کد خبر 719365
تاریخ انتشار: ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۲۳:۴۲
محمود عباس

رئیس‌جمهور آمریکا از تلاش‌های نیروهای امنیتی تحت امر «محمود عباس» برای مقابله با آنچه واشنگتن «تحریک به خشونت و نفرت» می‌نامد، تقدیر کرد.

به گزارش مشرق، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا در کنفرانس خبری مشترک با «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین، از همکاری نیروهای تحت امر وی با اسرائیلی‌ها تقدیر کرد.

این کنفرانس خبری پیش از ورود ترامپ و محمود عباس به محل برگزاری نشست دوجانبه در کاخ سفید برگزار شد.

ترامپ در این کنفرانس خبری مثل همیشه بر احیای روند سازش و «گفت وگوی مستقیم فلسطینی‌ها و اسرائیلی‌ها» تأکید داشت.

رئیس‌جمهور آمریکا در این خصوص گفت: «آمریکا متعهد است به همکاری با اسرائیل و فلسطینی‌ها برای رسیدن به صلح؛ سخت تلاش می‌کنیم و به آن می‌رسیم؛ اما نه آمریکا و نه هیچ کشور دیگر نمی‌تواند صلح را به اسرائیل و فلسطین تحمیل کند.»

در ادامه نشست، ترامپ به سراغ نیروهای امنیتی تحت کنترل تشکیلات خودگردان رفت؛ همان‌هایی که با اخبار بازداشت جوانان حامی مقاومت به رسانه‌ها می‌آیند.

رئیس‌جمهور آمریکا گفت: «نیروهای امنیتی فلسطین باید برای شکست داعش و دیگر گروه‌های تروریستی با اسرائیل همکاری کنند.»

ترامپ که گویا از میزان همکاری نیروهای تحت امر محمود عباس برای خفه کردن صدای مقاومت به شگفت آمده بود، گفت: «از هماهنگی‌های امنیتی میان نیروهای امنیتی تشکیلات خودگردان و اسرائیل تقدیر می‌کنم؛ آنها به صورت غیرقابل‌باوری، به خوبی با اسرائیل هماهنگ هستند.»

چهل و پنجمین رئیس‌جمهور آمریکا توصیه‌هایی هم برای محمود عباس برای متحد کردن همه فلسطینی‌ها در برابر مقاومت داشت، ترامپ گفت: «اگر رهبران فلسطینی به صورت متحد بر علیه تحریک به خشونت و نفرت سخن نگویند، امیدی برای ایجاد صلح وجود نخواهد داشت.»

مشوق‌های اقتصادی برای ترغیب تشکیلات خودگردان به همکاری بیشتر با اسرائیلی‌ها، یکی دیگر از محورهای مورد توجه تاجر موفق دیروز و رئیس‌جمهور امروز آمریکا بود.

ترامپ گفت: «در مذاکرات امروز با پرزیدنت عباس در خصوص تلاش‌های دولتم برای آزاد شدن پتانسیل‌های اقتصادی فلسطینی‌ها سخن خواهیم گفت.»

محمود عباس: تنها راه استراتژیک تحقق صلح بر اساس راهکار دودولتی است
رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در نشست خبری مشترک با رئیس جمهور آمریکا تاکید کرد که تنها گزینه برای حل مساله فلسطین، رسیدن به صلح بر اساس راهکار دودولتی در مرزهای ۶۷ است.

محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در نشست خبری مشترک با دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در کاخ سفید ابراز امیدواری کرد که همکاری با ترامپ برای دستیابی به تحقق قرارداد تاریخی سازش ادامه داشته باشد.

به گزارش شبکه خبری روسیاالیوم، محمود عباس تاکید کرد که تنها گزینه استراتژیک تحقق صلح بر اساس راهکار دودولتی در مرزهای ۱۹۶۷ است.

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین افزود: راه حل دودولتی باعث می شود که در تحقق طرح صلح عربی پیشرفت حاصل شود.

محمد عباس تصریح کرد: صلح به اسرائیل این فرصت را خواهد داد که روابط طبیعی با کشورهای عربی ایجاد شود.

وی خطاب به ترامپ گفت: ما مطمئن هستیم که شما قادر هستید صلح را بین فلسطین و اسرائیل محقق کنند.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس