کد خبر 719280
تاریخ انتشار: ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۹:۳۸
محمد عبداللهی

بعد از رونمایی قالیباف از نماد ساعت در گفت‌وگوی تلویزیونی اخیر، این سوال گوشه ذهن مردم خودنمایی می‌کند که اساسا چرا کاندیدای دولتِ مردم، ساعت را بعنوان نماد انتخاباتی خویش برگزیده است.

به گزارش مشرق، محمد عبدالهی طی یادداشتی در روزنامه افکار نوشت: بعد از رونمایی قالیباف از نماد ساعت در گفت وگوی تلویزیونی اخیر، این سوال گوشه ذهن مردم خودنمایی میکند که اساسا چرا کاندیدای دولتِ مردم، ساعت را بعنوان نماد انتخاباتی خویش برگزیده است.

یقینا اولین پیام مصداقی ساعت، گذر زمان است، و قالیباف از این طریق هوشیارانه دارد به مردم، هشداری بر گذر زمان در مراقبت از اصول انقلاب و نظام و هدر رفتِ فرصت در محافظت از آرمان هایی می دهد که این روزها به دستان لیبرالیزم لحظه لحظه در حال تخریب وجوه انقلاب و استحاله آرمان های ارزشمند انقلاب اسلامی به جایگزین های بدل غربی از جمله بازگشت به اشرافیتِ پهلوی هستند.

با این حال ساعت یک زنگ هشدار هم دارد که مصداق بارز تلنگر و بیداری است و قالیباف هوشمندانه درصدد بوده است. این تلنگر را به ۹۶درصد جامعه بزند که از خواب گران برخیزند و اجازه ندهند حق آنها توسط جماعت اشرافی ۴درصدی به یغما رود. سومین پیامی که ساعتِ قالیباف میدهد تاکید بر نظم و انضباط مدیریتی است، او می خواهد در این وجه از ساعت، این اطمینان را به هواداران بدهد که کابین های منظم و منضبط را جایگزین کابینه پیرمردان چهاردرصدی اشرافی خواهد کرد که کشور را بر اساس انضباط فراگیر از بحران اقتصادی، فرهنگی و سیاسی موجود خارج خواهند ساخت. وجه تشبیه دیگر نماد ساعت برای قالیباف، تاکید بر تلاش و کوشایی است. ساعت، نماد کسانی است که لحظه ای از کوشش دست بر نمی دارند و این همان وجه جهادی قالیباف است.

اینها گذشته، دو نکته دیگر نیز از نماد ساعت، قابل استنباط است: زندگی و رقابت. ساعت، نماینده زمان است و زمان، جریان عمر را نشان میدهد و عمر، دلالت بر زندگی دارد. تیک تیک ساعت، صدای ضربان قلب زندگی در گوش زمان است. قالیباف با این وجه، نوید زندگی خوب را برای هواخواهان متضمن شده است .

ناگفته نماند، ساعت، در جایگاه ابزار علاوه بر آنکه یک معیار و قاضی برای کارآمدی رقابتی است، تداعی کننده یک مسابقه و رقابت زمانی نفس گیر نیز هست، و قالیباف، در این وجه پیام موفقیت در رقابتهای جهانی را به خوبی تاکید و منتقل کرده است: رقابتهای اقتصادی، فرهنگی، سیاسی، نظامی، علمی با کشورهای جهان که شوربختانه در دولت پیرمردها، ایران را در رتبه های نامناسبی از این دست رقابت ها قرار گرفته است و این وجه از ساعت این واقعیت را در ذهن مخاطب متبادر میسازد که قالیباف در اندیشه توفیق جامعه اسلامی ایران در عرصه های رقابتی مذکور و کوشش در جهت قرار گرفتن در جایگاه های در خور و عالی در عرصه بین الملل است.

و در پایان، ساعت مبین روزآمدی است و بهنگام بودن دولتِ مردم با زمان را نویدبخش است، به روز بودن دولتی جوان در عرصه های دانش و فن آوری که لازمه یک قوه اجرایی پویا و سرزنده است و همه این موارد را قالیباف به خوبی در نماد ساده ساعت مستتر کرده است. لطفا ساعت خود را روی ۲۹ کوک کنید!

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 6
  • IR ۱۹:۵۸ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۳
    0 0
    برای اینکه هیچ کاری را سروقت انجام نداده است
  • IR ۲۰:۳۱ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۳
    0 0
    یارانه 150هزاری که قالیباف در دولت اش بدون افزایش گرانی میدهد برای مستضعفین بسیار عالی است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس