کد خبر 37030
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردین ۱۳۹۰ - ۰۰:۵۶

«شهيد محسن وزوايي» جز دانشجويان پيرو خط امام بود که در روز ?? آبان ???? سفارت آمريکا را به عنوان لانه جاسوسي تسخير کردند.

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، «شهيد محسن وزوايي» در 8 مرداد ماه 1339 در تهران متولد شد. محسن دوره متوسطه را در دبيرستان «دکتر هشترودي» به پايان رساند و در سال 1355 به دانشگاه راه يافت و در رشته شيمي دانشگاه صنعتي شريف مشغول به تحصيل شد. شهيد وزوايي، از کودکي بدليل اينکه پدرش همرزم آيت‌الله کاشاني بود با مسائل سياسي آشنا بود.
محسن جز دانشجويان پيرو خط امام بود که در روز 13 آبان 1358 سفارت آمريکا را به عنوان لانه جاسوسي تسخير کردند. شهيد وزاويي با توجه به اينکه تسلط کافي به زبان انگليسي داشت سخنگوي دانشجويان پيرو خط امام را بر عهده گرفت و اغلب مصاحبه‌هاي رسانه‌هاي خارجي توسط وي صورت مي‌گرفت.
شهيد محسن وزوايي با تشکيل سپاه به عضويت سپاه پاسداران انقلاب اسلامي در مي‌آيد و مدتي به عنوان فرمانده مخابرات سپاه انتخاب شده و سپس سرپرستي واحد اطلاعات عمليات به او محول مي‌گردد .
محسن در طول جنگ در عمليات‌هاي متعدد با مسئوليت‌هاي گوناگون حضور داشت. شهيد وزوايي در 20 آذز 60 در عمليات مطلع الفجر، فرمانده عمليات بود و در اسفند همان سال فرمانده گردان «حبيب بن مظاهر» لشکر 27 محمد رسول الله را بر عهده مي گيرد که در عمليات «فتح المبين» اين گردان نوک عمليات قرار داشته است. شهيد وزوايي با تأسيس لشکر 10 سيد الشهدا فرمانده اين لشکر شده و سرانجام در 10 ارديبهشت سال 1361 در عمليات «بيت المقدس» بر اثر اصابت گلوله و ترکش به شهادت مي رسد.
روحمان با يادش شاد
 

 

 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس