کد خبر 719416
تاریخ انتشار: ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۰۵:۰۷
مصاحبه محسن وزوایی، فرمانده گردان ۹ سپاه

فیلمی که مشاهده خواهید کرد، چند روز پس از اجرای «عملیات بازی دراز» در اردیبهشت ۱۳۶۰ شمسی، به ثبت رسیده است. در این فیلم، «محسن وزوایی» هنوز آثار جراحت عملیات رابر گردنش دارد

به گزاش گروه جهاد و مقاومت مشرق، «محسن وزوایی» به تاریخ ۵ مرداد ۱۳۳۹ شمسی، در محله ی نظام آباد (تهران) متولد شد. وی به سال ۱۳۵۵ در رشته شیمی به «دانشگاه صنعتی شریف» راه یافت. «محسن» مانند بسیاری از هم سن و سالانش، در تمامی صحنه های »انقلاب اسلامی» حضور داشت و با پیروزی «نهضت اسلامی» در موج طوفنده ی «نقلاب دوم» از فعال ترین «دانشجویان مسلمان پیرو خط امام» بود که «لانه جاسوسی آمریکا» را به تصرف درآوردند. این جوان «انقلابی» خیلی زود جذب نهاد نوپای «سپاه پاسداران انقلاب اسلامی» شد و مدتی بعد، فرماندهی «گردان ۹» از «پادگان ولی عصر(عج)» در تهران به او محول گردید.

«محسن وزوایی» به سال ۱۳۵۹ شمسی، با نیروی های گردان تحت امرش، در جبهه ی «سرپل ذهاب» حاضر شد و در عملیات موسوم به «بازی دراز» حضوری موثر داشت.

فیلمی که مشاهده خواهید کرد، چند روز پس از اجرای «عملیات بازی دراز» در اردیبهشت ۱۳۶۰ شمسی، به ثبت رسیده است. در این فیلم، «محسن وزوایی» هنوز آثار جراحت عملیات رابر گردنش دارد.

«محسن وزوایی» یک سال بعد، در جریان «عملیات الی بیت المقدس»، در حالی که فرماندهی «محور محرم» از «تیپ ۲۷ محمد رسول الله(صلوات الله علیه و آله)» را بر عهده داشت، بر اثر اصابت گلوله ی مستقیم «دشمن بعثی» بال در بال ملائک گشود.

روحمان با یادش شاد

هدیه به روح بلندپروازش صلوات

اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس