمت‌رسانی مشغول شدند؛ شبکه خبر نیز به صورت زنده عملیات نجات را پخش کرد که پس از مدتی این پوشش خبری زنده متوقف شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۵:۱۰ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۶
    4 0
    اینها را باید مدیران یقه سفید تعریف کنیم که منطبق بر تعریف پدر جرمشناسی ایران مرحوم دکتر کی نیا است - لطفا اینها را یقه سفیدهای دولت بنویسید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس