کد خبر 720032
تاریخ انتشار: ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۵
دکتر کوشکی

استاد دانشگاه تهران در خصوص کشف کالای مضنون به قاچاق در ویلای متعلق به وابستگان وزیر آموزش و پرورش گفت: اگر فرهنگیان از داشتن چنین وزیری «شرمسار» هستند باید در روز 29 اردیبهشت این مشکل را حل کنند.

به گزارش مشرق، صادق کوشکی استاد دانشگاه تهران در گفت‌وگو با خبرنگار «نشاط»، با اشاره به خبر منتشرشده مبنی بر کشف محموله بزرگ پوشاک مظنون به قاچاق در ویلای متعلق به یکی از وابستگان وزیر آموزش‌وپرورش، گفت: اگر ملاک‌ها و شاخص‌های مسئولین نظام اسلامی را بر اساس شاخص‌های مطرح‌شده توسط امام راحل و مطالبات مردم در سال های ابتدایی انقلاب تاکنون بدانیم و توقع افکار عمومی جهان از یک نظام دینی را بررسی کنیم، متوجه می شویم طبق این دیدگاه هرچقدر مقام کارگزاران یک نظام دینی بالا می‌رود قانونمندتر و معنوی‌تر شده و درعین‌حال سطح زندگی آن‌ها به زندگی عامه مردم نزدیک‌تر می شود و تنها در این شرایط است که می‌توان اسم این نظام را نظام دینی گذاشت.

وی در خصوص این خبر، تصریح کرد: وقتی چند عامل مانند ویلای در لواسان، محموله مظنون به قاچاق و تلاش بهای مختلف برای قانونی جلوه دادن این محموله و از طرف دیگر واردات یک کالای برند خارجی توسط خانواده یک وزیر نظام اسلامی را کنار هم می گذاریم، متوجه می‌شویم در وهله نخست کسی که این فرد را برای وزارت معرفی کرده یا به شاخص‌های مدیران در نظام جمهوری اسلامی بی‌اعتناست و یا مخالف این شاخص‌هاست.

کوشکی با تاکید بر این موضوع که شاخص‌های نظام اسلامی در تضاد جدی با ویژگی‌های این دولت است،‌ گفت: به نظر می‌آید رئیس‌جمهوری که این کابینه را تشکیل داده است این شاخص‌ها را برای این نظام کارآمد نمی‌داند و معتقد است که باید ملاک‌های دیگری مانند داشتن زندگی اشرافی و یا در اختیار داشتن ثروت زیاد را برای انتخاب کارگزاران نظام مدنظر قرار داد.

این استاد دانشگاه ادامه داد: از این منظر متوجه آن می‌شویم که رئیس‌جمهور و نمایندگانی که به این وزرا رأی اعتماد داده و آن‌ها را انتخاب کرده‌اند از جنس همین وزیر هستند؛ زیرا نمی‌توان معتقد به شاخص‌های گفته‌شده بود و مانند عامه مردم رندگی کرد اما چنین فردی را برای کابینه خود انتخاب کرد.

کوشکی در خصوص دادن رأی اعتماد به چنین وزرایی توسط نمایندگان ملت، اظهار داشت: باید به نمایندگانی که به این وزیر رأی اعتماد داده‌‌اند دست‌مریزاد گفت و از آن‌ها تشکر کرد؛ آن‌ها در خصوص دادن رأی اعتماد به این وزرا پاسخ‌هایی دادند که امروز باید پاسخگوی آن صحبت‌هایشان به افکار عمومی باشند.

وی در ادامه تصریح کرد: اگر این اتفاق از سوی مدیر یک‌ نهاد اقتصادی صورت می گرفت می‌شد درباره آن بحث کرد، اما اینکه مسئول فرهنگی‌ترین و کلیدی‌ترین وزارتخانه این مملکت مرتکب این اقدام شده است فقط می توان نسبت به این فاجعه فرهنگی - سیاسی افسوس خورد.

استاد دانشگاه تهران راه مقابله با چنین تفکراتی را ریشه کنی این جریان دانست و گفت: اگر مردم و خصوصاً فرهنگیان از داشتن چنین وزیری شرمسار هستند باید این بیماری را اصولی علاج کرد و راه درمان آن نیز حضور در روز 29 اردیبهشت‌ماه است.

کوشکی،‌ گفت: باید مردم کابینه اشرافی که محوریت آن واردات و ثروت‌اندوزی است را کنار زده و دولتی را بر سرکار بیاورند که دغدغه آن‌ها رفع مشکلات مردم باشد.

وی با اشاره به صحبت‌های ظاهری مسئولین در رابطه با اهتمام به مسئله اقتصاد مقاومتی و توجه به تولید ملی، بیان کرد: به عقیده من رویه آقای رئیس‌جمهور، معاونین و وزرا در این دولت بر همین اساس بوده و است که در کلام حرفی را بزنند و در عمل کار دیگری را بکند. باید نام این دولت را دولت «افعال معکوس» بگذاریم. دولتی که در زبان چیزی را جاری می‌کند و در عمل دقیقاً 180 درجه عکس آن را انجام می‌دهد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس